Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
hallo,
ik ben hier nog altijd een beetje aan het knoeien met mijn traction.
ik heb nammelijk volgende probleem
als de wagen gewoon draait dan hoor je in de uitlaat soms lichte plofjes net alsof hij vonken overslaat.
als ik rijd shokt hij soms tenzij ik de shoke half uit laat.
de carburator is een nieuwe namaak.
en gister had ik volgende aan de hand ik had de wagen een half uurtje laten draaien en ondertussen beetje de onsteking verdraait en luchtmengsel afgesteld zo ik dacht nu staat ie goed.
toen heb ik de wagen stil gelegd en een uurtje laten staan daarna starten ik de wagen en draaide hij voor geen meter meer conclusie 2 bougies kapot als deze erop zitten shud de motor verschrikkelijk en al ik de bougie koppen er half af doe en zo een beetje tegen de bougie richt dan draait hij weer rustig.
als ik een nieuwe bougie steek werkt hij ook weer hoe kan dit?
het zijn wel bougies die nieuw zijn maar zeker 25 jaar oud zijn
kan een bougie verslijten van het liggen in de garage?
heb ook de indruk dat hij veel te rijk staat want na 100 km zijn bougies nog steeds zwart….
zou het ook kunnen dat de namaak carburator die te koop zijn niet goed zijn en ik beter terug de orginele solex zet.
mvg Tom
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je ook nieuwe contactpunten en een nieuwe condensator? Is de verdeelkap en de rotor in orde? En de bobine?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
bobine is nieuw en verdeler kap ook contact punten en condensator niet heb deze hier wel liggen. maar contactpunten zien er goed uit en kan je de condensator testen?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Condensator kan je zonder goede apparatuur niet testen. Zet er een nieuwe in.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
ik heb ook al eens een traction gezien die 2 condensators is dit afhankelijk van de sterkte van condensator
ik ga zo meteen een nieuwe inbouwen hou jullie op de hoogte
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. twee condensatoren heeft meer capaciteit. Moet niet nodig zijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
wat doet een condensator nu percies is het voor inbranden van contacten te verkomen of is het voor de vonk sterker te maken?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
allebij. De condensator wordt snel opgeladen door de primaire stroom uit de bobine. Door dat snelle ‘leeglopen’ van de primaire spoel genereer je een grote spanning in de secundaire winding.
De condensator zorgt ook dat de punt niet inbrandt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Ik ben nu bezig met plaatsen van nieuwe condensator en nieuwe contactpunten
Op de condensator staat niets van waarde maar ga er vanuit dat deze goed zijn
Het klopt toch ook dat de BAT aansluiting van de bobine naar de onstekeking moet en de RUP aansluiting naar het contact slot.
Wat effect heeft het omwisselen van deze 2 ?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
NEE!!!! RUP gaat naar de contactpunten en BAT naar het contactslot!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
precies verkeerd om dus..
BAT = Batterij
RUP = Rupteur (contactpunt..)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
vreemde boel
kan dit ook kapotte bougies verklaren?
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
net contact gehad met de werkplaats van CTA service.
en bij een marchal bobine moet hij aangeloten gelijk op het blik staat.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gelukkig is dat ook een duidelijke omschrijving… ‘Contact lock’ als vertaling voor contactslot is wel heel erg pover…
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Die nieuwe bobine’s komen uit het Franse leger en op die voertuigen zit de massa verkeerd om vandaar dat je ze andersom kunt aansluiten. Heb je de bougiekabels ook vervangen?