Beste forum collega’s,
Ik heb een saxo 1.1i uit 1999 een heerlijk karretje helemaal tevreden mee. Heb alleen sinds kort heb ik problemen met de stuurbekrachtiging, aanjager en lampje van achterruitverwarming. Nou heb ik een aantal topics hierover gelezen. Het zou moeten liggen aan het contactslot of aan de relais.
Voordat ik een nieuw contactslot ga kopen, wil ik eerst weten of de relais goed is. Ik weet alleen niet waar deze relais zich bevindt, ik las verder ook dat ik deze relais zou kunnen doorverbinden/overbruggen kan iemand mij hier meer info over geven.
Ik hoor graag snel van jullie.
Alvast bedankt.
Gr.
aangezien je stuurbekrachtiging en de aanjager en de achterruitverwarming niet meer werken is de relais nog goed deze is er enkel voor de achterruitverwarming te sturen.
Bedankt voor de info, wat denk jij dat het is dan? of hoe ik dit zou kunnen oplossen??
Ik hoor graag van je.
De combinatie stuurbekrachtiging + aanjager, is het 100% zeker het contact slot, is een bekend probleem.
Op chassisnr. kun je een contactslot bestellen bij de dealer, waar je huidige sleutel in past.
is idd contactslot ik dacht dat je ook het electrisch contact los kon bestellen.
Volgens de tekening kun je het alleen als één geheel bestellen.
Je zou kunnen experimenteren met een slot van de sloop, wellicht dat je het elektrische gedeelte over kan zetten.
Bedankt voor de tips jongens!! kan ik hier op het forum aan z’n tekening kunnen komen ZX1.4i??? ik hoor graag snel van je.
gr.
mmm beter een nieuwe anders loop je het risico dat je deze terug snel moet vervangen.
Schema te vinden door een gratis account te maken op http://service.citroen.com
Gouda2, als je me een email stuurt, dan zoek ik de juiste tekening voor je op en mail ik die wel door.
Al denk ik niet dat je er veel aan heb, het is een schematische onderdelen tekening met artikelnrs.
Die kun je bij een dealer ook wel krijgen als je het chassisnr. opgeeft, het contactslot heb je toch nodig.
Het contactslot op chassisnr. voor de exacte sleutelcombinatie, kost overigens c.a. € 190,- incl. btw.
[edit mod] NIET QUOTEN OP LAATSTE BERICHT [/edit mod]
bedankt voor de informatie, mijn email is [mod] gewist [/mod]
ik denk dat ik maar langs de dealer ga om een nieuwe te bestellen.
Gouda2 schreef:[edit mod] NIET QUOTEN OP LAATSTE BERICHT [/edit mod]
bedankt voor de informatie, mijn email is [mod] gewist [/mod]
ik denk dat ik maar langs de dealer ga om een nieuwe te bestellen.
OPGELOST!!! Ik ben naar de sloop geweest contactslotje gehaald, electrische gedeelte van het contactslot gedemonteerd en op mijn contactslot gezet en het probleem was opgelost. Was voor €20 klaar!!
Bedankt voor alle tips jongens!!
graag gedaan.