3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
De DS5 Hybrid4 getest (p.1) en verklaard (p.2)
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 29 juli 2012 12:22 AM
  [ # 31 ]
waterman schreef:

Het is een interessant detail dat die hybride achterasmodule als een geheel wordt ingekocht bij GKN Driveline.

Die van GKN schijnen geen kleine jongens te zijn! Hun beschrijving van de Hybrid4-technologie staat hier.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juli 2012 06:43 PM
  [ # 32 ]

Mooi stukje, leuk om te zien dat dit allemaal weer anders in elkaar zit dan bij de concurenten Wink

Profiel  
 
Solon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 29-05-2008

Gepost: 12 augustus 2012 08:54 PM
  [ # 33 ]

Maar even een vraag van een technische leek aan de degene(n) die hybrid4 techniek doorgrond hebben. Het zwakke punt van de hybrid4 is volgens sommigen de versnellingsbak/koppeling. Zou het voor PSA eenvoudig zijn om een handbak te monteren of is die robotbak een essentieel onderdeel in het samenspel van de dieselmotor en die ene elektromotor? In dat laatste geval zou ik het onvermijdelijke makkelijker kunnen accepteren.

Ik las wel ergens dat een “moderne” sequentiële automaat te zwaar zou zijn. Zit daar iets in?

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2012 09:04 PM
  [ # 34 ]

De ESG bak maakt wezelijk deel uit van de hybride aandrijflijn. Technisch gezien is het bij het PSA hybridesysteem niet mogelijk gebruik te maken van een echte handbak, simpelweg omdat een voetbediende koppeling niet te combineren is met de hybridetechniek.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Solon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 29-05-2008

Gepost: 12 augustus 2012 09:10 PM
  [ # 35 ]

Dat is duidelijk. Mijn dank

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook