Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
garagestmarien schreef:Die longerons zijn erg, erg fragiel. Ik zou het er niet op wagen.
Heb je geen trekhaak? Dan kan je daar beginnen met krikken en dan overstappen naar het krikpunt aan de achterkant. Of zoek aan die achterkant even een leuker punt dan longerons, want ze gaan eraan!
W, de benzinepomp van een Athéna zit niet bij de tank op aan het motorblok, dus de trekhaakmethode is dan vrij zinloos
Nouja, het is ‘m al gelukt. Overigens had hij ook kunnen beginnen zijn krik even onder het voorste subframe te zetten, vlak achter/naast het rubber stootblok.
Wij hebben trouwens vorig jaar met oog op deze problematiek een speciale extra lage krik aangeschaft, wát een zegen is dat zeg! Dat hebben we toch mooi te danken aan al die ‘petjes’ met hun spoilers, die vraag creëren naar lage kriks hahahaha!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nou…intussen gelukt?
Start ‘Sarah’ alweer?
‘Spirit of avant-garde’
Morgen komt mijn vriendin.Ze vind sleutelen leuk en ik vind haar leuk dus…..
In Haynes en Olving staat overigens dat je moet opletten met de dikte van de pakking. Als de pomp te ver of niet ver genoeg insteekt dan wordt de slag te groot of net te klein.
Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik laat het weten als Sarah haar beentjes weer wil strekken (of niet).
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Volgens mij is de pakking die meegeleverd wordt prima, ik heb er zelf geen problemen ondervonden…
Bij de Douvrin wordt de pomp ook niet door de nokkenas aangedreven, zoals bij de M-blokken gebeurt.
‘Spirit of avant-garde’
De pakking was precies goed. Aangevuld met wat vloeibaar spul.
Sarah spint weer als een poes.
Beide met rouwrandjes onder de nagels hebben mijn vriendin en ik een overwinningsrondje gereden. Samen hebben we dan toch twee rechterhanden.
Bedankt voor jullie support.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mark Gielen schreef:Kijk da’s goed nieuws en nu maar weer lekker zweven.
Mark
En op naar de derde spot.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mooi man!
‘Spirit of avant-garde’
Vandaag stond ik weer eens stil voor de Tunnel in Swalmen. Voor mijn neus ging de slagboom dicht vanwege een te hoge vrachtwagen die er ergens tussen reed.
Ik liet nog even de motor draaien en zag (op de door de vorige eigenaar ingebouwde temperatuurmeter) de temperatuur oplopen naar boven de 100 graden. Normaal hangt die ergens rond de 90 graden.
Ik heb de verwarming vol opengezet om extra te koelen. Ik kon buiten de fan horen draaien us die doet het. De temperatuur zakte weer naar ca 95 graden en bleef daar. Nadat ik weer wegreed was de temperatuur als vanouds.
Moet ik me zorgen maken? Ik heb dit nog niet eerder gezien, ook niet in de file bij warm weer.
Ik heb overigens het Paasweekend heerlijk met beide dames (mijn vriendin en Sarah) in de Ardennen doorgebracht. Probleemloos en met bekijks en diverse complimenten. (ik bedoel voor Sarah dus en mogelijk ook voor mijn vriendin )
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Als het nog eens gebeurt, even controleren of de fan voor de radiator wel hard draait. Dat is het hoogstwaarschijnlijk. Je kunt ook even de thermocontacten op de radiateur kortsluiten met het contact aan, dan moet de fan ook aangaan.
het bovenstaande eerst uitvoeren is dat goed dan is het te overwegen om een dieselradiateur te plaatsen
met dubbele vinnen, weg probleem.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Alweer een jaar geleden dat ik wat in dit draadje heb gepost. Ik moest zelf even teruglezen
Het bovenstaande probleem met de oplopende temperatuur is niet meer voorgekomen.
Inmiddels rijdt ze na een uitgebreide beurt in Raamsdonksveer als nooit tevoren. Compliment voor Hydraulique.
Echter:
Na bovenstaand onderhoud heeft ze circa anderhalve week in de garage gestaan. Toen ik haar wilde starten was de accu leeg. Ik heb die opgeladen waarna er weer 13,4 volt over de polen stond.
Ik heb zo’n 50 km gereden (tussentijds één keer gestopt en opnieuw gestart) en daarna heeft ze weer een aantal weken stilgestaan,
Nu is de accu weer nagenoeg leeg (1,3 V)
Mag ik ervan uitgaan dat de accu op is? (het ding is 8 jaar oud) of moet ik nog naar andere zaken kijken en zo ja welke en hoe?
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Als ie 8 jaar oud is mag je er iid wel vanuitgaan dat de accu op is, meet anders ff bij lopende motor de spanning. Maar ga er maar vanuit dat de accu overleden is.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Hoeveel moet je dan meten bij lopende motor?
Ik neem aan meer dan 12 volt?
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
iets van rond de 14 Volt en als je de motor uitzet moet het iets minder zijn wel ff ongeveer meten bij 2000 toeren, wanneer de spanning dan oploopt zal je dynamo wel werken.
Mark
CX 2000 pallas ‘78