GWHENDRIKS2 schreef:Dat betekent dat de module het nog doet? (Na het starten sloeg de fan wélaan, terwijl ik echter het idee heb dat ze ook aan moet slaan als de motor uit is?)
Na het starten ging de fan waarschijnlijk aan omdat je de airco aan had staan. Niet omdat de motor warm was?
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Oke, kan zijn, airco staat altijd aan.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Dan zal de fan dus ook altijd in de zachte stand draaien. Of de motor moet zo heet worden dat de fan hard gaat draaien.
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vandaag de branstoffilter vervangen.. Ik hoop toch écht dat men de gené die dit verzonnen heeft bij Citroën ontslagen heeft… tering wat een handige plek…
En ja! Hier zit hij dan, de brandstoffilter indd bij de middendemper:
Met een bezem als extra ondersteuning bijna de complete uitlaatsysteem eronder uit gehaalt:
Maar goed toen kon ik er goed bij, krijg wel even een fijne benzine douche.
gelukkig rook ik geen sigaar, anders was ik de sigaar!
[
img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-R4PUAAPC.jpg[/img]
Jammer dat je er niet aan kunt zien hoe oud de ouwe filter is..
Zit z’n schotje eigenlijk wel goed voor de filter?
Alles weer teruggebouwd en klaar na 2uurtjes.. Meeste werk zit toch om de uitlaatsysteem los te halen..
Vraag:
Zijn dit de ontluchtingsslang/uitgaang van de benzinetankt?
(De gene die ik aanwijs, de ontluchtingsslang?)
(Volgens de tekening van de service site zou de de ontluchtingsgat zijn? Beetje raar, kan toch zo water in de tank lopen?)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
dat is idd het ontluchtingsgaatje bij de dop. Je moet het wel heel bond maken wel door water in lopen hoor.
Apart trouwens bij je uitlaat dat 1 dele van de pijp zwart is en het andere ” zilver” .
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nee hoor, de ontluchtingsslang eindigt bovenop de vulpijp achter het plaatwerk.
Het getoonde gaatje dient alleen maar voor afvoer van water en eventueel gemorste brandstof.
Even door de knieën en schuin omhoog in de vulpijp kijken, dan zie je het gaatje van de ontluchting.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ah, kijk, ik was al die tijd in de veronderstelling dat dat het onluchtingsding was.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon voor de zekerheid even de ontluchtingsslang op de tank losnemen en met perslucht schoonblazen richting tankdop.
Ont/beluchtingsproblemen kunnen ook door de tankdop zelf worden veroorzaakt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gaatje boren in de tankdop?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De tankdop hoort origineel al beluchtend te zijn, misschien eerst eens een andere proberen.
Mogelijk zit de jouwe verstopt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Heb ik al geprobeerd. Als ik de dop niet helemaal vast draai, dan heb ik geen probleem
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik had dat ook met m’n 2.1 TD.
Ik deed de dop aan en dan iets terug.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vers van de pers!
Tijdens het tanken kwam de benzine net zo hard eruit dat het erin ging! WTF…. Als ik het wat langzamer doorvoorde stroomt het wel de tank in..
Uhm, dit kan nooit goed zijn! Vandaar de V6 deze week een bezoekje gaat brengen bij de garage om de tank probleem voor eens en altijd opgelost te krijgen.. Ik wil toch graag op vakantie met de V6…(hoewel ver hoef ik niet.. )
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:Tijdens het tanken kwam de benzine net zo hard eruit dat het erin ging!
Zeer waarschijnlijk een verstopte ontluchtingsslang of een knik er in o.i.d.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vandaag de V6 opgehaalt
Wel….... In de vulpijp zit een klep die bij mij is gaan schuiven/los is gegaan (nooit meegemaakt aldus de garage). Dit zou de vacuum veroorzaken (ontluchtingslangen en de andere benzineslangen waren nog goed) en ook het recente terugstromen van de benzine bij het tanken..
Helaas is een nieuwe vulpijp niet meer leverbaar, volgens de service site van Citroën (NFP). Ook Bart Ebben had er geen liggen.
De oplossing was de bewuste klep eruit te vissen met een tang. Dus kon ik tanken zonder dat het weer eruitliep en is de vacuum wellicht weg? Ik heb na het tanken wat gereden, zonder dat ze stil viel.. Dusss.
Wat ik wel op moet letten is dat waarschijnlijk tijdens het tanken niet de pomp uitschakeld als de tank vol is (De klep zorgt ervoor dat dat gebeurd?
Volgendjaar of misschien ditjaar een goeie 2dehandse vulpijp scooren want de vulpijp is wat beschadigd.. (Stoorfactor netzoals de verdwenen pin van de tankdop vergendeling)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?