Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
alsof ze al wisten bij citroen dat m7 toch niet zo’n goed idee was
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mach2 schreef:De M8 bouten passen gewoon door de gaten in het spruitstuk. Binnenkort foto’s…
Bekend verhaal, bij een 2CV is het niet anders. Ik heb afgelopen zomer ook al eens M8 getapt.
Ik ben weer benieuwd naar de foto’s!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Hier weer wat nieuwe foto’s van de stand van zaken. Koppen zitten erop. Distributie ook, kleppen gesteld. Dit is gecheckt door Citroendealer Gert de Jong die even langskwam om het project te aanschouwen. Volgende week gaat het blok er weer in, en ga ik de motor laten lopen. Spannend…
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
ziet er al stukken beter uit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Wat vertraging opgelopen met de Super. Vandaag eindelijk weer wat kunnen doen, zie de foto’s.
Ik heb voor de zekerheid een nieuwe rotor, contactpunten en verdelerkap gemonteerd. Klepspeling nog een keer gecheckt, nokken en tuimelaars flink ingeolied en de klepdeksels met nieuwe pakkingen gemonteerd. Koppeling weer gemonteerd met zelfgefabriceerde centreerspie. Koppen nog een keer ietsje gelost en weer met het juiste moment vastgezet. De koelbeplating is ook weer gemonteerd. Ziet er alweer uit als een echte motor…
Net geen tijd meer gehad het blok er weer in te zetten. In je eentje is dat wat lastig… Wel alles voorbereid zodat ie er komende dinsdag ingezet kan worden.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Zo. De motor loopt weer! Afgelopen dinsdag de motor erin gezet. Vandaag uitlaat dichtgemaakt en ontsteking gesteld. Nadat ik erachter kwam dat ik de bougiekabels van cylinder 3 en 4 verkeerdom had aangesloten, startte de motor in een slag en liep mooi (wel een beetje choke) rond. Nu durf ik weer aan de RDW afspraak te gaan denken….
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
begint echt aardig op te schieten, goede foto’s weer
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Heeft iemand een idee hoe het zit met de nieuwe RDW regel die vanaf 1 januari ingaat bij de RDW? Je mag nu met een auto uit een EU land naar een APK station om em daar te laten keuren. Dat keuren hoeft dus niet meer bij de RDW te gebeuren. Je moet wel naar de RDW om je papieren (en chassisnummer neem ik aan) te laten checken. Dit staat op de RDW website. Maar nu is de hamvraag: wat moet eerst? RDW of APK? De Ami Super is weer voorzien van het plaatwerk en staat te springen (te ronken!) om gekeurd te worden….
grtz, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Ik denk dat je het beste even de RDW kan mailen: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Hoi allemaal, Gisteren voor het eerst kunnen rijden in mijn Super. Voor ik hem kocht heb ik er een klein rondje mee gereden en sindsdien niet meer. En nu nog wel met een lekvrije motor!
Ik had een eendagskenteken om naar de RDW te gaan. Wat een aparte ervaring om in een 4-cylinder Ami te rijden. Heel erg leuk. Veel power en een heel ander geluid dan een 2-cylinder. Als het goed is krijg ik woensdag mijn kenteken en kan ik naar de APK voor de keuring.
Dit weekend nog een stofhoes van een aandrijfas vervangen, want die bleek gescheurd, en nog even nieuwe handremblokken monteren. Hopelijk kan ik dan komende week echt de weg op en beginnen aan het plaatwerk.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
fijn, het einde nadert
zelf zou ik mijn wagen ook eens moeten laten keuren kan ik ook platen aanvragen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Nieuwe plaatjes van mijn Super. Eindelijk vandaag de aandrijfas gemonteerd (ashoes vervangen) kentekenplaten gemonteerd, kachel verder afgebouwd, en een stuk gereden. Wat fijn zeg, nu maar eens kijken welke plaatwerker dat dak wil gaan uitdeuken..
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Goed werk! Wat is een Ami toch mooi hè!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Joehoe! Mijn Super is vandaag APK goedgekeurd! De koplampen moesten iets bijgesteld, de handrem ook, maar verder was ie helemaal goedbevonden! Ik ben erg blij. Ik had er afgelopen zaterdag al even in gereden, maar vanavond (erg koud) echt helemaal legaal!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Mooi, proficiat!
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.