Dan laat je hem b.v. keuren bij van der Laan (om maar eens wat te noemen) met het verzoek effe ook onder de carterpan en klepdeksel te kijken. Dat doen ze met twee vingers in de neus en kost je misschien een paar uurtjes arbeidsloon. Je weet dan echt wat je koopt. Als de verkoper oprecht is geweest, rij je wel weg in de wagen van je dromen!!
Voor een SM moet je gewoon een beetje lef tonen en dat wordt rijkelijk beloond.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik denk (als niet kenner) dat dit inderdaad wel eens gewoon een prijsstelling zou kunnen zijn om hem inderdaad ‘snel’ kwijt te zijn, en er geld voor te hebben. Ik weet verschillende Sm’s nu al bijna een jaar te koop staan, in vergelijkbare of slechtere staat, voor een hogere prijs, en daar staan ze dan, te staan…
langs de andere kant, hun reputatie komt ook niet zomaar uit de lucht vallen hé, eens je kosten gedaan hebt, of een goede hebt, dan zit het wel snor, maar je moet dan wel eerst een goede hebben/maken en dat kost ook wat.
Ik heb bij aankoop van mijn DS ook even getwijfeld, geen DS, CX Prestige verkopen, en dan een SM kopen, maarja, je moet nog ‘wat’ achter de hand hebben ook voor eventuele kosten, etc… dus we dromen nog maar even verder
Tjaaa, en als die prijsontwikkeling zo door blijft gaan (wat ik persoonlijk niet hoop voor de waardeontwikkeling van mijn projectje), komt dat dromen steeds dichter bij de werkelijkheid. Maar ook dan moet je wel even over die psychologische hobbel heen van die stuurlui aan de wal ...
Een SM moet je beleven om alle schoonheid die ze kent te waarderen. Dus als je er geen bezit, mis je een stukje van de kern waar het bij de SM om gaat.
Dus laten we een bewustzijnscampagne beginnen onder autominnend Nederland en de prijzen schieten weer omhoog:
“Stop met dromen, start met SM!”
Citroën SM
French show, Italian go…
Ik ben voor
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Nee joh: dat schieten de onderdelen prijzen ook omhoog
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Citroen 23 schreef:
Nee joh: dat schieten de onderdelen prijzen ook omhoog
Je kunt naast de vraag, evengoed het aanbod reguleren. Zolang het maar niet in een kip-ei discussie vervalt.
Citroën SM
French show, Italian go…
ZO, maar weer fff ontopic…...... Iemand een dieseltje
http://www.leboncoin.fr/voitures/352172978.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
adiante schreef:Citroen 23 schreef:
Nee joh: dat schieten de onderdelen prijzen ook omhoog
Je kunt naast de vraag, evengoed het aanbod reguleren. Zolang het maar niet in een kip-ei discussie vervalt.
Ik vind het helemaal niet leuk dat SM’s tegenwoordig al vanaf lage prijzen te koop zijn. Niet alleen beinvloed dat de waarde van mijn auto en maakt het eventuele verkoop lastiger, maar groter probleem is dat Jan en Alleman een SM kan kopen en de exclusiviteit er zo van af gaat. Daarbij is 80% van het aangeboden spul bagger, bagger die stuk gaat en de toch al beroerde reputatie van de SM geen goed doet wat je dan weer terugziet in de waarde.
Onderdelen zullen nooit goedkoop worden met slechts 13000 geproduceerde SM’s waarvan er misschien nog 6000 over zijn is de afzetmarkt gewoon veel te klein. En, dure onderdelen hebben ook weer een afschrikwekkend effect op mensen die niet goed nadenken over de aanschaf van een SM. Kortom: Hoe je het ook wend of keert, een goede SM zal gewoon geld blijven kosten. En da’s maar goed ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Lage prijzen of niet - er komen heus niet meer SM’s hoor. De exclusiviteit blijft. (En daarmee het probleem dat de markt voor onderdelen beperkt is. Tja). Enne, v.w.b. de prijzen: ook Van der Laan heeft een auto in de 15.000 euro prijsklasse staan. Geen bagger, mag ik toch hopen. Ik kan me niet voorstellen dat een meer reeele prijsstelling van de niet perfecte auto’s leidt tot een waardedaling van de auto’s die wel perfect zijn. Al zal de markt wat kleiner zijn nu een deel van de mensen de toekomst financieel wat minder rooskleurig ziet.
Die diesel: Benieuwd wat daar dan in ligt? Vast geen Regembeau. Dus een C32 met 60 pk? C35 met bijna 70 pk? Of ‘gewoon’ een Peugeot 504-blok? Waarom doen mensen dit toch? Engelsen gooien toch ook geen Perkins blok in een Jaguar?
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Er blijven toch evenveel SM’s in omloop? Die alleen van baasje wisselen dus de SM kan alleen maar exclusiever worden, gezien ik hier wat mensen af en toe een sloper/schade SM zie aanschaffen voor onderdelen. Als ik op autoscout kijk en heel europa aankruis staan er in de hele EU 28 te koop en op leboncoin 14. Ter vergelijk, er staan op autoscout in de hele EU 202 Aston Martin DB9’s te koop…
waterman schreef:Ik vind het helemaal niet leuk dat SM’s tegenwoordig al vanaf lage prijzen te koop zijn. Niet alleen beinvloed dat de waarde van mijn auto en maakt het eventuele verkoop lastiger, maar groter probleem is dat Jan en Alleman een SM kan kopen en de exclusiviteit er zo van af gaat. Daarbij is 80% van het aangeboden spul bagger, bagger die stuk gaat en de toch al beroerde reputatie van de SM geen goed doet wat je dan weer terugziet in de waarde.
....
Kortom: Hoe je het ook wend of keert, een goede SM zal gewoon geld blijven kosten. En da’s maar goed ook.
We zijn het eens
Ik vind zelf het grootste probleem van de relatief lage prijzen dat het verre van rendeert om een SM te restaureren. En dan gebeurt het veelal goedkoop en dus van mindere kwaliteit. Het gevolg is auto’s die weinig waard zijn en zo blijf je in een vicieuze cirkel. Of restauartie van een schuurvondst gebeurt niet. En dan neemt het aantal SM’s af omdat ze worden gesloopt. En dat vind ik jammer.
Ik vind de SM trouwens niet te vergelijken met een DB 9. Die is echt uit een ander tijdperk. Ik denk dat een vergelijk met de DB 4, 5 en 6 meer op z’n plaats zou zijn en dan zie je gelijk op welke prijs een SM volgens mij zou moeten zitten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik ben het er ook mee eens dat de huidige prijsontwikkeling niet leuk is voor bezitters van een SM.
Daarintegen biedt het wel een kans voor al die mensen die van een SM dromen.
Nog even en dit topic gaat met 2000 reacties en 100.000 views aan kop. Dat wijst er toch op dat er voldoende liefhebbende dromers zijn? Het geeft mij in ieder geval voldoende vertrouwen dapper door te gaan met mijn projectje.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
kent iemand deze SM, of de verkoper?
carosserie zou goed zijn, interieur in nieuwstaat, motor die erin zat is eruit (afgebroken klep…) en er staat nog een motor bij (die wel nog ‘aangepast’ moet worden), dus dat zou dan de grootste kost zijn… al weet je natuurlijk nooit waar je uitkomt als je aan dat blok begint…
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Lijkt me geschikt voor Leontien!!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
als je hem voor 4k mee krijgt doe je het goed.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>