Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012
- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Dames, heren,
Ben sinds gisteren lid van het forum; kwam het tegen bij het zoeken naar een oplossing voor een probleem met mijn nieuwe aanwinst: een LNA entreprise uit 1981.
Na 3 dyanes (425 en D6 uit 68 en 4tje uit 73) werd het tijd voor iets anders; ook als dagelijkse auto en vervanging van mijn bestelbus, en kwam ik dus uit bij deze entreprise, de besteluitvoering van de LNA.
2 weken geleden uit Frankrijk gehaald van de eerste eigenaar en nu dus rijdend krijgen.
Auto is verder in vrij goede staat; 2 gaatjes in de koets maar vrij simpel om te repareren; verder is het ruitenpisserpompje kapot (1 aansluiting afgebroken; heeft iemand nog zoiets liggen?) en komt er ergens een klein beetje water naar binnen.
Nu wist ik dat hij niet liep; iets met de ontsteking (sensoren of computer?)
Ik heb de sensoren doorgemeten (0,4 V continue en 6,4 V bij passeren nok) en hij wil wel starten met choke.
Maar als ik de chokeknop weer helemaal indruk valt hij stil.
en als ik een stukje rijdt valt hij ook stil; lijkt erop dat hij problemen heeft als hij warm wordt.
Hij wil dan ook niet meer starten; bij doorstarten krijg ik dan wat harde knallen uit het vooronder.
en bij aankoop was het slangetje op de vacuumsensor los; kun je die vacuumsensor doormeten
Wat zou het probleem kunnen zijn?
En als ik de sensor cq computer shit wil vervangen door een electronische ontsteking, heeft iemand dan suggesties / tips / ervaringen?
Verder zou ik graag in contact komen met andere LNA rijders om ervaring uit te wisselen
Groet,
Pim
citroendyane.wordpress.com/
Hallo Pim ,
Begin eens met controle van het electrische chokeklepventiel ( rond busje) dat opzij in de carburateur geschroefd zit.
Heb je ontstekingssensors met 2 of met 3 draden ???
Welk nummer staat op het zwarte “Computer”-kastje dat links onder het dashboard zit VD ???
Er zijn complete sensorvrije electronische ontstekingsets voor de LNA / Visa motoren leverbaar oa via LEEN Apk in Gouda
ruitensproeierpompje dat je zoekt zit oa ook in Visa en ami 8 (alleen de lengte kan anders zijn)
Ik stuur je verder even een e-mail ivm met je gezocht advertentie
Rene ter veer
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012
- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Hallo Rene,
Bedankt voor je reactie.
Als de motor loop en ik trek het stekkertje los van het chokeklepventiel, valt hij stil. Betekent dit dat het ventiel nog goed is?
Zijn deze ventielen goed te verkrijgen? en te vervangen?
Het zijn 2 draads sensoren
Ik ga morgen kijken wat het nummer is op de computer; auto staat bij mijn werkplaats
123-ontsteking met visa adapter vind ik nogal prijzig; iemand ervaring met het systeem van Le Patron?
Ga ik voor het pompje maar eens op zoek op markten en meetings.
Groet,
Pim
citroendyane.wordpress.com/
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012
- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Vandaag sensoren los gemaakt en schoon gemaakt.
Ook computer losgehaald; nummers op de achterkant:
Thomson-Brandt
VA1 VD1
20164680D
81J
Met aangesloten computer, sensoren, vacuumdoos en brandstof ventiel start de auto meteen; ook kan ik de choke na een paar minuutjes gewoon indrukken en loopt de auto wat laag in toeren maar blijft lopen. Als ik dan een rondje ga rijden valt de motor stil op het moment dat ik naar zijn 2 schakel en wil hij niet meer starten.
Iemand suggesties waar te bginnen?
citroendyane.wordpress.com/
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Bobine OK?
Massa-aansluitingen van de ontstekingsinstallatie goed nalopen,eventueel motorblok extra aarden middels een gevlochten massastripje.
Het vacuumdoosje kun je vrij eenvoudig testen met een testlampje en HARD zuigen aan het slangetje
Het omschreven probleem klinkt overigens nét als wat ik ooit met mijn Visa 1979 had, dit probleem is toen door de volgende eigenaar verholpen en zat naar verluid in slechte aarding van de onsteking.
Dat knallen komt overigens ook door de onsteking die dan waarschijnlijk een véél te laat onstekingstijdstip berekent.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012
- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Ik ga er mee aan de slag; ga maar eens een bobine scoren en zuigen aan het slangetje.
Dacht al dat de knallen van een foute ontsteking kwamen; hij krijgt te veel benzine en op een gegeven moment komt er een vonkje…..boem.
Na een tijdje wachten start het motortje weer meteen en loopt mooi
Ik ga echter eerste maar eens op vakantie; na de vakantie maar eens zorgen dat het gaat lopen en dan naar de RDW
Groet,
Pim
citroendyane.wordpress.com/
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Denk erom, geen zwarte bobine, die zijn voor 2cv’s. de bruine zijn voor visa’s/LNA met electronische ontsteking.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
ff off topic maar is die foto in je profiel gemaakt in Hoogeveen???
Follow the leader
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Loopt ie al weer??
Hier staat de tweecylinder ook stil, komend voorjaar komt er een 123 op als ik het niet aan de praat krijg…
Andere optie is voor mij nog om de kabelboom van de ontsteking na te maken en dan zó dat je altijd makkelijk kan foutzoeken
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Blijkbaar is Pim van de aardbodem verdwenen…..
Follow the leader
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Tsja, lang niks gehoord nee…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012
- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Sorry, was even bezig met iets anders….
Ik ben anders wel te volgen op dyane.weblog.nl
LNA loopt (was een sensor), is ingevoerd, gekeurd en ik rijd er al weer een aantal weken bijna dagelijks in rond…
Gisteren nog een set velgen gescoord…lagen al ruim 20 jaar stof te vangen….nieuw, wit en hebben nog nooit onder een auto gezeten…Maar de maat 5.00Bx13FHB Iemand enig idee waar die onder horen? LNA heeft standaard 4.5x13
citroendyane.wordpress.com/
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
nogmaals….je profielfoto; is deze gemaakt in Hoogeveen?
Follow the leader
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012
- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Barry, ja, hij is gemaakt in Hoogeveen.
Auto staat nu in Dwingeloo bij mijn werkplaats….te wachten op een langzame dood…koets en chassis zijn zo slecht.
Maar als iemand nog een kompleet kenteken nodig heeft (voor bijv import dyane
Blokje wordt wel gereviseerd; loopt als de brandweer maar lekt olie; ik denk dat ik 2 jaar geleden een heel spoor van drenthe naar Salbris heb achtergelaten. En veel onderdelen zijn bruikbaar voor mijn D6
citroendyane.wordpress.com/