Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat had ik ook bedacht. Dit jaar niet naar de kermis geweest - toch niet genoeg geld bespaard
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dit geen prijs dat je je moet afvragen wat er mis mee is?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat gevoel had ik ook..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De adverteerder meldt wat er allemaal al gedaan is aan de auto. De eerste vraag is dus: wat had er nog moeten gebeuren, maar is nog niet gedaan. Zou zomaar een verklaring van de prijs kunnen zijn. (APK is nog een jaar geldig is een term die ik in een heel andere prijsklasse verwacht ...)
Misschien wil/moet hij er vanaf?
(het kan natuurlijk ook zijn dat ie van onder zo rot als een mispel is)
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die auto heeft in de afgelopen 8 jaar al 2 eigenaren gehad, dit is nu de 3e die hem ook weer verkopen wil…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tja, als ik zie hoeveel er gesleuteld wordt aan de SM’s hier kan ik me voorstellen dat mensen zich bij aanschaf een verkeerde voorstelling gemaakt hebben.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij elke auto uit de jaren 70 heb je gewoon een flink onderhoud budget nodig, zeker bij de wat complexere auto’s.
Maar ja, misschien wil de verkoper gewoon weer wat anders
Ik denk dat het met name alle negatieve verhalen over de SM zijn, die afschrikken. Een goede SM kan gewoon probleemloos rijden. Zuiver aan onderhoud ben ik volgens mij iets van E 3.500 in 60.000 km kwijt geweest. Met mijn Volvo C70 classic ben ik dat ook kwijt als ik een dergelijk kilometrage rijd. Met een SM gaat het met de kosten pas mis als het blok gaar is. Een blokrevisie kost beduidend meer dan een nieuw Volvo blok. Als de motor van een SM één keer goed is gedaan en er goed onderhoud wordt gepleegd, gaat het feilloos. Dat is in 2 jaar 60.000 km in ieder geval mijn ervaring.
Zonde dat zo’n mooie fijne auto zoveel te duchten heeft van slechte verhalen….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Maar bij de meeste auto’s geldt: hoe meer kilometers (in korte tijd) je ermee maakt, hoe betrouwbaarder ze zijn en hoe lager de kosten.
Kan me voorstellen dat een kilometervreter als een SM kapot gaat als ie alleen gebruikt wordt om op zondag naar het park te rijden om daar een wandelingetje te maken.
Bij dergelijk gebruik krijg je ook van die lullige dingen als wegrottende uitlaten enzo.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik moet zeggen dat ik er wel tegen op kijk. Als dat niet zo was had ik de bordeaux rode die 2 jaar geleden in België te koop stond wel gekocht of een van die mooie die voor redelijk geld hier wel eens voorbijkomen. Ben toch bang dat je na de aankoop nog een flink bedrag kwijt gaat zijn en zeker omdat ik veel vooral niet zelf kan.. Anders lijkt me dat toch wel heel erg vet om te hebben een SM!!!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
heel veel techniek is niet ingewikkelder dan een DS hoor..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Toch ben ik dan wel weer jaloers op de onderdelen voorziening van de DS: Een wereld van vershil.
Hetgeen het ook betaalbaar houd (voor de Ds).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Helemaal eens met boogaard77 en citroen23. Het bewijs hiervan is ook keer op keer op dit forum te lezen. Maar een SM is toch echt geen DS zodra je de kap los trekt!
De lage prijs van deze SM is mijn inziens ingegeven door de ronduit slechte markt voor klassiekers. Het kan heel goed zijn dat deze verkoper een verstandige vraagprijs neerzet om de auto ook vlot aan de man te brengen. Ik vind dat slim, al doet het financieel gezien pijn. Je kunt altijd een verkoopcontract sluiten met de voorwaarde dat je de auto eerst laat keuren en in het geval dat er niet gemelde gebreken naar boven komen, dat de koop niet doorgaat. Betalen doe je pas na de keuring. Een simpele en duidelijke overeenkomst op papier tussen verkoper en koper is voldoende.
Ik zie het risico dus niet als een SM echt je droom is!
Citroën SM
French show, Italian go…
Ja maar, die keurmeester kan niet in een (maserati)blok kijken: prim en sec. ketting, spanner etc,etc Zal toch iets zijn in de trend van “blokje klink goed”.
Zo’n Sm kan je toch op leeglopen indien je 2 linkerhanden hebt….............
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.