Op je rug doen zo een klusje is zeker geen optie,moet er niet aan denken zeg.Ik ben toch benieuwd of het gaat op de brug ik ga morgen eens kijken.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ja dat gefriemel word ik ook erg ongeduldig van dus wellicht maar gewoon het blok eruit pakken, handel omzetten en weer erin. Het is niet anders. Gisteravnd overigens wel even wat kleine ‘bevredigende klusjes gedaan’. Strips op de deuren er weer op, gordels achter erin, -niet onbelangrijk- de asbak erin (die was ik kwijt en vond ik op een plek waar je hem nooit zoekt). Nu alleen qua afbouw nog de strips op de achterste zijruiten (maar daar moet ik nog iets voor verzinnen want de plastic clipjes zijn gebroken), plafond (die moet nog bekleed worden) en nog elektra van de achterruitverwaming (dat was een gesmolten klompje).
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die sierlijsten rond de achterruitjes kan je er met polyurethaan-kit prima op kitten. Dat houdt erg goed en strak en is met een scherp plamuurmes later ook weer zo los.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Was inderdaad van plan om ze te te kitten, alleen staan de lijst ietsje bol tov de ruit. Dus om ze er strak tegenaan te zetten moet ik ze wel even kunnen afklemmen totdat de kit droog is. Komt allemaal nog wel want eerst maar eens die APK erop.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
















Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Voor het afklemmen misschien een lange spanband gebruiken?
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mij stond de boel ook wat te bol, ondanks klemmetjes. Een dot kit en secuur aangebracht schildersplakband was voldoende om de strip lang genoeg te fixeren.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ach hoe vaker je er een blok uithaalt, des te sneller dat het gaat! En zeker als ie er onlangs uit geweest is dan gaat alles lekker makkelijk en vlot los.
Aleen krijg je op een gegeven moment een beetje last van déja-vû‘s is mijn ervaring.
Ik zou dus ook maar gewoon de hele handel er weer uit lichten, kun je er lekker bij en ook alle noodzakelijke afstellingen netjes doen.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Haha, een deja-vu. Ik heb gisteravond even een half uurtje het spul aan de bovenzijde van het blok los gemaakt en vanavond een uur of anderhalf en ze is klaar om in de takel te gaan. Je krijgt er inderdaad de handigheid in. Zaterdag kan ze er uit en dan ook proberen om het weer vlot op te bouwen. Wellicht kan ik dan nog een proefrit maken. Dat is wel de doelstelling aangezien het vanaf zondag weer pokkeweer gaat worden.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Je moet op straat werken begrijp ik?









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ja, in de garage staat een DS
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gisteren de operatie op uitgevoerd. Blok eruit, diff eruit en kroonwiel gewisseld. Aan de motortakel de assen er weer in en assen laten draaien of ze het geluid niet meer maakte. Helaas! Vervolgens de shim ook omgezet, om te kijken of daarmee de voorspanning minder was en het geluid weg. Ook helaas. Echter, het leek wel minder te zijn, dus toch besloten om de boel op te bouwen. Vervolgens een rondje gereden en dat klonk echt niet gezond. Erg gek, want ik kan me even niet iets anders bedenken waar het probleem door veroorzaakt is. Jullie?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Kleine update; De break moest echt van de openbare weg af en is inmiddels gesloopt en een lekkage in huis heeft de werkzaamheden even stilgelegd, want dat had meer prio. Van het weekend en gister en vanavond weer het e.e.a. gedaan. Dame op bokken gezet en eerst eens goed luisteren op advies van Sjors (Hydraulique). Wat blijkt, rechter wiellager maakt een enorm geluid en het diferentieel niet aan de rechterzijde. Links tevenshet wiellagers wat hoorbaar is. Wiellager links is inmiddels gewisseld met die van de break. Nu rechts nog. Wel meteen nieuwe schijven+blokken gemonteerd, want die waren te dun. Van de week de andere kant en dan eens kijken hoe madamme het doet. Heb nog wel mijn twijfels over het diff, omdat het vanavond nog steeds niet zo geluidloos was als dat het voorheen was. Maar goed, eerst die wiellagers uitsluiten, dan gaan we verder.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Inmiddels bijna een half jaartje verder. Ze heeft het goed gedaan en rijd voortreffelijk. Helaas sinds enkele dagen een probleempje. Ze geeft uit zichzelf gas en ik loop een beetje vast qua gedachte. Wellicht hebben jullie tips. Het volgende heb ik zelf al uitgesloten:
- Turbobooster achterop de pomp is nieuw en lekvrij
- Gisteren het handpompje vervangen omdat die vaker de boosdoener is
- Brandstofpomp is lekvrij (dus kan denk ik ook niet aan het dekseltje liggen)
- Verstuivers zijn lekvrij
- Nergens externe lekkage ook niet bij dieselretour
- Slangen rondom het blok zijn ook nieuw en onbeschadig dus lijkt mij dat daar geen valse lucht getrokken word
- Rookt niet, ook niet als ze zelf gas geeft
- loopt op zich goed stationair. Soms loopt ze iets hoger stationair maar dat is vaak nadat ze zelf gas heeft gegeven
Ideeen zijn welkom. Zou het de pomp zelf kunnen zijn? Of zie ik nog zaken over het hoofd?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wordt er niet per ongeluk motorolie aangezogen via de carterontluchting?
Diesels kunnen dan op hun eigen olie gaan lopen. Kan ook gebeuren als het oliepeil te hoog is.
Edit: en loopt je gaskabel helemaal vrij? En zonder knikken erin?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Belangrijk: zijn het vaste momenten dat het toerental vanzelf oploopt? Bijvoorbeeld na afremmen voor stoplicht?
CX GTi Turbo 2 - All Black