distributie c4 coupe 1.4 16v
danny1808
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-07-2012

Gepost: 31 juli 2012 09:09 AM

goeden dag ik ben danny en ik sta op het punt een C4 cuope aan te schaffen van een particulier. Op de teller staat 113.000 km. Mijn vraag is nu wanneer moet de riem vervangen worden? Wat zijn de kosten om de riem te vervangen? Voor deze auto vragen ze 4500 euro en hij is uit 2005. Hij is optisch in een zeer goede staat en alle onderhoud is uitgevoerd door een dealer. Is dit veel voor een C4 van dit jaar met deze km stand.

Alvast bedankt jongens en meisjes!! Handig zo een forum!!

Profiel  
 
thamarty
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 07-03-2006

- C1 Collection
Gepost: 31 juli 2012 12:30 PM
  [ # 1 ]

Voor de riem staat 120.000 km of 7 jaar. Dus het moet echt wel gebeuren met deze bak.
Ik geloof dat het incl vervangen ergens rond de 350 euro kost.

Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto

Profiel  
 
danny1808
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-07-2012

Gepost: 31 juli 2012 12:42 PM
  [ # 2 ]

bedankt voor de info het gaat om een C4 coupe zonder airco weet iemand welke uitvoering dit is? het is een 1.4 16v als de distributie nog vervangen moet worden is 4500 dan veel? waar moet ik nog meer op letten?

Profiel  
 
thamarty
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 07-03-2006

- C1 Collection
Gepost: 31 juli 2012 01:43 PM
  [ # 3 ]

Hmm dan zou ik persoonlijk eens even goed verder zoeken, w.s. heb je hier te maken met een seduction uitvoering. Dat zijn vrij basis uitvoeringen, ik ben er bijna zeker van dat als je via internet gaat kijken je voor dat geld (of iets meer) wel een betere uitvoering kan krijgen.
Check vooral de

VTR / VTS uitvoering, ligne prestige en evt exclusive… mogelijk zijn de vts en exclusive wel wat duurder.

Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto

Profiel  
 
danny1808
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-07-2012

Gepost: 31 juli 2012 02:13 PM
  [ # 4 ]

bedankt voor de info weer

Profiel  
 
thamarty
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 07-03-2006

- C1 Collection
Gepost: 31 juli 2012 02:25 PM
  [ # 5 ]

Graag gedaan en we zijn natuurlijk benieuwd naar wat het uiteindelijk wordt Smile

Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto

Profiel  
 
witteke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 09-08-2011

Gepost: 31 juli 2012 05:18 PM
  [ # 6 ]

Het is distributie riem vervangen benzinemotor 1200000 km of 10 jaar.Als ge de riem laat vervangen ook best waterpomp en spanrol.

Profiel  
 
thamarty
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 07-03-2006

- C1 Collection
Gepost: 31 juli 2012 08:47 PM
  [ # 7 ]

Ok foutje 10 jaar, ik meende 7 jaar, maar aangezien de auto al op 115000 staat is hij wel bijna aan de beurt en zou ik gezien deze ook geen airco heeft, zeker verder zoeken.

Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto

Profiel  
 
witteke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 09-08-2011

Gepost: 01 augustus 2012 12:17 AM
  [ # 8 ]

Ja ik zou dat ook doen en dan een 1600cc kopen.Is aangenamer om mee te rijden.

Profiel  
 
atenzaz (ex gebruiker)
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-2010

- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Gepost: 01 augustus 2012 11:18 AM
  [ # 9 ]

Eens met de rest…een 1.6 is veel fijner rijden in de C4 en zeker een beetje aangekleed met airco…een auto zonder airco kopen is voordelig maar bij verkoop loop je al gauw enkele honderden euro’s mis aangezien de meeste dealers of particulieren al beginnen met “zit er ook airco op?” Smile

als je kijkt op autotrack of autotrader zie je veel C4’s met redelijk lage km standen en met meer opties.

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 01 augustus 2012 03:02 PM
  [ # 10 ]

op zich als je de airco niet nodig hebt dan is er natuurlijk niets mis mee (wat er niet op zit gaat ook niet kapot). De prijs van 4500 vind ik nog vrij hoog voor een coupe van 2005. een beetje goed zoeken en je vindt berline modellen van 2006 voor rond de 5500 met airco etc. rond de 130k km.

Vorig jaar heb ik een 1.4 uit de lease gehaald helemaal compleet en ook die schrijft nog als een kanon af ondanks alle opties.. het klopt wel dat een auto zonder airco harder afschrijft maar vanaf 4500,—na 1 jaar of bijvoorbeeld 5000 met airco na 1 jaar? ik weet niet of het dan veel scheelt. Goed onderhandelen op deze 1.4 seduction zou ik zeggen.


mijn ervaringen zijn vrij positief met 1.4: vrij zuinig 1 op 15 a 1 op 16 haal ik altijd wel. Of ik opnieuw een 1.4 zou nemen, weet ik niet het is absoluut geen strepentrekker verre van maar de vrij lage aanschafprijs heeft mij over de streep getrokken. Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook