5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Peteryed’s AMI 8 Break Verkocht!
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 28 september 2011 10:15 PM
  [ # 61 ]

Weer tijd voor een update. Gister weer bezig geweest met de AMI. Eerst de FErtan schoonmaken die ik vorige week aan de binnenkant op de bodem had gesmeert.

Daarna begonnen met de voorkant. Het binnenscherm moest er nog af rechts. Deze is wel erg slecht. Dat staan niet op de foto, maar waar hij met hij aan de koets vastzit is helemaal rot en bij een van de gaten die om het draadeind zitten helemaal weg.

Daarna ook het linker buitenscherm eraf en begonnen met een staalborstel over dat binnen scherm. Daar kwam helemaal nog een gat naar voren.

Dus ik moet twee nieuwe binnenschermen hebben. Als iemand nog iets weet houdt ik me warm aanbevolen.

Daarna nog even begonnen met de dakgoot en de voorraam omlijsting. Eerst de kit eruit en dan fertan er over. Oh ja eerst nog even geschuurt.

Ik heb nu wat plaatdelen mee naar huis genomen om deze daar wat op te knappen.

Ik laat alle ramen erin zitten behalve het voorraam. Daar zat nog wel wat roest. De rest is nog wel hard en als ik straks ga verven plak ik alles af. Op het 2cv forum staat nog meer info. Jij ook succes met opknappen van je AMI ik kijk regelmatig even. LEuk om te volgen, succes

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 mei 2012 08:05 PM
  [ # 62 ]

Het is al een tijdje geleden dat ik hier een bericht heb geplaatst. Dus voor de mensen hier ook even een up-date.

Er is veel gebeurd sinds de laatste post. De deuren zijn geschuurd en ontroest. Ze staan nu in de primer te wachten tot ik ga plamuren en weer schuren. De voorkant is eraf geweest. De binnenschermen waren er rot en heb ik vervangen. Onder de accubak in de voetenbak zat een scheur, welke gelast is. Na het demonteren van de motor zag ik in het chassis ook nog een scheur zitten. Is ook al gelast. Het lijkt er op dat ze ooit eens rechtsvoor een tik heeft gehad.

Maar goed voorzover is het las werk dus klaar. De motor is voorzien van nieuwe keerringen en brilrubbers. Kleppen gestelt en zit ook al weer in de auto. Hij loopt als een zonnetje. De voorkant zit er weer op evenals een andere achterklep. Bijkomend voordeel is dat deze ook omhoog blijft staan.

Vorige week heb ik de achterschermen geschuurd en in de Fertan gezet. Die kunnen er dan ook weer op en dan kan ik gaan plamuren en verven.

Als dat dan klaar is de onderkant in de RX5 en RX10. Toen de motor eruit was heb ik dat daar ook al opgesmeerd.

Al met al een leuke klus die hopelijk eind juni klaar is zodat ik weer kan rijden.

Oh ja en de kleur wordt Blue Lagune.

Ik ben nog wel op zoek naar twee buitenspiegels en koplamphouders, dus als iemand nog iets heeft hoor ik het graag.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 mei 2012 09:01 PM
  [ # 63 ]

Dat gaat een mooie ami worden in combinatie met die prachtige RVS wieldoppen.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 27 mei 2012 12:38 PM
  [ # 64 ]

Lekker bezig.  bravo

Je kan het maar 1 x goed doen, als ie uit mekaar ligt.

Dan ben je gelijk klaar voor de zomer.

Succes!

Maurice

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 juli 2012 12:48 PM
  [ # 65 ]

Al met al duurt alles natuurlijk weer veel langer dan je zou willen.

De hele voorkant heb ik de lak die erop zat er af moeten halen aangezien deze invrat op de primer. Leuk klusje maar gelukkig nu klaar. Daarna zou ik de auto gaan rollen. Allemaal info gewonnen op internet en goed voorbereid. Resultaat: het is geen gezicht. Allemaal luchtbelletjes in de lak. Dit zou niet moeten kunnen met de rollers die ik had, maar helaas.

Ik ga daarom nu toch maar spuiten. Wie o wie heeft er tips voor me?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 juli 2012 02:20 PM
  [ # 66 ]

De verfdikte schijnt nogal precies te komen. Te dik = luchtbelletjes en niet glad, te dun = druipers…

Verder geen verstand van verven of spuiten.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 juli 2012 09:44 PM
  [ # 67 ]

Hierbij de foto’s

Het eerste resultaat.

Maar met close ups is het resultaat als volgt.

Een maan landschap en voor mij genoeg redenen om over te gaan naare het zelf spuiten. Dat kan alleen maar beter worden.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 juli 2012 08:29 PM
  [ # 68 ]
Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 13 juli 2012 09:31 AM
  [ # 69 ]

De bubbels zijn niet van de roller, het is het afstoten van de lak door de primer.

Soms reageren de lagen op elkaar. Misschien tekort gedroogd?

Spuiten gaat prima, wel even een soort cabine maken met folie en een goed zuurstofmasker opzetten.

Dan moet de lak verdund worden, dat ie van het roerhoutje niet meer drupt, maar bijna een sliertje maakt.

Als je toch gaat rollen, neem geen schuimroller, maar vilt ( bijv. ANSA ) dat is professioneel en harig.

Veel succes,

Maurice

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 13 juli 2012 12:37 PM
  [ # 70 ]

inderdaad, of het aanlengen met 5-10% owatrol olie. Dan vloeit de lak ook beter, en of je nou spuit of rolt, wordt het effect veel gladder.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2527
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 camper
Gepost: 13 juli 2012 02:08 PM
  [ # 71 ]

Verder is de omgevings temperatuur en luchtvochtigheid enz van groot belang, je kunt zo goed voorbereiden als wilt als deze factoren niet goed zijn wordt het nooit wat, sterker nog je kunt in eerste instantie een schijnbaar goed resultaat halen maar later begint het gedonder.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 20 juli 2012 02:41 PM
  [ # 72 ]

Het schuurwerk is nu helemaal klaar, de ramen zijn beplakt. Dinsdag eens kijken hoe het wordt als ik hem ga spuiten. Morgen nog even opzoek naar een spuitpistool. Nu maar hopen dat het wat wordt.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 22 juli 2012 10:38 AM
  [ # 73 ]

Ga je de lak, die je hebt gebruikt voor het rollen, nu gebruiken om te spuiten ??
Aan de temperatuur zal het dit keer niet liggen (als je de metreologen mag geloven).
Ben benieuwd naar het (eind)resultaat.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 juli 2012 12:07 AM
  [ # 74 ]

Wordt idd wel weer eens tijd om langs te komen. Ik ga spuiten met de verf die ik nu heb. Het is ook verf om te spuiten.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 juli 2012 12:24 AM
  [ # 75 ]

Na veel schuren en schuren en schuren en daarna spuiten is nu de buitenkant helemaal gespoten. Ik moet zeggen, ben best trots.

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook