49 van de 92
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 juli 2012 07:46 PM
  [ # 721 ]

hmz Huh ja, ze doet echt haar naam eer aan….

Vandaag kon ik haar ophalen bij de garage, waar ik op de terugweg merkte, dat ze niet echt lekker veert als de V6…

Na een rondje om de BX heen,viel het wéér op Shocked  dat rechtsvoor de auto erg stug is, als je erop duwt.
Nou dan lijk me deze tijdelijke veerbol ook is gaan lekken inwendig..

Of zou er iets anders aan de hand zijn omdat rechtsvoor weer het probleem is met inveren, of toeval?


Maar goed kan ik nu nóg niet rijden met de digit cry green, baal er ontzettend van….


Wordt vervolgt…

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 17 juli 2012 07:59 PM
  [ # 722 ]

Och, rijden met een platte bol ken best hoar. Zal wel toeval wezen. Ik ken echter wel een methode om een veerbol vroegtijdig te laten knappen: lekke uitlaat die z’n hete gassen tegen de LA bol blaast.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 juli 2012 09:49 PM
  [ # 723 ]

Veerde de Digit rechtsvoor wel goed toen de huidige veerbol er net op zat? Zoja, dan ligt het gewoon aan de veerbol.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 juli 2012 11:18 PM
  [ # 724 ]
XBXG schreef:

Veerde de Digit rechtsvoor wel goed toen de huidige veerbol er net op zat? Zoja, dan ligt het gewoon aan de veerbol.

Ja Wouter, hij veerde toen perfect.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 juli 2012 11:24 PM
  [ # 725 ]

Je geeft aan dat het een tijdelijke veerbol is. Ik zou me er dan niet al te druk over maken. Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 juli 2012 11:26 PM
  [ # 726 ]

Neh, dat moest ik maar eens niet doen.. Laughing

Morgen is de brug vrij, dus effe de bollen vervangen…

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 17 juli 2012 11:34 PM
  [ # 727 ]

Gert, zou je beter niet die oude ellende allemaal van de hand doen en een leuke Mazda of Toyota kopen ......

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 juli 2012 11:39 PM
  [ # 728 ]

Nee, hoor Ron..

Op een of andere manier is dit veel leuker rijden, dan dé nieuwere auto… 
Dan moet je voor lief nemen dat de digit af en toe niet wilt rijden, vandaar de V6..

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 juli 2012 03:49 AM
  [ # 729 ]

Het besef komt later wel Ron, als het te laat is. hmz

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juli 2012 02:24 AM
  [ # 730 ]

Ik lees dat ‘t goed gaat met de 86. Met de PH-85-BJ gaat ‘t ook goed, alleen wat lastig om de carb goed te krijgen. Verder rijdt ze nog steeds subliem, al heb ik ook de nodige klussen gehad: distributieriem/waterpomp/rollen en koppeling vervangen. Verder is het waspatroon voor de zomer/winterstand kapot waardoor deze alleen in winterstand blijft staan, soms ruikt m’n moeder benzine (wat ik nooit ruik als ik er in rijd) en heeft de auto er een deuk bij, helaas.

Was die flowmeter alleen lek en had je nog wel verbruiksmeting?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 juli 2012 11:57 PM
  [ # 731 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Neh, dat moest ik maar eens niet doen.. Laughing

Morgen is de brug vrij, dus effe de bollen vervangen…


En dat schreef ik op 17juli…
En op maandag 23juli kon ik eindelijk weer zweven…Yeah…....


Zoals ik al schreef kon ik op woensdag 18juli effe snel de brug gebruiken bij een bedrijf..
Alles ging voorspoedig, achterbollen, voorbollen en voorraadbol wat tikkengegeven zodat ze al een beetje losgedraaid waren. daarna het hele systeem ontlucht en de rijstand in de laagste stand gezet zodat de achterbollen ook drukvrij waren…

Nu komt het!

Omdat mijn verdeelblok wat zweette bij de leidingen. En nu erg goed bij kon, omdat de voorraadbol weg was. Maakte ik de 3leidingen los en ging het rubber vervangen… En toen: We have a problem!!!!!!

Een rubber die ik nodig had, had de verkeerde diameter. Deze was echter voor een CX of DS… en niet voor een BX.. Leuk als men me de verkeerde meegeeft..

En daar sta je dan met een BX drukloos op een kolombrug…..WTF…. En de volgende dag moet ze eraf zijn!!
Dus de volgende dag had ik door omstandigheden 2uurtjes om de karakterbak van de kolombrug af te krijgen..

We nemen wat hout en een palletwagen en 2 garagekrikken en wat handige tips van de koffie slurperende eigenaar. Om zo de digit van de kolombrug af te krijgen.

Nu weet ik ook hoe ik de kolombrug af moet stellen zonder houtenklossen erbij ectr.. Dna kan ze net van de kolombrug af kan mocht ze weer haar druk kwijt zijn…


Maar goed 23juli had ik de juiste diameter qua rubber, dankzij Coen! Echt super bedankt voor de snelle reactie!

Dus alles gemonteerd en ja ze staat weer op haar eigen benen!

 

En daarna mocht ze voor de eerste keer Maas&Waal; uit:


Zóó! Wat een verschil zeg.. Ze stuurt nu lichter gaat veel fijner over de drempels heen! Dju ze zweeft echt lekker, alleen de carbarateur is niet lekker….


Dus de carbarateur eens goed schoon gemaakt, alle bewegende delen voorzichtig alle vuil eraf geblazen met luchtdruk, en ingesmeert met smeer olie:


Ook de gaskabel wat strakker gezet en de kabel goed gezet op de gasklepbediening. De veer ervan zat er niet goed op, waardoor de kabel schuin op de gasklepbediening zat.

Ook wou ik de menselschroef afstellen want ze loopt te hoog stationeer, maar die is er niet op de plek waar ze hoort te zitten:

Daar zit dus een ijzerenplaatje wat ik aanwijs. Waar zit het dan bij een solexcarburateur 34-34Z1.
Of heeft deze dat niet?

Dan maar de gasklepaanslagschroef wat losser gezet, ze hikte namelijk…

En??????? Wow, tot nu toe rij ik vanaf dinsdag met een veel betere carburateur. Het schoonmaken heeft tot nu goed geholpen en ze loopt niet meer stationeer hoog meer (gasklepbediening komt bij gas loslaten nu weer helemaal terug naar zijn begin positie). En ze is een stuk vlotter geworden…

 

Nu maar eens proberen of ik de deuren klaar krijg, deze week werd het niks, te warm om te spuiten en ik had nog een patient:

Die men leuker vindt dan de karakterbak…Grrrrrrrrr


Wordt vervolgt.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 28 juli 2012 09:12 AM
  [ # 732 ]

Zo, goed bezig bravo , ik zie dat jij de automatische choke nog hebt (waar volgens mij een kapje voor hoort te zitten, of had je die zelf even verwijderd?). Ik ben ook wel van het originele, maar ik heb het ding toch maar vervangen door een handchoke.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 28 juli 2012 10:36 AM
  [ # 733 ]

Kapje had ik even losgehaalt.

Ik dach dat de handshoke niet meer aan te komen is, maar zolang het prima werkt, hou ik het zo.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juli 2012 10:38 AM
  [ # 734 ]

Zo’n handchoke is wel een grote verbetering hoor. Het zuipt ook écht een flink stuk minder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 28 juli 2012 10:42 AM
  [ # 735 ]

Dat had ik ook al gehoord.

Zal ik je iets vertellen, ik weet nog steeds niet hoeveel ze verbruikt… Rolling Eyes
Zal ik na de volgende tankbuurt eens gaan uit rekenen..

Profiel  
 
 
49 van de 92
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook