63 van de 207
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 juli 2012 01:25 AM
  [ # 931 ]

Goede avond,

Vandaag op de terugweg van vakantie effe bij Peter geweest( bonhof).
Hij had voor mij nog wat onderdelen,meteen maar effe meegenomen.
En omdat de dame binnen kort weer op eigen benen moet staan.
Meteen maar velgen besteld,gestraald en nieuws in de lak gezet.
Wist niet dat er twee types velgen waren ( stalen velg).
Je hebt ze met deukjes en zonder. Wist ik dus niet.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 28 juli 2012 06:26 PM
  [ # 932 ]

Je hebt zelfs nog stalen velgen in TRX-maat!!

(Maar die wil je natuurlijk écht niet) Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 juli 2012 08:17 PM
  [ # 933 ]
La Léo schreef:

Je hebt zelfs nog stalen velgen in TRX-maat!!

(Maar die wil je natuurlijk écht niet) Laughing

Ligt er maar net aan wat er bij mijn prestige 1976 origineel geleverd is of leverbaar was.
Als het een optie was ( trx) dan laat ik het waarschijnlijk wel maar als het standaard was toentertijd dan komen ze er ook op.
Maar Effe voor de duidelijkheid ,er zijn dus drie types stalen velg?

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 juli 2012 08:21 PM
  [ # 934 ]

TRX’en zaten er zeker niet op die kwamen pas in 1981 of 82 ergens, blijven er twee keuzes over.

Geen idee welke erop horen en wat uberhaupt de verschillen tussen die 2 velgen zijn, en zie je het of wordt het afgedekt door de wieldop ? anders kunnen we de folders er nog op naslaan ik heb er zat liggen van de laagdaks prestige.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2012 08:22 PM
  [ # 935 ]

Een 76er is smalspoor, oftwel dan passen TRXen niet. Dus dat was geen optie Wink

Breedspoor werd juist gemaakt om de 190 TRX maat eronder te passen. In het begin met name voor de GTi.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 juli 2012 10:06 PM
  [ # 936 ]
Mark Gielen schreef:

TRX’en zaten er zeker niet op die kwamen pas in 1981 of 82 ergens, blijven er twee keuzes over.

Geen idee welke erop horen en wat uberhaupt de verschillen tussen die 2 velgen zijn, en zie je het of wordt het afgedekt door de wieldop ? anders kunnen we de folders er nog op naslaan ik heb er zat liggen van de laagdaks prestige.

Mark

Toevallig ook dubbele Razz
Ik houd me aanbevolen.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 28 juli 2012 10:36 PM
  [ # 937 ]

190 TRXen met bijbehorend Alu is geen probleem op een smalspoor althans niet op m’n ‘77er Prestige injection, ik rij ondertussen al 14 jaar zonder enig probleem met die combinatie.
Origineel is het niet maar de 14” blokjes velgen zijn er gekomen kort na de GTi en dat was in mei ‘77 als ik mij goed herinner, dus doodzonde is het niet volgens mij.
Origineel zaten er “ster” wieldeksels (zoals op de 2200 Pallas) op de laagdaks en ook op mijn Prestige.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 28 juli 2012 11:22 PM
  [ # 938 ]

Ik meen dat de uitvoering afhankelijk is van de toeleverancier. Op die met “deukjes” staat waarschijnlijk Michelin, op die zonder misschien een andere naam?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 juli 2012 11:59 PM
  [ # 939 ]
trxke schreef:

Origineel zaten er “ster” wieldeksels (zoals op de 2200 Pallas) op de laagdaks en ook op mijn Prestige.

Precies! Enne - ik durf het bijna niet te zeggen - mooi hoor. En dan zie je dus nauwelijks iets van de wielen die daarachter verstopt zitten.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 juli 2012 12:54 AM
  [ # 940 ]

De wieldoppen heb ik al ,alleen in zeer slechte staat.
Denk dat ik ze effe naar borculo doe en dan laat polijsten.
De matte delen ben ik nog aan het bekijken of dit nu gespoten is of gestraald.
Maar dat is een kwestie van proberen,.
Vandaag weer lekker aan het poetsen geweest,en dingen in de zwarte lak gezet.( morgen foto’s)
En toch nog weer boutjes en moertjes en dergelijke tegen gekomen die ook nog gepassiveerd moeten worden.
Zo blijven we bezig.
De tijd gaat nu wel snel,en dat te bedenken dat ze maart 2014 klaar moet zijn.
Maar goed dat zal zich ook wel redden,hoop alleen dat de spuiter het ook allemaal red als het zover is.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 juli 2012 11:15 AM
  [ # 941 ]

Frank,

die folders heb ik niet dubbel en het is natuurlijk ook niet te zien onder de wieldop, ik heb wel nog 2 prestige/pallas wieldoppen liggen mocht je interesse hebben alleen zijn ze ook niet mooi.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 juli 2012 12:35 PM
  [ # 942 ]

Bedankt voor het aanbod,
Ik houd het in gedachten,mocht ik ze nodig hebben.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 juli 2012 09:52 PM
  [ # 943 ]

effe wat foto’s


https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120729203313?authuser=0&feat=directlink

morgen weer meer
vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 29 juli 2012 10:35 PM
  [ # 944 ]

Alsof hij weer uit de fabriek rolt…....... very good Mooi man.

Profiel  
 
Gepost: 29 juli 2012 10:43 PM
  [ # 945 ]

Frank een tipje, en ik weet dat het vloeken in jouw kerk is omdat je voor 100% origineel wilt gaan, maar waarom zet je er niet meteen een nieuw type kachel in? Eentje met een andere blower dus.
Met die oude types wordt het namelijk ontzettend warm in de auto (ja je hebt airco, maar toch)  maar bovendien als die blower stuk gaat… ze zijn vrijwel niet meer te vinden.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
63 van de 207
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook