![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_19437.jpg)
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Hallo allen,
vandaag een goeie dag voor mij. Het trillen in de auto is geheel verdwenen. Nadat bleek dat mijn banden achter gecupt waren deze vervangen. Na dit te hebben gedaan nog steeds geen verbetering. Hierop terug gegaan naar de Peugeot dealer die mij dit aan had geraden om verhaal te halen. Na een kort gesprek was de oplossing van mijn trilprobleem duidelijk, ik moest mijn auto uit laten balanceren. Ik vond dit een vreemde oplossing omdat dit logischerwijs natuurlijk al was gebeurd. Vervolgens gaven zij aan dat ik waarschijnlijk hetzelfde probleem had als de Peugeot 5008 ook schijnt te hebben. De oplossing die zij hiervoor hadden was de auto naar SIBA in Uden brengen. Hier zouden ze uitbalanceren met een Hunter. Dit bleek een apparaat te zijn dat uitbalanceert maar dan vele malen nauwkeuriger. Het apparaat kijkt precies waar de trillingen vandaan komen en wat er het best aan gedaan kan worden. Nadat elke band aan dit apparaat gekoppeld was heeft de machine een oplossing geboden en binnen drie kwartier was ik van het probleem af. Uiteindelijk heb ik dit gedaan in Groesbeek bij bandenbedrijf schoenmakers die samen met SIBA uit Uden één va de weinige in de regio blijkt te zijn die zo’n apparaat heeft staan. Zij gaven mij daarnaast ook het advies dat wanneer mijn banden versleten zijn ik ook beter weer Michelin Premacy op mijn 17’ Resolfen kan leggen, dit omdat de Michelin een zachtere band is waardoor dit probleem zich minder snel voor zal doen.
Of dit voor vele anderen van jullie werkt weet ik niet maar ik zou het zeker in overweging nemen aangezien het mij zéér goed is bevallen. Meer info over de Hunter?
http://www.amt.nl/Nieuws/Hunter-GSP9700-voor-volmaakt-balanceren.htm
Gr
Heb hier ook naar gekeken, maar bij alle balanceerboeren hier in de buurt gebruiken ze hunters.. en dat maakt bij mij niets uit
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dan ben ik benieuwd in welke regio jij woont. Ik bezoek voor mijn werk oa veel bandenspecialisten en ik kom dit type Hunter balanceermachine slechts bij uitzondering tegen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_19437.jpg)
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
In regio Nijmegen. deze apparaten stonden in groesbeek en in uden.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mijn opmerking was gericht aan de TS.
wageningen bennekom en veenendaal allemaal hunters?
Op planete-citroen zijn ook een aantal C4 II rijders die hun auto hebben laten checken op zo’n Hunter apparaat. Helaas hielp dat bij geen van allen. Er is volgens mij zelfs een eigenaar die een advocaat op zijn probleem heeft gezet richting de fabrikant. Wat ik ook las is dat de problemen die C4 I rijders en 307 rijders hadden met trillingen, en de oplossingen die daarvoor waren, niet helpen bij C4 II rijders.
Bij mij blijft het ook, rond de 130 zit er gewoon een lichte trilling in mijn stuur. Heb het geluk dat ik maar een relatief korte tijd met mijn C4 rijd (“maar” 2,5 jaar tijd dan zit hij al op zn max aantal km voor de lease). Op zich is het jammer, rest van de auto ben ik wel tevreden over, maar dat er zo’n constructiefout in zit, ten minste je mag het wel een constructiefout noemen volgens mij als er tientallen mensen problemen hebben met trillingen (weliswaar op het franse forum, maar daar zijn genoeg C4 II rijders, terwijl in NL de auto nog steeds een zeldzaamheid blijft).
Het zorgt er wel voor dat ik niet meer een C4 of ander PSA product neem dat hetzelfde of deels zelfde onderstel heeft. Als leergeld zal ik in de toekomst goed van te voren checken of op fora trillingen bij auto’s door bijv. onbalans bekend zijn. Wel jammer, heb in het verleden met veel plezier in een bx gereden, xantia break en in de cx prestige van mn vader.
