Totaal aantal Berichten: 11
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- Ami 6 Berline Grand Confort
- Xantia 2.0 HDI Break Exclusive Service
Onlangs is het ABS lampje gaan branden en bij inspectie bleek de ABS ring op de aandrijfas verrot te zijn. Om het systeem weer te herstellen moet deze ring vervangen worden. Ik doe normaal gesproken al het onderhoud zelf. Wie heeft hier ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Eigenlijk heel simpel. Aandrijfas moet even los (oppassen met je keerring in de versnellingsbak) Ik heb die ringen vervangen zonder resultaat overigens om mijn abs probleem op te lossen.
Je tikt ze er voorzichig op, met de as in de auto is het handig even een helper te hebben. Beter is natuurlijk even de as uitbouwen maar dan wel de olie eerst uit de versn.bak laten lopen. Handigst is het om je keerring gelijk te vervangen want die gaan nogal eens lekken (als je veel rijdt in elk geval.)
De onderste fuseekogel moet los, hiervoor is zo’n special tool handig. (sorry NL woord even niet paraat)
Zijn overigens voor heel weinig te koop, even googlen.
Dank je. De Xantia is nu onderweg van Z-Frankrijk naar NL. Eerst maar eens met de Ami volgende week naar de ICCCR in Harrogate en daarna zal ik de Xantia eens aanpakken.
ABS ringen inmiddels gevonden. Rond de 30 euro. Knap duur vind ik. Suggesties?
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Is een vrij normale prijs, al kun je ze op eBay nog wel voor ietsje minder krijgen. Daarnaast: via Citroën zelf zijn die ringen niet te krijgen, dan moet er een compleet nieuwe aandrijfas in
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik heb ze niet meer liggen anders had ik er wel eentje voor je meegenomen nr. Harrogate. Laatste keer dat ik er naar zocht waren ze 20pond voor 2 stuks, maar dat is wel een tijdje terug. Misschien heeft iemand nog een oude as liggen?
Ajaj, ik zie dat ik geen reactie meer geplaatst heb. Na de vakantie ABS ringen leverancier op Marktplaats gevonden en voor 3 tientjes had ik er een in huis. Meteen een keerring voor de bak van de uitgaande aandrijfas gehaald, een fuseetrekker geleend en het karwei was in 2 uurtjes klaar. Inmiddels is er weer enkele 10 duizenden kilometers mee gereden zonder brandende ABS lamp.
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mooi!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91