In de afgelopen week is het 2 keer gebeurd dat ik, onder de bijrijderszijde, een kleine plas vloeistof aantrof (1x thuis en 1x in de parkeergarage). De vloeistof is helder en heeft geen specifieke geur. Ik heb koelvloeistof, olie etc. gecontrolleerd, maar alles lijtk ok. Ook heb ik de 2e keer dat ik dit zag aan de onderkant van de auto gevoeld op de plek waaronder de vloeistof lag, maar deze was droog.
Heeft iemand een idee waardoor dit kan ontstaan? (wazige vraag, ik weet het, maar toch… ;-)
Zou daar geen slangetje liggen van de airco?
Sorry, vergeten te vermelden: ik heb geen Airco.
Totaal aantal Berichten: 2
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V Exclusive EB6V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Hoi,
Wat heel vaak voorkomt bij de c1 en zijn broertjes is dat er water onder de portierrubbers doorloopt. Haal eens voorzichtig deze rubbers los ( voor en achterportier) vaak zie je daar al roestvorming. Als dat bij jou ook zo is goed laten drogen, de roest behandelen en een flexibel waterbestendige kit in het rubber aanbrengen en deze weer uiters netjes terug monteren.
Succes
Hoe oud is jouw C1, en is het een 3-deurs of een 5-deurs?
Er zijn een aantal mogelijkheden om dit op te lossen.
Bij mijn weten is er zelfs een service bulletin van Citroën over geweest waarbij de dealer er op gewezen werd….
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Mijn C1 is bijna 2 jaar oud, het is de 5 deurs versie.
Dan zit ‘ie nog in de garantie, en de Cit-dealer moet dat dan oplossen.
Hij weet waardoor het veroorzaakt wordt !
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Wat heel vaak voor komt bij de Citroën C1tjes is dat ze lekken bij de portier rubbers.
Hier voor is een oplosing van uit Citroën.
Als ik jou was zou ik gewoon terug gaan naar je dealer.
Gr.Paradox
Totaal aantal Berichten: 164
- C3 Puretech 68 Collection
bemerkte het onlangs ook van voren lekde hij zowel liks als rechts , netjes gemeld bij de dealer en idd de deurreubers vervangen door gemodifceerde rubbers
goede tip is inderdaad om na een zelfwasbeurt met hooge druk de boel even na telopen of ie droog is van binnen en als ie dat niet is en jonger dan twee jaar dan heb je nog fabrieks garantie
geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !