hallo
ik mag me sinds kort ook trotse eigenaar noemen van een 93,er xm v6 met alle opties.hij heeft een paar jaar stil gestaan.na enkele reparaties zoals vervangen startmotor/verdeelkap/rotor en een doorgerotte vriesstop achter het achterste uitlaatspruitstuk uitgevoerd te hebben valt mij op dat de vering ook niet helemaal werkt zoals het zou moeten.de voorvering komt maar traag omhoog,ik moet echt de auto een halve minuut met verhoogd toerental laten lopen voordat de voorvering omhoog komt,de achtervering komt direkt omhoog.als ik de motor uitzet zakt de voorvering na ongeveer 5 minuten weer in terwijl hij achter gewoon hoog blijft.mijn hydroliekpomp blijft overigens tikken,wat schijnbaar ook niet normaal is.mischien weet iemand waar ik het probleem moet zoeken en waar de eventueel defecte componenten gemonteerd zitten
mvrgr jo
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Welkom, joxm! Als de auto een aantal jaren stil heeft gestaan, kan er natuurlijk van alles zijn, van een dichtgekoekte hoogteregelaar tot een lege voorraadbol. Een goede diagnose door een specialist zou kunnen helpen. Als een XM perfect veert, dan is dat een waar genot!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Heb je overigens dit topic over veerproblemen met XM’s al gezien?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik heb nog niet veel tijd gehad om iets te controleren,maar de vloeistof in het reservoir is mooi heldergroen.ik heb echter weer een nieuw probleem. de auto loopt opeens beroerd stationair en tijdens het rijden begint hij behoorlijk te knallen in de uitlaat .na een paar km is het dan einde en slaat hij uit.ik heb al de bougie,s de verdeelkap+rotor en het brandstoffilter vervangen.de slang van de map sensor is nog goed en andere vacuumlekkages zijn ook niet te vinden.als ik de stekker van de bruine sensor af trek op de waterbuis loopt hij goed stationair maar dan draaien de ventilatoren,steek ik de stekker er weer op dan loopt hij gelijk weer beroerd. volgens auodata zou er een 2 polige stekker moeten zitten om de storingen met een knippercode uit te lezen.er hangen echter diverse 2 polige stekkers los, welke is het?.er brandt overigens geen storingslampje op het daschbord als de motor loopt
de bruine sensor is vervangen maar nog altijd het zelfde probleem