34 van de 43
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
La SM de La Léo: Onderdelen verzamelen!
Gepost: 29 juli 2012 04:08 PM
  [ # 496 ]

De carburateurs zitten weer geheel in elkaar. Bij de blauwe carburateur wilde één starter valve er niet goed inzakken: er zat een lelijk braampje in het kanaal. Dat verklaart ook waarom hij er in eerste instantie niet uit wilde. Een kier betekent echter continu benzinestroom, dus dat motte we nie hebbe!  nono
Gelukkig wist Yuri raad en boorde hij met een paar losse boortjes het kanaal weer schoon, waarna de starter-valve er weer prachtig in viel! Dank daarvoor!
Ook meldde hij dat er een 1,75 vlotternaald in deze carburateur hoort en niet de bijgeleverde 2,00 (iets dat Walter trouwens ook al in twijfel trok). Helaas dus inderdaad de verkeerde maat naaldjes bij de set, dus de oude maar weer teruggestoken. Ik moet dit bij de andere twee ook nog even doen, plus de kartonnen ringetjes rond de brandstoffilterplug vervangen door koperen en dan zijn ze alle drie gereed.
In elk geval ziet het er al appetijtelijk uit:


Vandaag is het zondag en een mooie zonnige dag. Maar omdat ik totaal geen zin had in onkruid uit de voortuin halen (= héél hard nodig, maar wát een scheitklus is dat!!) ben ik dus in de CX gestapt en lekker naar Raamsdonksveer gekacheld om mij daar eens te ontfermen over de SM.
Ja over de SM zélf dus eens eindelijk!
De hoes en alle onderliggende dekens (tegen potentiële hagel) eraf gehaald en te drogen gelegd. Daarna het interieur eens uitgemest, dat was wel nodig:


Op de vloer lagen nog stukken isolatie, maar dat was geheel gaan brokkelen. En er heeft ooit een muizenfamilie gewoond in de tunnel denk ik:

Na alles uitgebaggerd en gestofzuigd te hebben, zag het er relatief gezien fris uit. Al zag de omgeving eruit als een zigeunerkamp! Laughing

Er lagen nog best veel losse onderdelen in, ook in de kofferbak, en het leek me wijzer die eruit te halen en binnen te leggen op de speciaal daartoe ingerichte stellingkast.
Hier ligt alles even op een hoopje. Heerlijk toch als je de ruimte hebt! Cool


Daarna was het uur van de waarheid aangebroken: alle roestplekken eens in kaart brengen.  sad pink Dit is iets waar ik tot nu toe bewust niet mee bezig ben geweest, want ja, je moet de stemming er toch in zien te houden gedurende zo een omvangrijke restauratie.
Daarnaast ben ik geen kundig lasser (of lasster?) dus dit soort dingen zijn nooit iets waar ik licht over denk. Temeer omdat veel roestpunten nabij sierlijsten zitten die er zo te zien niet echt makkelijk af kunnen.  Confused
Jaren stilstaan na dagelijks intensief gebruik en daarna nul onderhoud en bescherming en tientallen voorwerpen die zo te zien ook nog op en tegenaan zijn gevallen hebben duidelijk hun tol geëist:


De kofferbak…

Waarin ik ook blauwe scotchblokjes aantrof!  idiot


Ik weet al dat het frame en de dragende delen goed zijn, maar als je zo al die punten eens optelt, mag je het geheel toch wel een roestbakje noemen.


Hier staan alle foto’s in het ALBUM vanaf foto 241.

Nu maar eens verder met sorteren en opbergen van de interieuronderdelen.
Daarna de kap eens opentrekken en daar een en ander kuisen. Nu de motor eruit is kan ik daar enigszins gemakkelijk bij.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2012 04:38 PM
  [ # 497 ]

Wat ga je met de buitenkant doen?

Alles strak (laten) maken en naar de spuiter?

Profiel  
 
Gepost: 29 juli 2012 06:46 PM
  [ # 498 ]

Als ik die munten had, stond ‘ie nu al lang & breed bij de spuiter…

Maar helaas, dus: eerst de motor opbouwen en erin, alles weer afstellen, dan verder technisch in orde maken, dus alle elektronische componenten moeten dan werken, nieuwe uitlaat eronder, koplampen opnieuw laten verchromen (o shit moet óók nog) en plaatsen etc. etc. etc.

Dan APK. Een grooote mijlpaal als dat eenmaal zo ver is, maar wellicht moet ik dan wel die kofferbakboden eerst dichtmaken.  Wink

En dán pas ga ik me met uiterlijkheden en rotte portieren etc. bezig houden.


Ja, een nobel project… maar vandaag had ik eventjes zo’n waar-ben-ik-aan-begonnen-hoe-moet-ik-verder-en-wanneer-eindigt-dit-in-godsnaam momentje.
Heel raar, maar je voelt je dan ineens best eenzaam very very sad

Oké dat laatste kan ook komen omdat er niemand bij was omdat het zondag is. Laughing


O ja, bonus:

Ben heel bang voor wat ik ga tegenkomen als ik straks die RVS lijst onder de voorruit eraf geboord heb.  sad pink Maar dan moet eerst de motorkap er weer af en dat ging niet in m’n uppie.


Nouja, ik ga maar eens op huis aan. Onkruid uit de voortuin halen.  hmz

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 29 juli 2012 07:00 PM
  [ # 499 ]

Heel veel succes leontien, maar dat gaat jou vast wel lukken! Hoeveel tijd heb je ervoor uitgetrokken? Vind het trouwens wel een heeeeeele mooie kleur hoor, wauw! Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 29 juli 2012 07:20 PM
  [ # 500 ]
La Léo schreef:

 

Onkruid uit de voortuin halen.  hmz

Gister onkruid uit de voortuin gehaald: eventjes had ik zo’n waar-ben-ik-aan-begonnen-hoe-moet-ik-verder-en-wanneer-eindigt-dit-in-godsnaam momentje.
Heel raar, maar je voelt je dan ineens best eenzaam very very sad

Profiel  
 
Gepost: 29 juli 2012 07:34 PM
  [ # 501 ]

Hahaha die Jaap. Laughing
Wel knap: je hebt me weer even aan het lachen gekregen!  Dank daarvoor! Very Happy

@Niels: geen tijd bepaald… gewoon “het duurt zolang het duurt, geen stress, gestaag doorwerken”.  Dus zo doe ik het ook. Dan blijft het leuk (oké vandaag was beetje een uitzondering maar dank voor je support, dat geeft wel weer moed).

Dus eerst technisch goed & APK en dan de uiterlijkheden. Zo doe ik het altijd en zo ga ik het nu weer doen.
Alleen in tegenstelling tot de CX Pallas, rijd ik met deze auto niet echt als moeders mooiste rond als ik niet ook de uiterlijkheden doe of laat doen…. en dat is verrotte jammer vind ik toch wel. Sad

Maar hee: dit alles is geen verrassing, ik wist dit hè!


Iets met paard en bek en kijken.  Horse

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 juli 2012 08:04 PM
  [ # 502 ]

Léo, ik trek nét een driekwart liter St. Feuillien open. Daar heb je weinig teveel over gezegd Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 29 juli 2012 08:07 PM
  [ # 503 ]

Wie weet met een beetje geduld…. Ik zie roestvrije bruikbare delen:

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 29 juli 2012 08:26 PM
  [ # 504 ]

Allemachtig!?!? What happened!?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 juli 2012 08:44 PM
  [ # 505 ]

Wow, die SM is behoorlijk geraakt…......


De carbuarateur zien er goed uit La Leo, jammer dat de carrosie van de SM wat minder is.. Maar ach als de chasis maar goed is… De rest kan wel weer strak gemaakt worden..


Goed bezig dat dan weer wel..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2012 09:00 PM
  [ # 506 ]
La Léo schreef:

Ja, een nobel project… maar vandaag had ik eventjes zo’n waar-ben-ik-aan-begonnen-hoe-moet-ik-verder-en-wanneer-eindigt-dit-in-godsnaam momentje.
Heel raar, maar je voelt je dan ineens best eenzaam very very sad

Ach, ik denk dat we dat allemaal wel eens zo’n momentje hebben met onze oude bakken Wink

Meestal voor korte duur en als je dan weer wat vooruitgang boekt heb je het weer helemaal naar je zin.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 29 juli 2012 09:03 PM
  [ # 507 ]
La Léo schreef:

Ook meldde hij dat er een 1,75 vlotternaald in deze carburateur hoort en niet de bijgeleverde 2,00 (iets dat Walter trouwens ook al in twijfel trok).

Nieuwe naaldjes van 2.00 is nog altijd beter dan oude “meuk “

de vlotterkamer van je carbu’s is wat ( te ) snel gevuld , maar beter dat dan lekkende naalden cheese

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juli 2012 09:57 PM
  [ # 508 ]

Goed bezig Leo! Die plasticjes op de C stijl: Met een Stanley mes de zwarte bordjes er af halen. Dan aan de binnenkant de moertjes los en van buiten kijken of de boutjes niet mee draaien!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 29 juli 2012 10:03 PM
  [ # 509 ]

Ja! Dat ziet er wel deprie uit. Ik wil je allerminst ontmoedigen, maar ik zou het chassis e.d. eerst nog een zeer grondig onderzoeken voor je al die mooie techniek gaat inbouwen. Het zou zonde zijn als de kosten voor restauratie van chassis en carrosserie veel malen hoger gaan uitvallen dan bijv. de aanschaf van een goed chassis met goed plaatwerk. Ik denk dat er op dit moment voldoende te vinden.
Wel mijn complimenten voor je doorzetting vermogen. Zeer goed bezig.
Wat betreft dat onkruid! ff een flesje round-up halen bij de gamma o.i.d.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 29 juli 2012 10:06 PM
  [ # 510 ]

Daar kom je langs de binnenkant niet bij… die zitten met M4 draad propjes vast.

gr Mark

Profiel  
 
 
34 van de 43
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook