64 van de 207
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 juli 2012 12:07 AM
  [ # 946 ]

Daar heb ik ook aan zitten denken.
Maar als ie stuk is kan hij waarschijnlijk ook wel weer gemaakt worden.
En inderdaad ik probeer voor honderd procent origineel te gaan.
Maar dan heb ik het vooral over uiterlijk.
Iedere verbetering ,technisch wel te verstaan probeer ik door te voeren.
Mits het echt een verbetering is.
Bijvoorbeeld een vijfbak,andere nokkenas met fijne vertanding andere v snaar inplaats van riem enz enz.
Maar bij een serie twee kachel of hoe je het ook noemt,is het qua onderdelen misschien makkelijker,
Maar omdat ik alles helemaal los haal kan ik bij mijn kachel ook verbeteringen doorvoeren.
En mijn blower is honderd procent in orde,maar dat is niet de hoofdzaak.
Als je een serie twee kachelhuis hebt zit daar 1 nadeel aan.
Je lucht toevoer met ten allertijde door de wisselaar van de airco,en dit geeft veel weerstand,dus minder lucht toevoer.
Of bedoel je alleen huis in de motorruimte?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 01 augustus 2012 11:28 PM
  [ # 947 ]
F.SvM schreef:

Als je een serie twee kachelhuis hebt zit daar 1 nadeel aan.
Je lucht toevoer met ten allertijde door de wisselaar van de airco,en dit geeft veel weerstand,dus minder lucht toevoer.
VgF

Echt niet hoor. Een Série 2 CX blaast net zo hard, zo niet harder uit de roosters als een Série 1.
Bij beide huizen moet de lucht door de verdamper (neem aan dat je dit met “wisselaar” bedoelt), want die zit niet op een andere plaats ofzo.

Dit fabeltje valt in dezelfde categorie als dat een CX een slechte verwarming heeft en dat je altijd koude voeten moet hebben. Niets van waar, mits een schoon systeem en alle buizen vrij van muizennesten en mooi aansluiten op de roosters (en dat laatste is vaak niet het geval, maar ja…).


Het is trouwens niet echt een “Serie 2 kachelhuis” hoor, gewoon een kachelhuis vanaf 1979 (of 1980) in elk geval eentje waarbij de blower als een roulettewiel draait en niet als een hamsterwiel. Smile

Bijkomend voordeel van een nieuwer kachelhuis (en ja, dan kun je volstaan met alleen het deel in de motorruimte): Het kacheldeel in de motorrruimte sluit bij een >79 CX gewoon mooier aan zodat warmte van de motor er niet in kan gezogen worden. En dat scheelt enorm in warmte en muffe stank. (en hoofdpijn!)
En de blower is een heel stuk minder zeldzaam dus.


Forumlid Ron van Zon heeft dit ombouwen vorig jaar al succesvol toegepast op zijn CX 2400 Pallas, moet je eventjes met de zoekfunctie zoeken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 augustus 2012 12:30 AM
  [ # 948 ]

Bij het terug lezen,kan ik niet anders zeggen ,klopt! cheese 
Maar 1 voordeel heb ik wel er zit een kachelkraan tussen bij mij. Wink
Weet niet of dit bij de later types er ook nog tussen zit.
En warme lucht vanuit het motorruim ben ik niet bang voor omdat ik alles zover los heb dat ik dit goed kan isoleren.
En als ie toch net of bijna net zo hard kan blazen dan laat ik het bij deze, ( heb een reserve motor)
Maar kan ik ( als ik het toch doe) alleen volstaan met het gedeelte dat onder de motorkap zit aan te passen?
Of moet dan het gehele kachelgebeuren eruit?
In iedergeval bedankt voor de goede raad.


Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 02 augustus 2012 01:25 AM
  [ # 949 ]

Nee, je kunt gelukkig volstaan met alleen de ‘helft’ aan de motorzijde van het schutbord. Wat bij jou helemaal nog eenvoudig is, aangezien de motor daar nu niet in de weg zit. Cool
Je dient wel een aantal bussen te maken/tappen om de ‘nieuwe’ koeltoren te laten aansluiten op het oude kachelhuis.

Zie ook hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208060/P210/#1558077 al staat er geen beschrijving, maar je zou Ron om foto’s kunnen vragen.

Of als je eens in de buurt mocht zijn: Sjors heeft het in 2010 al eens bij iemand omgebouwd dus die kan je precies vertellen hoe het in z’n werk gaat.


P.s. Die kachelkraan zie ik absoluut de meerwaarde niet van. Doch het feit dat ‘ie later alweer verdween zegt mij dat Citroën ook inzag dat het niet echt een groot voordeel had. Wink
Bij jouw wagen wordt, als je de temperatuur-handle verschuift, die kraan mechanisch dicht- of opengedraaid, en bij latere types gaat er een klep dicht die de warme lucht blokkeert. ‘t Effect is er niet minder om.

Die kachelradiateurs die daarbij horen zijn trouwens ook enorm veel duurder én zeldzamer dan de simpele en overal verkrijgbare radiateurs van Valeo.  Scheelt ruim 90 euro!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 augustus 2012 01:32 AM
  [ # 950 ]
F.SvM schreef:

De wieldoppen heb ik al ,alleen in zeer slechte staat.
Denk dat ik ze effe naar borculo doe en dan laat polijsten.
De matte delen ben ik nog aan het bekijken of dit nu gespoten is of gestraald.

Gespoten. Tenminste, op de sterdoppen van de ‘76er 2400 Pallas van Wolfman wel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 augustus 2012 08:50 AM
  [ # 951 ]

@ la Leo bedankt voor de info tot zover.

En wat de wieldoppen betref,zijn deze er in meerdere kleuren?
Bij de mijne is de binnen ring zwart/ mat zwart
En de ” ster” grijs.

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 augustus 2012 02:26 PM
  [ # 952 ]
La Léo schreef:

Nee, je kunt gelukkig volstaan met alleen de ‘helft’ aan de motorzijde van het schutbord. Wat bij jou helemaal nog eenvoudig is, aangezien de motor daar nu niet in de weg zit. Cool
Je dient wel een aantal bussen te maken/tappen om de ‘nieuwe’ koeltoren te laten aansluiten op het oude kachelhuis.

Zie ook hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208060/P210/#1558077 al staat er geen beschrijving, maar je zou Ron om foto’s kunnen vragen.

Of als je eens in de buurt mocht zijn: Sjors heeft het in 2010 al eens bij iemand omgebouwd dus die kan je precies vertellen hoe het in z’n werk gaat.


P.s. Die kachelkraan zie ik absoluut de meerwaarde niet van. Doch het feit dat ‘ie later alweer verdween zegt mij dat Citroën ook inzag dat het niet echt een groot voordeel had. Wink
Bij jouw wagen wordt, als je de temperatuur-handle verschuift, die kraan mechanisch dicht- of opengedraaid, en bij latere types gaat er een klep dicht die de warme lucht blokkeert. ‘t Effect is er niet minder om.

Die kachelradiateurs die daarbij horen zijn trouwens ook enorm veel duurder én zeldzamer dan de simpele en overal verkrijgbare radiateurs van Valeo.  Scheelt ruim 90 euro!

Nadeel van kachelkraan: slibt dicht!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 augustus 2012 02:43 PM
  [ # 953 ]

Precies: de koelvloeistof staat de hele zomer stil in de kachelradiateur. Wat er aan vervuiling in zit, krijgt mooi de kans om neer te slaan. Bij het latere systeem blijft de boel doorstromen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 augustus 2012 09:09 PM
  [ # 954 ]

Goede avond.

Ben met de raamlijsten aan het polijsten.
En daarna weer voorzien van een nieuwe matzwarte laklaag.
Maar hoe zit dat bij het achterste raampje?
Onderste lijst helemaal zwart,en de bovenste half zwart met rvs en de gene die aan de C stijl zit het zelfde?
Ben nu ook met de wieldoppen bezig.
Heb er al eentje helemaal gepolijst( klaar voor verdere bewerking.
Maar nu heb ik een probleem ze zijn zo glad er blijft geen plakband meer aanzitten confused

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2012 10:19 PM
  [ # 955 ]

Inderdaad, onderste lijst zwart, alle andere half zwart (vanaf het ‘deukje’). Enne - gewone schilderstape (crepetape) bleek bij mij prima te houden hoor. Al moet ik toegeven dat ik niet eerst ben gaan polijsten. Bij mij was het een snelle actie om jaren van wasstraatmishandeling door een vorige eigenaar weg te werken.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 augustus 2012 11:23 PM
  [ # 956 ]

goede avond.

vandaag en gister wat dingen nieuws in de lak gezet
de lijsten heb ik eerst tot hoogglans gepolijst, daarna afplakken en dan de te lakken delen geschuurd.
hierdoor was ik meteen de waslaag laag kwijt,en konden ze gespoten worden.
het resultaat mag er wezen.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120806221334?authuser=0&feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 augustus 2012 11:39 PM
  [ # 957 ]
break23m schreef:

Inderdaad, onderste lijst zwart, alle andere half zwart (vanaf het ‘deukje’). Enne - gewone schilderstape (crepetape) bleek bij mij prima te houden hoor. Al moet ik toegeven dat ik niet eerst ben gaan polijsten. Bij mij was het een snelle actie om jaren van wasstraatmishandeling door een vorige eigenaar weg te werken.

Zelfs Duck tape plakt niet Laughing
Heb al geprobeerd eerst met thinner erop en daarna plakband( alle soorten geprobeerd)
Maar alles schuift er zo weer af het plakt echt niet.
Denk dat ik ze eerst maar eens in de vaatwasser gooi na het polijsten dan is de vettigheid er wel vanaf.( hoop ik )

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2012 11:26 PM
  [ # 958 ]

goede avond

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120808221021?authuser=0&feat=directlink

de dop wie “klaar"is ,is een probeersel,(dop is eigenlijk niet te redden.) met polijsten en uitdeuken niet heel secuur geweest.
dit omdat de deuken en krassen (stoeprandje) heel erg waren.
wat heb ik gedaan.
eerst alles polijsten(bij de andere moeten de deuken en krassen wel weg).
daarna afplakken.
dan stralen (glasparel)
en als laatste de zwarte rand in het midden gespoten.
bij de dop wie klaar is ,dacht ik met het stralen komen de krassen er wel onder.
dus niet confused
bij de andere dus maar heel precies te werk gaan.
het plakband probleem heb ik opgelost door um in de vaatwasser te doen.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 08 augustus 2012 11:49 PM
  [ # 959 ]

Wel ff wachten tot de vrouw niet thuis is als je die dingen in de vaatwasser gooit, en tje die dingen zijn natuurlijk heel glad dus ieder oneffenheidje zul je zien, maar dat komt vast wel goed.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2012 11:54 PM
  [ # 960 ]

Helft van de vaatwasser is van mij Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
64 van de 207
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook