2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
remdrukpomp
scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 06 augustus 2012 05:04 PM
  [ # 16 ]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik denk de pomp nog nooit te hebben gehoord. Wel hoor ik ik, wederom denk ik, de koeling van de pomp onder het dashboard. Ik heb dat er wel eens afgetrokken en dan is het geluid weg. Wellicht is het dat.

Groetjes, Tonie

C35 FOREVER

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2012 05:15 PM
  [ # 17 ]

Koeling van de pomp?

Profiel  
 
scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 06 augustus 2012 06:08 PM
  [ # 18 ]

Sinds 1976 zijn de pompen gekoeld. Er loopt een slangetje naar een filter onder het dashboard en een retourslang naar het voorraadvat.

Ik wilde een plaatje toevoegen met de tekening die is echter te groot. Als iemand me even kan zeggen hoe ik wel een jpegje van 330 kB kan plaatsen hoor ik het wel.


Groetjes, Tonie

C35 FOREVER

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2012 06:15 PM
  [ # 19 ]

Tonie,

Je mag ‘m mij mailen, zet ik ‘m er op. Je hebt een pb met het mailadres.

Groet, Joost

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2012 10:08 PM
  [ # 20 ]

Ik had ‘t direct willen doen - maar in de trein mislukte het. De plaatjes van Tonie. En nou moet ik toch weer eens onder de kap duiken om te kijken hoe dat er dan ‘live’ uitziet. Pas geleden nog druk geweest met de rotourslang, maar die niet gezien. Ook helemaal niet op gelet natuurlijk.

Afbeelding Bijlagen
pomp.jpgschema.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 09 augustus 2012 07:39 PM
  [ # 21 ]

Hallo Rogier,

ik ben bang dat wanneer het kogeltje ontbreekt achter je ontluchtingsschroef er continu druk wegloopt.
De kogel zorgt normaal voor een mooie afdichting en als dat nu met het uiteinde van de bout zelf gebeurt zal er van de gladde zitting waar normaal de kogel in ligt niet veel over zijn! Zie ook plaatje, ontlastschroef bij “V”
Dit zou ook verklaren waarom er continu “bijgepompt” moet worden. Zet de motor eens af en check wanneer je druk weg is, als dat al na een paar minuten is heb je in ieder geval inwendig lekkage in het systeem.

Er hoort geen veertje achter te zitten!

succes

Afbeelding Bijlagen
ontlastschroef.gif
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook