Gisteren was het dan zo ver,
Na lang denken en het niet lekker optrekken van de DS4 vanuit stilstand toch de stoute schoenen maar aangetrokken.
Een enorme verbetering kan ik wel zeggen.
De wagen heeft nu een enorm vermogen en ben ik bijna tevreden!
Bij de eerste run 216PK en 268Nm
Bij de tweede run 267PK en 352Nm
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Bij na tevreden . Met 267 pk. & 352 Nm.
Als dat maar goed komt met de koppeling en de bak…...
Hahahaha,
Ik ga hem niet als racemonster gebruiken hoor, het is wel lekker om in de 1e en 2e versnelling iets verder door te trekken met een niet al te hoog toerental.
Groetjes, GEEL
Dit lijkt leuk, maar heb wel een vraagje voor jou, wat was de temperatuur bij de tuning.
Waarom ik dit vraag is gewoon omdat bij de DS3 Racing dit niet haalbaar is?????
De intercooler die op deze wagen zit is gewoon te klein en zal bij warme temperaturen het vermogen niet meer behalen. Volgens mij wijkt de moter niet af op beide modellen (buiten turbo)en geven ze na aanpassen van intercooler toch nog een max van 230Pk. Als ik dit zie zou ik denken dat ze ver buiten de fabrieks tolleranties zijn gegaan, verbeter mij als ik het mis heb. (meer dan 30 % motorvermogen winst)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Is die eerste run (@216pk) voordat er iets aangepast is?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011
- DS 4 thp200 sport chic
welke aanpassingen heb je hiervoor allemaal laten doen?
want enkel op een chip kom je zover niet.
heb ook zitten kijken voor een chip, maar daar de 200 al een gechipte 156 is werd mij een andere downpipe en uitlaat aangeraden, een verstevigde koppeling en nog wat stukken. vermogen zou dan gaan waar jij nu ongeveer zit.
grtz
Eerlijk gezegd heb ik niet naar de temperatuur gekeken, het was voor mij de eerste keer dat ik iets aan mijn auto heb laten doen en heb er eigenlijk niet veel verstand van, hoopte alleen dat ik de DS4 wat lekkerder zou gaan rijden vinden.
Heb eerder nog niets aan de DS4 laten doen.
De DS4 is niet gechipt, de software is overschreven.
Verder nogmaals, ik ga hem niet als racemonste gebruiken en ga morgen op vakantie naar zijn geboorteland en hoop dat hij die reis gaat overleven zonder problemen.
Zodra ik weer thuis ben zal ik de ervaring hier plaatsen.
Groetjes, Mrgeel
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011
- DS 4 thp200 sport chic
Ik ben nu toch al een hele tijd bezig met tunen.
En zou ik mogen weten wat dit gekost heeft? Dergelijke waardes zijn minstens stage 2 van tuning.
En kunnen nooit, maar dan ook nooit met enkel het herschrijven van de chip. Zelf niet met een nieuwe chip.
Zoals ik al zei is de 200 al een gechipte versie van psa uit. Hiervoor is aanpassing nodig om dit uit een 1.6thp te krijgen.
Geen aanval, ik ken nog mensen met een getunde thp 200. En 230pk is zowat de max met een aanpassing vqn chip of overschrijving
Elders zijn er ook diverse tuners met rond de 250pk met simpele tuning te vinden, dus het kan wel.
Of het gezond is voor motor, turbo en transmissie is natuurlijk de hamvraag.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou ja, de motor zal het best kunnen verwerken. Het is eerder de koppeling in combinatie met het dual-mass vliegwiel wat een zwakke schakel kan zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011
- DS 4 thp200 sport chic
het is ook niet goed voor het blok, het is al bij meerdere tunes aan het licht gekomen dat de twee achterste cilinders bij extra tuning niet genoeg zuurstof krijgen.
enkel een ander uitlaatsysteem dat begint vanaf de downpipe kan dit euvel oplossen.
ik heb even een woordje gepraat met de man van de tuning.
en volgens hem laat deze persoon zijn uitlaat (raar maar waar) wel de nodige lucht door.
hoe het kan weet hij zelf niet, mlaar hij kreeg een enorm hoog vermogen.
op de vraag van verdere aanpassingen kon hij mij niet echt een antwoord geven of dit gezond was al dan niet.
maar daar kennen de meeste het antwoord dan al wel op.
de tuning die jij hebt gevraagd is wel niet de basis tuning. die is 240pk sterk, jij hebt de extreem genomen.
dus puur op hoog vermogen.
hou je temperatuur goed in het oog, en ik hoop dat je er veel veilige km mee kunt bollen.
dewim schreef:
hou je temperatuur goed in het oog
En wat heeft een DS4 dus niet? Een temperatuur meter
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011
- DS 4 thp200 sport chic
Frie schreef:dewim schreef:
hou je temperatuur goed in het oog
En wat heeft een DS4 dus niet? Een temperatuur meter
nee, dat niet, maar je boordcomputer zal het wel zeggen als je koelvloeistof er door is.
en dat kan snel gaan, en bij het herschrijven van ecu kan het geen kwaad af en toe eens onder de kap te kijken naar het reservoir van de vloeistof.
als ze do motor “bedriegen” met tuning over zijn temperatuur kan dit wel is effect hebben op de meldingen.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Ik wil geen spelbreker zijn hoor, maar heb jij ook nog gewoon garantie (van Citroën) op je auto?
Of komt dat te vervallen?
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011
- DS 4 thp200 sport chic
technisch gezien vervalt de garantie.
als je de motor kapot rijd en ze kunnen aantonen dat er aan de software gewerkt is.
en mechanisch verbouwt is draai je zelf op voor de kosten.
Een tuner die goed werk levert neemt de motorgarantie over.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4