Grt.
Basti
Probleem is eindelijk op gelost, nadat de auto 3 weken bij de garage heeft gestaan.
Op aanraden van citroen nederland zijn er een aantal dingen getest en uiteindelijk zijn de draagarmrubbers vervangen. Nu geen trillingen meer. Redelijk snel dat dit al bij 30.000 gebeurd, maar ben blij dat ik nu weer normaal kan rijden.
Ik zie dat mijn reactie er niet meer staat, maar ja dan nog maar een keer.
Bevertje goed nieuws om te horen dat je trillingen zijn verdwenen! En ook bijzonder dat de importeur iets aan je auto heeft veranderd. De maand dat ze mijn auto hadden, hebben ze wel veel getest maar uiteindelijk besloten om niets te vervangen. Omdat de dealer het daar niet mee eens was, hebben ze bij terugkomst de aandrijfassen bij mn auto vervangen. De trillingen waren toen wel minder, maar zijn nooit helemaal meer weg geweest.
Heeft de dealer of importeur nog meer informatie waartoe ze hebben besloten om bij je de draagarmrubbers te vervangen (oftewel, is dit de standaardoplossing van de importeur om het trillen weg te halen?).
Zijn de trillingen nu ook echt helemaal weg??
Hoor graag van je!
Basti
ps: bij welke dealer zit je? Anders kan ik wellicht eens informeren of mijn dealer met ze contact wil opnemen
Ja heb geen problemen meer, moet alleen binnenkort even uitlijnen omdat mijn stuurstand nu niet helemaal meer klopt na de nieuwe rubbers. Geen idee of de rubbers een nieuw steviger type zijn, dat kon de man achter de balie mij niet vertellen. Hoorde wel van een monteur dat bij ook de 308 zeer zachte rubbers in de draagarmen zitten. Weet dat ze de velgen zelfs hebben gewisselt om kromme velgen uit te sluiten. Dealer van hunnik in veenendaal!
Ook ik heb last van trillingen in mijn C4 HDi van 2005. Het is een trilling bij plm. 82 km per uur. Deze trilling is niet in het stuur maar voelbaar in de stoel/interieur e.d. Ook boven 125 km/uur wordt deze trilling waargenomen en dan ook licht in het stuur. Is dit probleem gangbaar bij een C4 en wellicht bekend bij importeur / dealers?
Wielen zijn al meerdere keren van plaats verwisseld en de wielen zijn nu 2 keer opnieuw gebalanceerd. Het is wel iets beter geworden maar niet afdoende.
Mijn C4 is van 2005 en ik vind het zonde van het geld als blijkt dat het ‘trillen’ blijft na allerlei reparaties en vervangen van onderdelen. Moet ik ermee leren leven of toch, n.a.v. dit ‘draadje’ de draagarmrubbers vervangen? Waar zitten deze rubbers? En wat zijn de kosten om ze te vervangen?
Kortom wie kan gericht helpen?
Als je een pers hebt en een brug is het niet zo moeilijk, ga gewoon even langs een specialist die kan zo zien of er veel speling op zit. Kosten voor twee rubbers plus montage zal rond 200 kosten, en nog een keer uitlijnen daarna.
Bevertje, bedankt voor je antwoord. Tijdens eerdere bezoeken aan de garage t.g.v. dit probleem vertelde de monteur dat je een C4 niet kan uitlijnen. (“er valt niets aan te stellen” aldus de monteur). Klopt dit?
je moet de auto kunnen uitlijnen, anders krijg je bij elke reparatie aan je wielophanging een afwijking in je stuurstand etc.
Misschien dat bijv het camber niet instelbaar is, maar dat hoeft ook niet perse.
update: vandaag voor uitlijnen geweest. Echter heeft de auto een verschil in askanteling (in lekentermen: het ene wiel staat verder naar voren dan het andere waardoor ik dus constant tegen moet sturen)
Dus de soap is nog niet voorbij