C3-1.4 HDI tikkende/sissende motor bij koude start
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 31 juli 2012 09:22 PM

Goeden avond,
Mijn C3-1.4 HDI heeft een tikkend/sissend geluid bij een koude start.Als er dan gereden word gaat dit tikken zo goed als over als de motor warmer word. De ene keer is het getik luider dan de andere keer. Hangt af hoelang de wagen heeft stil gestaan. Wat zou dit kunnen zijn. Dacht eerst aan de uitlaat welke ergens lek zou zijn maar ik kan niet onmiddelijk iets oordelen. Als je na koude start de kap open trekt lijkt het vanonder bij het inlaattraject vandaan te komen?? Een werkcollega vermoed dat het een lekkende injecteur zou kunnen zijn. Iemand een idee?? Mocht het een injecteur zijn, wat is hier de oplossing voor?? Graag julie ervaringen. cheese

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 augustus 2012 07:46 PM
  [ # 1 ]

Niemand ervaring met het bovenstaande? Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 augustus 2012 06:48 PM
  [ # 2 ]

Tikken/sissen word luider/erger. Als de motor stationair draait ( bij rood licht of dergelijk) ruik ik nu meer en meer uitlaatgassen. Bij rijden niks??
Ik heb de uitlaat negekeken en ingespoten met lektester, maar daar is niks te zien?? ahh

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 05 augustus 2012 12:20 PM
  [ # 3 ]

Waarschijnlijk compressielekkage bij een verstuiver Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2012 12:54 PM
  [ # 4 ]

Zoiets vermoed ik ook. Heb deze morgen de plastic kap over de motor weg genomen en daarna gestart. Je hoort/ruikt duidelijk gassen/druk ontsnappen bij de linkse cilinder als je voor de wagen staat. Maar is dit nu de injecteur of ergens het inlaat traject wat lekken vertoont? Het is daar allemaal erg compact en je ziet zelf de injecteurs niet zitten. Daarvoor moet er nog verder gedemonteerd worden. Ik zal mij een vraagbaak moeten aanschaffen om hier klaarheid in te krijgen. Ik zie veel kunststof onderdelen. Kan dit zomaar gedemonteerd worden en teruggeplaatst??

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 augustus 2012 01:52 PM
  [ # 5 ]

jep een lekkende verstuiver…

je hebt verschillende types voor de 1.4 hdi…
bosch en siemens

dit is een afbeelding van de bosch mss herken je wat onder de kap..

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2012 02:36 PM
  [ # 6 ]

Hoi Ronama,
Neen,zover heb ik nog niet gedemonteerd. Om daar bij te kunnen moet de lucht filter met luchtinlaat er af. En daar kan je “op eerste zicht” moeilijk bij. Het zit allemaal achteraan onder de luchtfilter behuizing.  Sad
Daarvoor moet ik eerst in verlof zijn zodat ik de wagen niet onmiddelijk nodig heb mocht er iets mislopen. Grin

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 augustus 2012 02:38 PM
  [ # 7 ]

Ik hoop voor je dat je die verstuiver uit de kop krijgt… die dingen kunnen zo vreselijk vastzitten dat je alleen met de speciale trekker een kans maakt hem los te krijgen….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2012 02:45 PM
  [ # 8 ]

Deze zitten toch niet meer geschroefd?? Zitten deze niet geklemd met een beugel. Tsja alleen al er bij kunnen komen is al een kunst lijkt mij. Het zit tegenwoordig toch allemaal compact lekker dicht bij mekaar geknutseld. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 augustus 2012 02:50 PM
  [ # 9 ]

Ze zitten geklemd endat is gelijk het probleem. Ze rotten vast namelijk. Vreselijk vast.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2012 02:55 PM
  [ # 10 ]

Ok heb het begrepen. Staal in aluminium. Dat kan inderdaad behoorlijk vast komen te zitten. Die trekker waar grijpt deze dan op? Op de 2 platte kanten?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2012 04:02 PM
  [ # 11 ]

Heb net gegoogeld en op verschillende fora wezen kijken voor dit probleem en in verschillende gevallen is het grootste probleem het reinigen van de inlaat in het blok waar de injector in zit. Deze zou moeten gereinigd worden met een frees en oplettend zijn dat er geen kool brokjes in de kamer terrecht komt. Kostprijs bij de dealer varrieerde van 300 tot 1850 €. Die laatste som lijkt mij overdreven. Materiaal voor vier injectoren zou om en bij de 80 € kosten. (brandplaatjes) en pakkingen.De rest zijn werkuren en prijs varieerd ook met hoelang dit al aan de gang is. De injectoren komen over ‘t algemeen gemakkelijk uit. In sommige gevallen was er een slagtrekker nodig,las ik. Maar daar kwam het koolsmurie al onder de plastic kap vandaan (lees veel te lang gewacht). idiot

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2012 04:05 PM
  [ # 12 ]

@Ronama: Delphi behoord ook tot de mogelijkheden.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 augustus 2012 06:54 PM
  [ # 13 ]

ow dat zou best kunnen…
ik had gewoon op de site van citroen service gewoon een C3 met 1.4 hdi ingetikt…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 augustus 2012 07:04 PM
  [ # 14 ]

Hallo,
Weet iemand waar ik een werkplaatshandboek of vraagbaak vind over mijn C3-1.4 HDI 8V bouwjaar 2006??
Ik keek even op het www en de meeste veaagbaken behandelen de bouwjaren 2002 tot 2004. En laat daar nou net het vorig dieselblok nog inliggen welke niet hetzelfde is als dat van mij. Of heeft er iemand het deel waarin beschreven staat stap voor stap hoe de injectoren demonteerbaar zijn en dit voor mij kan inscannen en door mailen?? Zou gemakkelijk zijn en weet ik wat te doen tijdens mijn verlof. surrender

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 augustus 2012 04:57 AM
  [ # 15 ]

We rijden inmiddels weer geurloos en geluidsarm rond. Er was 1 verstuiver lek… dance

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook