Vanmorgen wilde ik met de BX op pad gaan. Sinds zaterdag had ie stilgestaan, dus bij het starten liet ie wel even weten dat ie er eigenlijk geen zin in had.
Daar trok ik me niks van aan natuurlijk. Wel begon het kvs-niveaulampje te branden, samen met STOP. Nou oke, motorkap open, beetje kvs erbij, koud geweest, moet kunnen. Er lag in elk geval geen plas onder de auto.
Ik kijk dus onder de motorkap, en ik zie nattigheid, over de meest rechtse bougie. En er druppelt iets. Ik kijk nog eens goed…. staat het slangetje dat op de injectierail zit geslangklemd benzine te lekken! Over het blok heen en er stond intussen een plasje rond de bougie.
Vlug de motor uit dan maar…. brandblusser er voor de zekerheid naast en de slangklem vastgedraaid. Die zat dus ook behoorlijk los…
Hoe het kan dat dat ding ineens loshing is me een raadsel. Ik kan me niet voorstellen dat ‘t al heel erg lang zo stond te lekken, want dan had ik vast die brandblusser al eens nodig gehad…
Wat ik dus erg lief vind van de BX, is dat ie het kvs-lampje laat branden om me onder de motorkap te lokken, waardoor veel erger is voorkomen!
Hail BX!
Bij mij ging het KVS lampje branden toen de debietregelaar rot was
Ohja, en toen de motorolie bijna op was
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Net op tijd dus, Harm
Zal er ook eens naar kijken bij mijn BX….kan geen kwaad.
da’s geluk hebben!!!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
sja ik wil nog wel eens vloeken op de BX, maar op een of andere manier waarschuwen ze me toch altijd als er iets echt mis dreigt te gaan
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Wouw kon je bijna donderdag niet komen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Niet om het een of ander, maar als m’n GTi was afgefikt was donderdag denk ik niet hetgeen waar ik me het allerdrukst om zou maken
Onder andere daarom zweer ik bij diesel. Veel minder gevaarlijk. Maaree, blij dat het goed is afgelopen. Jouw GTi is veel te mooi om in vlammen op te gaan. (Zoals alle BXen)
Test
Thijsvandebles schreef:Onder andere daarom zweer ik bij diesel. Veel minder gevaarlijk. Maaree, blij dat het goed is afgelopen. Jouw GTi is veel te mooi om in vlammen op te gaan. (Zoals alle BXen)
Haha… troost je, de TZD van mijn broer is enkele jaren geleden in vlammen opgegaan….... na 6 trouwe dienstjaren ZONDER mankementen!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Thijsvandebles schreef:Onder andere daarom zweer ik bij diesel. Veel minder gevaarlijk. Maaree, blij dat het goed is afgelopen. Jouw GTi is veel te mooi om in vlammen op te gaan. (Zoals alle BXen)
een tijd geleden is er nog een mercedes diesel ontploft dus diesel is ook niet alles
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik vind het sterk overdreven om te stellen dat benzine(auto’s) gevaarlijk zijn, dieseldampen zijn net zo explosief/brandbaar.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Jeetje harm dat was nog eens mazzel hebben. Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie
PHoskam schreef:dieseldampen zijn net zo explosief/brandbaar.
Eh.. das dus niet zo
Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie
Da’s gevaarlijk…. een BX met intelligentie….
Diesel kan best fikken, als je bijv. een lekke verstuiverretour hebt en het over je pompsnaar heen drupt. Ik heb zo “seconds from disaster” gezeten met mijn diesel toen me dat overkwam. Gelukkig was het érg koud buiten dus was de boel zo afgekoeld, en stopte ik nog net op tijd voor de pompsnaar echt vlam vatte.
Ich bin ein Breaker
Harm schreef:Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie
Da’s gevaarlijk…. een BX met intelligentie….
Als je er dan maar lief voor bent en geen relatie krijgt. Anders krijg je zo’n “Christine” verhaal