Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Ik moet eerlijk bekennen dat ik denk de pomp nog nooit te hebben gehoord. Wel hoor ik ik, wederom denk ik, de koeling van de pomp onder het dashboard. Ik heb dat er wel eens afgetrokken en dan is het geluid weg. Wellicht is het dat.
Groetjes, Tonie
C35 FOREVER
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Koeling van de pomp?
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Sinds 1976 zijn de pompen gekoeld. Er loopt een slangetje naar een filter onder het dashboard en een retourslang naar het voorraadvat.
Ik wilde een plaatje toevoegen met de tekening die is echter te groot. Als iemand me even kan zeggen hoe ik wel een jpegje van 330 kB kan plaatsen hoor ik het wel.
Groetjes, Tonie
C35 FOREVER
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tonie,
Je mag ‘m mij mailen, zet ik ‘m er op. Je hebt een pb met het mailadres.
Groet, Joost
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik had ‘t direct willen doen - maar in de trein mislukte het. De plaatjes van Tonie. En nou moet ik toch weer eens onder de kap duiken om te kijken hoe dat er dan ‘live’ uitziet. Pas geleden nog druk geweest met de rotourslang, maar die niet gezien. Ook helemaal niet op gelet natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Hallo Rogier,
ik ben bang dat wanneer het kogeltje ontbreekt achter je ontluchtingsschroef er continu druk wegloopt.
De kogel zorgt normaal voor een mooie afdichting en als dat nu met het uiteinde van de bout zelf gebeurt zal er van de gladde zitting waar normaal de kogel in ligt niet veel over zijn! Zie ook plaatje, ontlastschroef bij “V”
Dit zou ook verklaren waarom er continu “bijgepompt” moet worden. Zet de motor eens af en check wanneer je druk weg is, als dat al na een paar minuten is heb je in ieder geval inwendig lekkage in het systeem.
Er hoort geen veertje achter te zitten!
succes
waar rook is, is…
LHM only!