Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij mij niet!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan is er een keer iets aan geklust want er horen m4 (of zelfs m3) draadbusjes in die c-stijl te zitten zoals Mark al schreef. Die busjes zijn van buitenaf aangebracht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hmmm twijfel. Wie weet heb ik dat ook. Dan dus de boutjes lossen en hopen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Uit boren, en gelijk nieuwe draad busjes er in trekken. Dan heb je de minste schade.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/211464/P120/
Halverwege
Bij mij zit er nu M4 in maar het kan orgineel net zo goed M3 geweest zijn.
In het http://www.masterfix.nl setje zat natuurlijk geen M4 (deze begint van af M5) dus er moest een aangepaste doorn voor gedraaid worden.
gr Mark
U-Niek schreef:Ja! Dat ziet er wel deprie uit. Ik wil je allerminst ontmoedigen, maar ik zou het chassis e.d. eerst nog een zeer grondig onderzoeken voor je al die mooie techniek gaat inbouwen. Het zou zonde zijn als de kosten voor restauratie van chassis en carrosserie veel malen hoger gaan uitvallen dan bijv. de aanschaf van een goed chassis met goed plaatwerk. Ik denk dat er op dit moment voldoende te vinden.
Uit ervaring, een aanrader, zeker als je zelf alles kunt omschroeven. Met zoiets beginnen http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/337965999.htm?ca=7_s en dan heb je op zeker een echt hard casco om een auto van te bouwen. Je bent je tijd kwijt òf aan lassen, òf aan omschroeven.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
wbogaerts schreef:deze bedoelde ik ; vierde pagina :cheese:
http://godelind.home.xs4all.nl/SM/WeberManual.pdf
Walter
Beetje laat, maar in kwam deze nog tegen in mijn archief.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Is niet de juiste tekening !!
hier zit geen metalen cup en o-ring onder de veer van de mengselschroef .....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die zitten op de carbu’s van Leontien haar SM ook niet, gisteren zelf mogen vaststellen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Lieve Mensen, met trots kan ik melden:
Gisteren was het opnieuw prachtig weer en ik heb mezelf eventjes een schop gegeven met als resultaat: DAT DE GEHELE VOORTUIN WEER KEURIG ONKRUIDVRIJ IS!!!!
Dat was dus ca. 120 m2 op handen en knieën, ondertussen ter motivatie vurig denkend aan mijn SM die straks weer zal rijden.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Oooh, wat zonde van je tijd! Mischien zijn er nog tuinmannen op dit forum voor de volgende keer. Onkruid vergaat namelijk niet, een SM wel.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben blij dat ik geen tuin heb
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Toch heel logisch hoor: om te tuinieren moet je groene vingers hebben. En die krijg je vanzelf als je Citroen rijdt.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hulde voor je moed !!!!
Maar is een bosmaaier of een fles round-up geen betere oplossing
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Neen… je moet alvorens je met gif gaat sproeien namelijk eerst alles eruit trekken met wortel en al. Anders heeft het vrij weinig zin. Dit eruit trekken is niet zo lastig en gaat makkelijk, het is alleen zoveel m2!
Ik houd trouwens niet zo van gif, omdat het werkelijk álles uitroeit. Nu ga ik dus maar opgeloste schoonmaakazijn gebruiken, ter preventie, als laffe tussenoplossing.
En…een bosmaaier?? Nee, die zou ik alleen gebruiken als ik zo’n postzegeltuintje in, zeg, Amstelveen moest bewerken. Op onze ‘compounds’ is dat zinloos. :.lol:
P.s. Had ik al vermeld dat ik als bonus óók nog eens een dood wezeltje aantrof onder één van de auto’s? Tja, dat soort dingen spot (ruik) je pas op handen en knieën hè?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D