Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, dat zal ik ook eens doen, maar ik heb net besloten een radiateur te laten bouwen van 6cm dik zodat ie iets minder oppervlakte kan hebben, dus totdat de C5 fan dood is voldoet ie wel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Hoi Sans, Ik ben heel benieuwd hoe het er voor staat, tijdje radiostilte….heb je ons nog nieuws te melden?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nog lekker aan het stoeien met de nieuwe primary triggers die ik wil gebruiken. De electro-optische trigger die ik wilde gebruiken blijkt gek genoeg niet bestand te zijn tegen krukas geweld, dus ik ben tussen de bedrijven door op zoek naar hetzelfde concept, maar dan steviger. Ik ben nu uitgekomen bij een Nissan ding wat ik wil aanpassen, maar ik moet daarvoor even over wat sloperijen gaan struinen. Wordt vervolgd dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Om de tijd wat te vullen totdat we eindelijk uitgepuzzeld zijn met de primary trigger, de nieuwe intercooler opstelling, nog niet 100% af maar dit wordt wel ongeveer de eindopstelling. Het is geen mockup meer in ieder geval.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat zit vol.
Volgens mij kan er niet veel meer bij in.
VgF.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Valt wel mee, er is nog ruimte voor een oliekoeler, en die moet ook nog wel komen. Een airco radiateur kan er inderdaad niet meer bij, dat is waar. En verder heb ik aardig de ruimte omdat ik natuurlijk geen luchtmassa meter heb.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar die IC zit wel voor 40% achter die stomme balk… Dat geeft flink rendementsverlies…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zou een wisselaar met vloeibare stikstof geen optie zijn?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb gekeken hoe de stroming van de lucht loopt, en ik denk dat het wel goed gaat met dat rendement, er is genoeg ruimte tussen de balk en de intercooler. Ik speel ook nog met het idee om de balk te vervangen door een ronde pijp, maar eerst eens kijken wat ie zo doet op de bank. De verwachting is dat het ruim voldoende intercooling zou moeten zijn.
Vloeibaar stikstof wisselaar zou prachtig zijn, alleen niet meer als je vloeibaar stikstof op is…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Wat zijn dat voor mooie blauwe slangen?
Ben je nog op de ICCCR in GB geweest en zo ja, hoe was het?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De blauwe slangen zijn gewoon aftermarket silicone luchtslangen die in allerlei maten en bochten verkrijgbaar zijn. Ik ben niet met de SV op de ICCCR geweest, maar gewoon met de diesel, want de SV was nog buiten werking. ICCCR was verder wel leuk, best nog even staan praten met Neil van CGAT dat was wel nuttig voor ons beide denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Wat zei Neil zoal? Is zijn CGAT nog operationeel?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja hij was er met CGAT, anders had ik hem nooit herkend. Hij heeft de laatste tijd niet zoveel gedaan aan CGAT. Hij staat al een paar jaar op het punt om te bouwen naar een programeerbare ECU, maar heeft ‘t nog niet gedaan. Op zich waren zijn ervaringen met kromtrekkende draagarmen wel nuttig om kennis van te nemen, en hij was erg geintereseerd in de resultaten van DP engineering met hun in en uitlaatspruitstukken. Het was in ieder geval leuk om even persoonlijk kennis te maken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor het complete beeld van de ICCCR 2012 kijk even hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218123/P0/
Ik heb Neil niet gesproken, maar ik moet zeggen die CGAT ziet er wel super strak uit.
Ook onder de kap is alles netjes voor elkaar.
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten
Het viel me al op dat de originele LMM er nog in zat, dus hij haalt ruim 400 pk met het originele L-Jet systeem?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Je moet je wel beseffen dat CGAT nog nooit voluit op een bank gestaan heeft. Het blijft dus een schatting, maar met de NOS zou het best weleens kunnen kloppen. Hij heeft namelijk niet een LMM, maar 2. En 2 injectiecomputers en 8 injectoren, en omdat die LMM’s alleen zover open gaan als door de luchtstroom bepaald wordt werkt dat natuurlijk helemaal prima. De onsteking is van MSD om over het 0.7 bar boost beperking gebeuren heen te komen, dus hij kan flink vermogen maken in ieder geval. Hij kan dus in ieder geval benzine leveren voor zeker 350pk. Met een 100pk NOS set erbij hangt de rest af van de beperkingen van in en uitlaat systeem, zoals turbo en intercooler enz. Hij heeft ook een gti gasklep op z’n turbo inlaatspruitstuk gemaakt, erg mooi gedaan. Zijn auto is een echte show-auto, zo netjes als dat zal het bij mij onder de kap nooit worden denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!