Caroline81 schreef:Harm schreef:Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie
Da’s gevaarlijk…. een BX met intelligentie….
Als je er dan maar lief voor bent en geen relatie krijgt. Anders krijg je zo’n “Christine” verhaal
Ik heb zelf zo’n BX gehad die het me kwalijk nam dat ik naar een andere te koop staande BX keek. Dat heb ik geweten ook: dynamo, radiateur, remlichtschakelaar, uitlaat en weet ik wat allemaal moesten na die rit vervangen worden wegens defect!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Caroline81 schreef:Jeetje harm dat was nog eens mazzel hebben. Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie
PHoskam schreef:dieseldampen zijn net zo explosief/brandbaar.
Eh.. das dus niet zo
Eh, ....Dan heb ik een verassing voor je, vernevel maar eens wat diesel met een plantenspuit ofzo en houd er een aansteker bij…........
Ik ben zelf dieselmonteur en dan voornamelijk in de scheepvaart (beroeps en pleziervaart) en kom zeker zoveel gevaarlijke dieselsituatie’s tegen als benzine.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Diezel heeft wel een vlampunt van 55graden, dus als je zorgt dat de diezel(damp) kouder is dan 55 heb je niet zoveel te vrezen.
Maar de ontbrandingstemperatuur van benzine is toch gewoon wat lager dan die van diesel? Het brandt alle twee goed maar benzine zal eerder gaan branden dan diesel. Bij de dampen is dat volgens mij hetzelfde.
Maar goed, ontopic: Wel geluk gehad Harm!!! Die mooie GTI moet nog jaren meegaan zonder brandschade! Is ‘t nu allemaal weer goed dicht??
PHoskam schreef:Caroline81 schreef:Jeetje harm dat was nog eens mazzel hebben. Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie
PHoskam schreef:dieseldampen zijn net zo explosief/brandbaar.
Eh.. das dus niet zo
Eh, ....Dan heb ik een verassing voor je, vernevel maar eens wat diesel met een plantenspuit ofzo en houd er een aansteker bij…........
Ik ben zelf dieselmonteur en dan voornamelijk in de scheepvaart (beroeps en pleziervaart) en kom zeker zoveel gevaarlijke dieselsituatie’s tegen als benzine.
Een feit is wél dat een lekkage bij een dieselpomp niet meteen tot brand leidt, ook al zit die bovenop een heet blok. Een zelfde mate van lekkage bij een benzine-auto zou daar niet lang goed gaan. Mogelijk speelt ook het ontbreken van een continue ontstekingsbron (bougiekabels/bobine/verdeler) mee.
Maar ik ben het - uit eigen beleving - wel met je eens dat het met een diesel net zo goed fout kan gaan. Al is een lekke dieseltank toch wel een stukke minder spannend dan een lekke benzinetank….
On topic: Harm heeft ontzettend veel geluk gehad, hij zou de eerste niet zijn die een compleet vertroeteld exemplaar onder z’n handen ziet afbranden.
Ich bin ein Breaker
Ja, wees blij dat ie er nog staat….
Maar goed, ontopic: Wel geluk gehad Harm!!! Die mooie GTI moet nog jaren meegaan zonder brandschade! Is ‘t nu allemaal weer goed dicht??
Ja, ik heb de slangklem aangedraaid, die zat echt behoorlijk los… daarna nog na een tijdje rijden gekeken, maar ik kon niks vreemds meer zien
PHoskam schreef:Caroline81 schreef:
PHoskam schreef:dieseldampen zijn net zo explosief/brandbaar.
Eh.. das dus niet zo
Eh, ....Dan heb ik een verassing voor je, vernevel maar eens wat diesel met een plantenspuit ofzo en houd er een aansteker bij…........
Ik ben zelf dieselmonteur en dan voornamelijk in de scheepvaart (beroeps en pleziervaart) en kom zeker zoveel gevaarlijke dieselsituatie’s tegen als benzine.
Ja duh, natuurlijk is het brandbaar. Daarom heet het ook brandstof
Maar het is wel zo dat benzine een stuk makkelijker ontbrandt dan diesel. Ik werk trouwens bij pompstation dus moet dat soort dingen weten
Jaja, bladiebla: Harm heeft geluk gehad.
Naja, er was laatst hier in de omgeving (vlakbij Drachten) ook nog een BX-je opgefikt.
Las het in de krant en heb et uitgeknipt en aan Harm gegeven.
Wat ie ermee heeft gedaan, zou et mijn God niet weten.
Ik weet trouwens niet wat voor een BX dat was.
O en dan nog iets: mijn pa kon et ook met zijn DS.
Die is in rook opgegaan door een beetje tectyl.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Geluk gehad Harm
Ik weet precies wat je voelde hoor. Toen ik eind mei 2005 de Digit uit de stalling haalde, en de motor na 2 maanden stilstand lekker stationair stond te draaien, rook het ineens erg naar benzine. Motorkap open—> aanvoerslang van de benzine lag half los, en lekte stralen benzine over het gelukkig nog koude motorblok.
Als dit met warme motor was gebeurd, was het… :burninhell
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
heb ik ook wel eens gehad met mijn @#$%escort@#$% :shoot
maar dat ruik je meteen hoor.
en dat was gewoon onder het rijden.
Harm schreef:Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie
Da’s gevaarlijk…. een BX met intelligentie….
Een BX digit AI
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Jeetje, idd weer een vorm van karakter. Dit is echt een van de hoofoorzaken waarom BX-en affikken.
Gelukkig maar dat het zo is gegaan. Ik moet zeggen dat deze manier van karakter tonen mij wel bekend voorkomt van mijn BX.
karel schreef:Thijsvandebles schreef:Onder andere daarom zweer ik bij diesel. Veel minder gevaarlijk. Maaree, blij dat het goed is afgelopen. Jouw GTi is veel te mooi om in vlammen op te gaan. (Zoals alle BXen)
Diesel kan best fikken, als je bijv. een lekke verstuiverretour hebt en het over je pompsnaar heen drupt. Ik heb zo “seconds from disaster” gezeten met mijn diesel toen me dat overkwam. Gelukkig was het érg koud buiten dus was de boel zo afgekoeld, en stopte ik nog net op tijd voor de pompsnaar echt vlam vatte.
Lekkende verstuiverleidingen zijn brandoorzaak nummer 1 in de scheepvaart!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Iedereen heeft nu dus ook een brandblusser in de BX?