Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Bij mijn phase 1 Saxo zit een passagiers airbag, maar geen schakelaar om deze uit te schakelen. Nu is mijn vraag of zo’n schakelaar eenvoudig in te bouwen is, zodat de airbag uitgeschakeld kan worden wanneer er een kinderstoeltje op de RV geplaatst kan worden?
Als dit niet mogelijk is, weet iemand de weerstandswaarde van een bijrijders airbag? Dna kan ik ‘m permanent uitschakelen zonder dat heel het systeem op storing springt en dus niet meer werkt.
Maar de mooiste oplossing zou zijn dat ik de schakelaar kan plaatsen.
Alvast bedankt!
zit er bij jouw geen slot op het dashboard in het midden? deze kan je met de gewone sleutel bedienen.
- Saxo 1.4i exclusive
Nee helaas, dus die zou ik graag in gaan bouwen, maar heb geen idee wat ik dan precies nodig zal hebben qua kabels e.d.
Totaal aantal Berichten: 126
- C5 Aircross 1.2 Business
Als je de passagiersdeur open doet, zit er normaal gesproken aan de zijkant van het dashboard een rood sleutelgat toch?
Zo zit het in ieder geval in mijn Berlingo, mijn oude Xsara en de C5 van mijn pa…
- Saxo 1.4i exclusive
Nee, bij deze dus niet. Dat is dus precies wat ik graag er in zou willen bouwen.
Ik heb ook in het instructieboekje gekeken of de schakelaar misschien op een vreemde plek zou zitten, maar bij deze auto zit het er nog niet in.
Maar weet iemand of dit mogelijk is, en wat ik daarvoor nodig heb qua onderdelen?
Totaal aantal Berichten: 91
- Berlingo 1.8 D xud7
Kun je niet op het schema kijken van de air bag systeem hoe ze dat geschakeld hebben? Je kunt hem helaas niet zo maar onderbreken dan krijg je storing.
Is een originele schakelaar geen optie om van de sloop te halen?
- Saxo 1.4i exclusive
Ja, dat zou ik het liefst doen, maar dan moet ik weten wat ik allemaal er bij nodig heb wat betreft bekabeling e.d.
- Saxo 1.4i exclusive
Oh, en trouwens kun je een airbag wel degelijk onderbreken, maar dan moet je een weerstand (de juiste weerstand) over het stekkertje plaatsen. Dan ziet de module dat er een airbag zit, tenminste dat denkt ie
Totaal aantal Berichten: 91
- Berlingo 1.8 D xud7
Ja dat klopt wat je zegt over die weerstand, die zal waarschijnlijk wel in die originele schakelaar zitten.
Ik zou dan eens kijken op een schema hoe ze dat bedacht hebben, dan heb je al meer duidelijkheid.
- Saxo 1.4i exclusive
Als iemand een schema voor me heeft zou ik inderdaad erg geholpen zijn! Dus heeft iemand een schema voor me? Een met schakelaar en een zonder (als deze niet gecombineerd zijn in één schema)