Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Is de parfumeur (of hoe heet dat ding ook weer) in het dashboard niet de boosdoener?
@Gerjan30
Laat ik nu wél tevreden zijn? Er is slechts één klein puntje van kritiek, en dat is de geluidsproductie van de bak. In mijn exemplaar zo tussen de 65 en 75 km. Dat was vooral in Italië wat minder fijn vanwege de vele wegen waar je maar 70 mag rijden maar goed, niks is immers perfect. Kortom, ik ben bijzonder tevreden ermee en doe hem dan ook voor geen goud meer weg, en als ik dat al zou willen dan kwam er weer een andere DS3. Hiermee wil ik niet zeggen dat je maar wat raaskalt, maar dat het ook nagenoeg perfect kan bewijst mijn wagen. En dat de lak slecht zou zijn, dat vind ik werkelijk onzin. Moet je maar beter voor je wagen zorgen. Watergedragen lak is nu eenmaal gevoeliger voor zaken als vogeluitwerpselen en dergelijke. Kortom, ik denk dat er weinig auto’s zijn waar jij niks op aan te merken zou hebben.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Eens, mijn auto heeft het gierende geluid niet. Als de radio uitstaat, hoor ik het heel lichtjes in de verte, maar ik hoor wel duidelijk het verschil tussen die van mij en van mijn vader. Het geluid van mijn auto is gewoon gedempt terwijl die van mijn vader tussen genoemde snelheden duidelijk hoorbaar is. Waar dit aan ligt mag Joost weten.
Verder heb ik na 9000 km alleen een Myway systeem wat zeer zelden zichzelf reset onder t rijden, en een storing aangeeft dat mn gordel niet bevestigd zit. Zal waarschijnlijk een contact zijn in de gordelstok ergens.
Gerjan begrijpelijk dat je verwachtingen hoger waren van een nieuwe auto maar zoals jij t laat klinken heb je echt een maandagmorgen auto gekocht. Ik kan me ook echt nergens in vinden met de kritiek die jij op je auto hebt/had.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gerjan30 schreef:... maar iets meer koppel en pk s zou het gierend geluid uit de versnellingsbak wegtoveren…
kom op nou man, dat geloof je toch zeker zelf niet?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dat is ook maar wat de garage mij verteld heeft. als ik het geloof is een andere zaak. kweet wel dat je door schoonheid je niet mag laten verleiden en dat de binnenkant veel belangrijker is dan de buitenkant , zo is dat bij een vrouw ook! Ben over het algemeen wel tevreden over De DS3 zeker nu hij eruit ziet zoals ik zelf wil. ben gewoon benieuwd voor de toekomst als hij bv 14O OOO km heeft hoe hij dan rijd, hoe de versnellingsbak zal klinken en dergelijken. heb mij bij de gebreken een beetje neergelegt en rijd gewoon met stijl van A naar B ( op het gemakje)
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-2011
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Dinsdag ben ik bij de dealer geweest. Ik kwam er namelijk zaterdag achter dat we een marter onder de motorkap hebben gehad. Een stuk isolatiematieraal onder de motorkap en het slangetje van de ruitensproeier was weggevreten. Bij de dealer hebben ze het slangetje hersteld en in de tussentijd heb ik zelf alle isolatie ingespoten met anti-marterspray. Hopelijk helpt dit.
Verder heb ik meteen gevraagd of ze het pianolak paneel rond het myway scherm konden verwijderen. Zelf had ik dit al geprobeerd, maar ik was bang iets stuk te maken. De monteur had het in een half minuutje gefixt.
Nu het paneel er twee dagen uit is heb ik de rammel niet meer gehoord. Ik denk dan ook dat de oorzaak gevonden is. Nu nog de oplossing!
In ieder geval wil ik kijken voor dunne strookjes rubber die ik her en der kan plakken om wrijving van kunststof op kunststof (en daarmee gekraak) te elimineren. De klemmetjes zullen beter vastgezet moeten worden.
DS3 So Chic E-HDI / Bleu Belle Ile / Pack Perfo / Pack Select My Way Comfort
Wat ik heb gedaan is bij de passagierskant het dashboard onderdeel een stukje lostrekken aan de onderkant en het zit al zo sinds jaar en dag. Verder niet al te veel rammels of kraken meer hierdoor en je ziet er verder niets van. Je moet niet gaan lopen duwen op het dashboard aan die kant maar dat moet je sowieso al niet doen, tenzij je vingerafdrukken wilt.
Ik moet zeggen dat, nu de wagen een jaar oud is, ik nog steeds rammelvrij rijd. Na een maand begon de middenarmsteun een klein beetje te kraken, maar dat heb ik verholpen met een klein beetje WD40. Het onderstel is wel goed hoorbaar, maar dat is bij iedere Franse auto zo. In vergelijk met onze Ford Fiësta maakt de DS3 inderdaad meer geluid, maar dat hoort bij het karakter van de auto. Het ene simpele feit dat ik er in één ruk ruim 1400 km mee heb gereden vanuit Toscane bewijst dat er serieus over de auto is nagedacht. Wij stapten er zonder rug- of andere lichamelijke klachten uit. Top meubilair dus en een optimaal compromis tussen sportiviteit en comfort. Dat kunnen maar weinig andere auto’s in dit segment hem nadoen.
En dit meubilair vind je ècht niet in een Fiësta…
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Nou…....ik heb in een Fiësta Sport gereden met leer erin. Zitten beter dan de standaard stoelen in de gewone Fiësta. En laat die Sport nou niet onderdoen voor de DS3…..In sommige aspecten is hij de DS3 zelfs de baas en dan doel ik op het sturen. Is gewoonweg strakker, maar ook zenuwachtiger. Het is maar net waar jouw voorkeuren liggen. Onze Fiësta is een Titanium en qua motor kan hij niet in de schaduw staan van het dieseltje in de DS3. Geen eerlijk vergelijk natuurlijk, een 1250cc 90 pk (vorige week laten tunen) tegen een veel koppelrijkere diesel. Overall kan deze versie niet meekomen met de DS3, wat prestaties betreft. Wat bouwkwaliteit aangaat zit de Ford weer beter in elkaar, maar de DS3 is slechts weinig minder. Gewoonweg wat mooiere materialen toegepast in de Fiësta, vooral het dashboard in de Fiësta is van mooiere materialen. In de DS3 is bijvoorbeeld het kunststof erg krasgevoelig, denk hierbij aan het dashboardkastje en dergelijke. Je ziet in de DS3 ook duidelijk krassen daar in de buurt van de gordelclip. En hoe mooi het pianozwarte, of welke kleur dan ook, dashboard in onze DS3 ook is, het is en blijft glimmend hard plastic. Maar één ding vergeef ik de ontwerpers van de Fiësta niet, en dat is het ontbreken van een watertemperatuurmeter. Zou ik zelfs de auto voor hebben laten staan, net zoals wagens waar de klokkenwinkel in het midden van het dashboard zit. Onvergeefelijk.
Qua bouwkwaliteit en rijeigenschappen absoluut Ford Fiësta (heb zelf ook een o.a. Fiesta gehad, dus eigen ervaring), maar looks en beleving absoluut Citroën.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Mee eens. Vraag is alleen hoe “vers” het ontwerp blijft van een auto. Als je een doos wilt met 4 wielen, koop een VW Polo of Golf. Wil je iets bijzonders dat leuk is, koop een DS3. Wil je een tijdloos ontwerp, koop een Volvo. Een S60 of S80 van tien jaar oud bijvoorbeeld ziet er nog steeds goed uit. De huidige Fiësta is welliswaar minder gedurfd dan een DS3, maar de houdbaarheid zal ongetwijfeld langer zijn. Maar ik heb lak aan modeverschijnselen, hoewel ik de DS3 van het begin af aan een geweldig ontwerp vond en je kunt de DS3 onmogelijk een auto noemen die wars van trends is. En de Mini vind ik geen leuk ontwerp, vreemd. Ik denk vanwege o.a. die centrale klok in het dashboard en het foute imago dat de auto heeft, nichtenbak, ook wel een auto voor de beginnende yup. BMW heeft de auto verpest, heeft gezorgd voor het imago. En te duur gemaakt, maar ja, een yup wil niet in een auto rijden die je makkelijk kunt betalen. Zie de Dacia reclames, zo ontzettend “not us”...........
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik vind een nieuwe Mini helemaal zo gek nog niet, hoewel het eigenlijk wel een karakatuur is geworden van het origineel. En ik mag dat zeggen, want ik heb een origineel. Bovendien is ie belachelijk duur als je ‘m vergelijkt met bijvoorbeeld een gelijkwaardige DS3. Zo in de prijslijsten valt het nog mee, maar vervolgens moet je zo’n Mini helemaal aankleding wil je ‘m fatsoenlijk in de spulletjes hebben. Een antracietkleurige hemelbekleding kost zelfs extra….
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
En daar komt BMW dus om de hoek kijken want bij welk model van dat merk je ook kijkt, precies hetzelfde met de optielijst..
Zonde
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-2011
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gelukkig, het probleem is eindelijk opgelost. De rammel is verdwenen.
Onlangs is mijn DS3 bijna een hele week bij de garage geweest zodat de monteur in de gelegenheid was regelmatig met de auto te rijden. Uiteindelijk hebben ze het instrumentenpaneel (snelheidsmeter etc) losgehaald en de bevestigingen opnieuw vastgezet met exra rubber ringen en isolatiemateriaal ertussen. Inmiddels heb ik meerdere weken ermee gereden en het geluid heb ik niet meer gehoord…..echt een opluchting nu kan ik eindelijk gaan genieten van de auto.
Om de garage te bedanken heb ik een taartje laten bezorgen omdat alles uiteindelijk naar volle tevredenheid is opgelost, dit konden ze erg waarderen.
DS3 So Chic E-HDI / Bleu Belle Ile / Pack Perfo / Pack Select My Way Comfort