Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er is een ding aan te doen:
rubbertjes vernieuwen. Als je handig bent kan je het zelf!
nodig:
klepveer rubbers, klepdeksel pakking, klepveer indrukker. compressor.
maak een aansluiting op een oude bougie voor de compressor. De oude bougie ont doe je van het emaille zodat je een holle bougie hebt. Las er een luchttslang aan sluiting op. driaai de bougie in een b-gat. zet 7 bar lucht druk op de cylinder. druk de klepveer in en haal de kraagjes los en verwijder de veer. Vervang de klepseal.
monteren.
Volgende cylinder.
eitje!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Haha…ik heb helaas het juiste gereedschap niet en ik ben echt a-technisch…ik ben al blij als ik ‘s morgens mijn veters kan strikken!
Ik denk dat ik het maar in de garage laat doen dan, maar bedankt voor de tip i.i.g!
Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….
Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?)
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Eric Vertogen schreef:erik wijngaarden schreef:even hier op inhakend,
wat is het aan de hand als je auto geen olie lekt, niet rookt, wel een beetje stinkt en ook flink olie zuipt?Als dat zo is, dan heb je een wereldwonder
Als het oliepeil daalt en je dus geregeld moet bijvullen, zal de olie echt ergens moeten blijven. Dus of de olie verdwijnt door lekken (kan ook in het luchtfilter zijn) of de olie wordt verbrandt.
Als de olie verbrandt, krijg je in principe blauwe rook, maar dit hoeft zichtbaar te zijn voor de bestuurder maar wel voor diegene die achter je rijdt. Laat dus iemand achter je XM rijden (niet als je 200 km/uur rijdt)... en let dan goed op de uitlaatgassen. Rij met vollast, laat de motor enige tijd stationair draaien en maar kijken (niet snuiven) naar de uitlaatgassen.
Of check heel erg goed de motorruimte of de bodem van de auto. Olie wordt naar achteren geblazen bij lekkage tijdens het rijden en zal dan op de bodem van de auto terechtkomen.
Succes met je wereldwonder
tsja ik vind het ook gek… ik heb een achtervolger op pluimen laten kijken, maar er was niks te zien, ook niet na wat mishandelingen van mijn kant. de auto is absoluut droog vanonder. heb hem al 2 keer op de brug gehad en nergens sporen van lekkage. hij meurt wel naar verbrande olie. ik heb zeker rookloosverbrandendeolie in de auto
erik wijngaarden schreef:tsja ik vind het ook gek… ik heb een achtervolger op pluimen laten kijken, maar er was niks te zien, ook niet na wat mishandelingen van mijn kant. de auto is absoluut droog vanonder. heb hem al 2 keer op de brug gehad en nergens sporen van lekkage. hij meurt wel naar verbrande olie. ik heb zeker rookloosverbrandendeolie in de auto
Wat voor olie zit er in ? Naaimachineolie ?
Schijt aan originaliteit.
Ik heb net even de olie van mijn ZX gecontroleerd en die was 3000 km terug nog net onder max. Nu was het peil iets onder de helft tussen min en max in. Dus maar weer een halve liter 10W40 erin gegooid, globaal gezien verbruikt de auto ongeveer een halve liter olie op 3 a 4000 km. Is dit nog acceptabel of is er ook iets bijzonders aan de hand met mijn motor : Kilometerstand is 140.000 km op de teller, maar waarschijnlijk is dit meer, het lijkt erop dat de teller is terug gedraaid.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
ZX1.4i schreef:Dus maar weer een halve liter 10W40 erin gegooid, globaal gezien verbruikt de auto ongeveer een halve liter olie op 3 a 4000 km. Is dit nog acceptabel of is er ook iets bijzonders aan de hand met mijn motor :
Dat is wel wat verbruik, maar zeer acceptabel. Misschien is je koppakking een klein beetje lek, dat hebben de TU-motoren heel vaak (op hoekje rechtsvoor).
Dat is wel wat verbruik, maar zeer acceptabel. Misschien is je koppakking een klein beetje lek, dat hebben de TU-motoren heel vaak (op hoekje rechtsvoor).
Ehhm? Dat is dus links-voor als je ervoor staat, daar was de koppakking lek toen ik de auto kocht en de koelvloeistof was modderkleurig. De koppakking is toen vervangen door een specialist. Ik zie geen olie lekkage meer aan de buitenkant en er komt ook geen olie bij de koelvloeistof. Ook de olievul dop is schoon, dus geen sludge erop.
Handjes schreef:Misschien is je koppakking een klein beetje lek, dat hebben de TU-motoren heel vaak (op hoekje rechtsvoor).
Hoe erg is het eigenlijk om met een klein beetje lekkende koppakking te rijden? Kan het kwaad voor je motor, of is het alleem maar vervelend dat je een in de 5000 kilometer er wat olie bij moet gooien? :
Giel
Volgens de Citroen Specialist die mijn koppakking heeft vervangen (die lekte ook een beetje) was het een kwestie van tijd voordat de pakking door zou slaan naar de compressie ruimte. Op de oude pakking liet hij zien dat de afdichting tussen de cylinders flinterdun was geworden.