Hallo,
Weet iemand de lakcode voor de velgen van een Ami Super van maart ‘73? Wagenkleur is Beige Albatros AC087, voor zover dat van belang mocht zijn. Groet, spijker5
Staat op de site van Jeroen Cats: http://www.cats-citroen.net/home.html
AC 140 gris jantes 1974-1976 8 & S
Succes ermee!
Hey Spijker 5 op marktplaats staat toevallig een advertentie:
Spuitbus velgenlak Citroën Ami origineel!
Kosten 9,95
Bedankt beiden!
Ik heb gezocht via de forum zoekknop, in een paar edities van Citropolis (toen dat nog bestond, die bevatte twee keer een overzicht inclusief stoffering van alle jaargenoten), en achterin het “Snoekenboek” van Jan de Lange. Die vermeldde ook deze code, maar zonder een kleurvoorbeeld zou ik vermoed hebben dat dit richting zilvergrijs zou zijn. Wat er nu op zit is naar mijn smaak meer crême-wit, iets helderder als de carrosserie in beige albatros.
Eén spuitbus is niet voldoende vrees ik. Als ik het perfect wil hebben zou ik ze allemaal moeten stralen en opnieuw lakken. Volgens plan blijft de Ami uiterlijk zo veel mogelijk in z’n originele geïmporteerde staat, alsof-tie zó uit het franse leven gestapt is. Zonder wieldoppen (wel in voorraad) maar mét de nodige bruine spikkels vind ik het geheel, inclusief het kleurverschil tussen de verschillende delen, krassen en butsen eigenlijk ook wel wat stoers hebben. Groet, spijker5.