Iwanb schreef:
@fabianwierth Vooralsnog ga ik geen geld in mijn Racing steken, eerst maar eens zien hoelang ‘ie tot het wagenpark blijft behoren want daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Nee, gelijk heb je hoor.
Was bedoeld als opmerking dat er meer, goedkopere en betere oplossingen zijn
Mooi dat hij het nu ECHT goed doet
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Laten we zeggen dat hij het goed doet, zonder ‘echt’ ertussen. De schokbrekers irriteren me nog altijd mateloos.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_24864.png)
Totaal aantal Berichten: 50
- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Iwanb schreef:En ik heb juist de zwart oranje genomen om op de domme vragen nog dommere antwoorden terug te kunnen geven
Uitlaat is nog steeds schoon overigens…nieuw type motor?
Hoe zit het met die vervuilbuis, zit die er op jouw motor nog op of zitten daar al de doppen op zoals op de peugeot? Mijne is afgeleverd begin mei… dus zo veel ouder is die niet, moet wel eens kijken hoe dat bij de mijne zit met die carterdrukterugkoppeling…
Ja die zit er nog…ik ben daarom ook erg benieuwd hoelang het goed blijft gaan met deze motor.
- DS 3 ds3 racing
moeilijk te begrijpen van citroen dat hier geen terugroepactie van komt, zeker als die fix zo banaal zou zijn :/
Zoals ik het begrepen heb doen ze dat niet vanwege de regelgeving m.b.t. die rallywagens.
- DS 3 ds3 racing
IS het dan eigelijk aan te raden dit zelf te doen om later geen miserie te hebben? die dopjes kosten blijkbaar 2.5 euro het stuk… In geval van een onderhoud kan ik evengoed die darm terug installeren om geen problemen te hebben met de garantie veronderstel ik…
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_19413.jpg)
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Ik heb de dopjes laten plaatsten door de dealer en die deed zeker niet moeilijk.
kreeg geen wijzend vingertje van “Foei dat mag niet voor je garantie”
dus ga er maar vanuit dat er nogsteeds garantie op zit.
nu dit weekend even de auto wassen en kijken of de uitlaat misschien wat schoner blijft.
Mijne rijdt superfijn. Voel me echt een koning nu. Heb er nu een 320 km mee gereden.
Maar wat me vanochtend veronrustte is dat de motor vanmorgen enorm rammelde nadat ik gestart had. Dit duurde een een 20 tal seconden. Precies zoals je met een blik knikkers zou schudden.
Naar de garagist gebeld en deze vertelde me dat het geen kwaad kon…....?????? Mijn 11 jaar oude Xsara coupe heeft NOOIT gerammeld.
Iemand met dezelfde ervaring??
Stay tuned & go fast.
- DS 3 ds3 racing
blue dolphin schreef:Ik heb de dopjes laten plaatsten door de dealer en die deed zeker niet moeilijk.
kreeg geen wijzend vingertje van “Foei dat mag niet voor je garantie”
dus ga er maar vanuit dat er nogsteeds garantie op zit.
nu dit weekend even de auto wassen en kijken of de uitlaat misschien wat schoner blijft.
Ga morgen eens binnenlopen bij de mijne, benieuwd wat ze zeggen, heeft ctroen die stukken ook in hun arsenaal of zijt het de peugeot dopjes?
Alleen de dealer bepaald je garantie niet. Dat beoordeeld Citroën. Het vervangen van mijn auto radio gaat ook via Citroën Frankrijk omdat de dealer er niet zomaar een nieuwe in mag zetten.
Totaal aantal Berichten: 32
- C3 e-HDi Selection 2
Iwanb schreef:Zoals ik het begrepen heb doen ze dat niet vanwege de regelgeving m.b.t. die rallywagens.
Dat betreft toch alleen de Loebs?
Nee, de Racings in algemeen. Vandaar dat ze er maximaal 1000 stuks per type bouwen en er een 207 en 202pk versie is. Het is een bijzondere regelgeving
Ik heb het definitieve besluit genomen de Racing weg te doen. Ondanks dat ‘ie nu wel in orde is heb ik er gewoon geen zin meer in met deze auto. Ik koop een auto voor een gevoel, om leuk en lekker mee te rijden. Maar deze auto blijft een kl*te gevoel oproepen. De afgelopen zes maanden zijn een grote opeenhoping van irritaties en teleurstellingen geweest en de hele Racing droom is een nachtmerrie geworden. Een ander zal er wellicht nog een hoop plezier aan kunnen beleven in de toekomst, maar ik ga het plezier in autorijden ergens anders zoeken, helaas. Hoe ik hier toe ben gekomen? Sinds dit weekend heb ik een 8 jaar oude cabrio die me in twee dagen meer lol heeft laten beleven dan de Racing in zes maanden…
Dus voor wie geïnteresseerd is in een DS3 Racing met nieuwe motor en ca. 24000 kilometers op de teller, kan beginnen met bieden! Vraagprijs € 25.000.
jaja,, beetje zelfde mening hier on sale kapazza