Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ziet er goed uit!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Buiten een auto spuiten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat was eigenlijk me volgende opmerking..
Ben je niet bang voor stof of vuiligheid op de versgespoten lak werk, als je buiten spuit?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Weet je wat dat kost als je gepakt wordt?? Da’s nogal een milieudelict namelijk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nu de binnenkant (deuren,klep etc…) nog ??? P.s. kun je ook nu nog een close up foto maken ??
Alhoewel: kan ‘m ook 1 dezer dagen eens van dichtbij bekijken (zegt meer dan een plaatje )
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
@Citroen23. Kan altijd even. De binnenkant moet idd ook nog even, maar ik zit ook wel na te denken dit later te doen. Ik wil ook wel weer eens rijden. Onderkant moet ook nog in de RX5 en RX10
@GWHENDRIKS2 Binnen in de loods is het erg stoffig en vochtig. Buiten was dat een stuk beter, dus leek me de moeite waard.
@Waterman Op een terrein ergens achteraf in een achteraf dorp lijkt me dat wel wat meevallen wat politie betreft.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De milieubelasting neemt niet af
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jawel; was gespoten op waterbasis…..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Milieu? Dat is zóó pre-2000! Niemand die zich er meer echt druk om maakt.
Bijvoorbeeld: de ramp met de Exxon Valdez was in 1989 groot nieuws. Wekenlang dagelijks in het journaal en ook toen alle troep al lang was opgeruimd kwam de naam van het schip nog jarenlang regelmatig terug als er eens iets aan de hand was met olie en het milieu.
BP heeft laatst bijna een miljard liter ruwe olie in zee gemorst. Zes keer de hoeveelheid van 1989. Daar hoor je zelden tot nooit meer iets over. (Hoe heette dat platform ook alweer?) Volgens de geleerden zou een deel van de olie zijn opgegeten door microben. De rest zou zijn bezonken op de oceaanbodem, waar het geen kwaad meer kan. Tuurlijk!
En de kernramp in Japan blijkt achteraf minstens even erg te zijn als die van Tsjernobyl. Alleen is deze keer de nabije omgeving al na een jaar weer opgenbaar toegankelijk en alle voortdurende ellende wordt netjes onder het tafelkleed geschoven.
Kortom, échte milieuproblemen aan de kaak stellen is uit de mode. Alleen als er geld aan te verdienen valt, bij voorkeur door multinationals, dan is het nog hip. Ze proppen bijvoorbeeld een auto vol met accu’s en noemen die vervolgens ‘groen’. Prachtig! Mijn scheerapparaat is dus óók groen want er zit een accu in, ook al heb ik ‘m bij het scheren gewoon in het stopcontact. En ze zetten windmolens van 200 meter langs de kust. Die vervangen in de toekomst mooi het huidige charmante uitzicht op de boorplatformen, die constant gas staan af te fakkelen.
Back on topic. Buiten spuiten is natuurlijk foei. Maar de Ami is nu tenminste wél egaal blauw.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Je hebt er een mooi stukje werk van gemaakt.
Maar….de delen waar je niet bij bent geweest met de lak, houden die het nog uit?
Gaan die niet vreselijk zitten te roesten?
Ik bedoel de aansluitingen van de onderlinge panelen enzo.
Goed dat je buiten spuit, en het milieu wordt al verkracht door de milieubeweging.
Daar kan ik een heel topic aan wijden, maar doe het niet.
Veel plezier met je Ami, en misschien zien we elkaar bij een Amitreffen, ofzo, ( als mijne ook klaar is )
Groeten,
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ja,mooi stukje werk…..,alleen lijkt het of de lak wat dof is,of is dat gezichtsbegoocheling?
En dat milieu…? Je kwam toch uit een prima milieu?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
@ MAKADO. Bedankt! Sommige punten kom ik nog langs met de kwast en andere hebben al een tectil laag. Maar uiteindelijk zal er wel weer ergens roest komen. Trouwens de binnenkant van de deuren en sponningen is nog wel hard. En wie weet zien we elkaar wel eens bij een meeting, leuk.
@kornstra Hij is inderdaad nog wat dof, maar er komt nog een polijstmachine overheen als hij helemaal uitgehard is.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Gister ben ik bezig geweest met de achterlichten en ik kom er maar niet uit. Ik heb drie stekkers voor de lampjes en een draadje waar een oogje aan zit. Meest logische zou zijn dat, dat massa is. Zet ik de kleuren van de draden op de draden van de lampen met de zelfde kleur(lijkt mij logisch) dan werkt het niet zoals het hoort. Als ik de knipperlichten aanzet dan knippert het achterlicht en niet het knipperlicht. Ik heb allemogelijkheden gebruikt, met en zonder de eventuele massa, maar er is geen mogelijkheid die echt goed werkt. Er zijn mogelijkheden dat zowel het gewone licht knippert als wel het achterlicht. Ik heb helaas geen multimeter, maar misschien is er hier iemand die weet hoe het werkt? Misschien moet ik een nieuwe massa aanleggen?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De multimeter kost een tientje bij de action…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste