Sneeuwitje wil niet meer opstaan :-/
tweecvpistachke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

- 2CV 2cv6
Gepost: 02 augustus 2012 11:06 AM

Zo, na een eerste anderhalf jaartje met m’n BX 1.6TRS te hebben rondgetoert, werd het tijd voor enkele grote werken : de koppeling vervangen, nieuwe distributieriem en spanrol, waterpomp en natuurlijk die uitgeharde klepdekselpakking eens aanpakken.

Lekker 3 avondjes gesleuteld, maar gisteren bij het terug tot leven wekken van m’n witte godin (stond toen nog in de laagste stand, het vulniveau van de LHM-voorraadpot op het max. merkteken, ontluchtingsnippel van de regelaar dichtgedraaid) merkte ik op dat de HD-pomp af en toe blokkeerde, waardoor de getande riem over de riemschijf begon te slippen.  Ook wou Sneeuwitje niet naar omhoog klimmen… Uiteindelijk de ontluchtingsnippel van de regelaar lichtjes opengezet en toen kwam ze wel omhoog. 

Echter…bij het terug dichtdraaien van de ontluchtingsnippel, blokkeerde de HD-pomp weer. Een snelle check gedaan of er nergens tijdens de werkzaamheden een leiding klem heeft gezeten of toegeknikt is, maar nee…lijkt allemaal in orde. Met dichtgeschroefde ontluchtingsnippel en serieus verhoogd toerental wil ze dan wel omhoog komen. Wel brandt het overbekende rode STOP-waarschuwingslampje op m’n dashbord, maar het vulniveau van de voorraadpot is ok.

Voorheen nooit geen problemen gehad met de niveauregeling of de HD-pomp, dus nu ben ik op zoek naar de mogelijke oorzaak van dit euvel.  Iemand een idee ?

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 augustus 2012 12:05 PM
  [ # 1 ]

Ik vermoed dat de snaar slipt omdat hij gespannen moet worden. Het LHM-peil moet gecheckt worden bij draaiende motor in de hoogste stand, dan moet het parapluutje in het peilglas tussen de 2 rode streepjes staan. Dat het parapluutje in de laagste stand op maximaal stond zegt niet automatisch dat het peil in orde is.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

tweecvpistachke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

- 2CV 2cv6
Gepost: 02 augustus 2012 12:55 PM
  [ # 2 ]

Met de wagen in de hoogste stand, staat het parapluutje op het hoogste niveau.  Maar als lezende door dit prachtig forum, ben ik weer wat slimmer geworden (tsja, ook een volleerd eenden-sleutelaar leert af en toe wel eens bij) : de BX heeft natuurlijk een tijdje met z’n neus in de lucht gehangen en ik vermoed dat er lucht in de aanzuigleiding naar de pomp zit.  Die pomp is dus niet zelfaanzuigend, ik ga eerst eens via die aanzuigslang wat LHM bijgieten en dan eens ontluchten.

Simplicity rules !

Profiel  

nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791

Gepost: 02 augustus 2012 01:22 PM
  [ # 3 ]

simplicity rules inderdaad , de snaar strakker zetten is simpeler (en succesvoller) dan het geknoei met LHM.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 02 augustus 2012 01:56 PM
  [ # 4 ]

Aangezien er met verhoogd toerental wel iets gebeurt hoef je die aanvoerleiding niet meer te vullen. Dus doen wat Nanko zegt Smile.

Profiel  

nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791

Gepost: 02 augustus 2012 07:01 PM
  [ # 5 ]

Ik zou doen wat vermond zegt Wink

Profiel  

citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 627

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 03 augustus 2012 08:34 AM
  [ # 6 ]

Sneeuwwitje wou niet omhoog klimmen? Logisch! Het vriendje van Rapunzel was toch ook de klimmer?!

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook