2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
BX bijna in de fik!
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 december 2005 12:03 AM
  [ # 16 ]
Caroline81 schreef:
Harm schreef:

Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie

Da’s gevaarlijk…. een BX met intelligentie….

Als je er dan maar lief voor bent en geen relatie krijgt. Anders krijg je zo’n “Christine” verhaal Wink

Ik heb zelf zo’n BX gehad die het me kwalijk nam dat ik naar een andere te koop staande BX keek. Dat heb ik geweten ook: dynamo, radiateur, remlichtschakelaar, uitlaat en weet ik wat allemaal moesten na die rit vervangen worden wegens defect!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 28 december 2005 12:18 AM
  [ # 17 ]
Caroline81 schreef:

Jeetje harm dat was nog eens mazzel hebben. Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie Very Happy

PHoskam schreef:

dieseldampen zijn net zo explosief/brandbaar.

Eh.. das dus niet zo Wink

Eh,  ....Dan heb ik een verassing voor je, vernevel maar eens wat diesel met een plantenspuit ofzo en houd er een aansteker bij…........

Ik ben zelf dieselmonteur en dan voornamelijk in de scheepvaart (beroeps en pleziervaart) en kom zeker zoveel gevaarlijke dieselsituatie’s tegen als benzine.  Wink

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 28 december 2005 12:24 AM
  [ # 18 ]

Diezel heeft wel een vlampunt van 55graden, dus als je zorgt dat de diezel(damp) kouder is dan 55 heb je niet zoveel te vrezen.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 28 december 2005 12:24 AM
  [ # 19 ]

Maar de ontbrandingstemperatuur van benzine is toch gewoon wat lager dan die van diesel? Het brandt alle twee goed maar benzine zal eerder gaan branden dan diesel. Bij de dampen is dat volgens mij hetzelfde.

Maar goed, ontopic: Wel geluk gehad Harm!!! Die mooie GTI moet nog jaren meegaan zonder brandschade! Is ‘t nu allemaal weer goed dicht??

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 december 2005 12:46 AM
  [ # 20 ]
PHoskam schreef:
Caroline81 schreef:

Jeetje harm dat was nog eens mazzel hebben. Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie Very Happy

PHoskam schreef:

dieseldampen zijn net zo explosief/brandbaar.

Eh.. das dus niet zo Wink

Eh,  ....Dan heb ik een verassing voor je, vernevel maar eens wat diesel met een plantenspuit ofzo en houd er een aansteker bij…........

Ik ben zelf dieselmonteur en dan voornamelijk in de scheepvaart (beroeps en pleziervaart) en kom zeker zoveel gevaarlijke dieselsituatie’s tegen als benzine.  Wink

Een feit is wél dat een lekkage bij een dieselpomp niet meteen tot brand leidt, ook al zit die bovenop een heet blok. Een zelfde mate van lekkage bij een benzine-auto zou daar niet lang goed gaan. Mogelijk speelt ook het ontbreken van een continue ontstekingsbron (bougiekabels/bobine/verdeler) mee.

Maar ik ben het - uit eigen beleving - wel met je eens dat het met een diesel net zo goed fout kan gaan. Al is een lekke dieseltank toch wel een stukke minder spannend dan een lekke benzinetank….

On topic: Harm heeft ontzettend veel geluk gehad, hij zou de eerste niet zijn die een compleet vertroeteld exemplaar onder z’n handen ziet afbranden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 28 december 2005 12:50 AM
  [ # 21 ]

Ja, wees blij dat ie er nog staat….

 

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 28 december 2005 12:54 AM
  [ # 22 ]

Maar goed, ontopic: Wel geluk gehad Harm!!! Die mooie GTI moet nog jaren meegaan zonder brandschade! Is ‘t nu allemaal weer goed dicht??

Ja, ik heb de slangklem aangedraaid, die zat echt behoorlijk los… daarna nog na een tijdje rijden gekeken, maar ik kon niks vreemds meer zien

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 28 december 2005 12:57 AM
  [ # 23 ]
PHoskam schreef:
Caroline81 schreef:
PHoskam schreef:

dieseldampen zijn net zo explosief/brandbaar.

Eh.. das dus niet zo Wink

Eh,  ....Dan heb ik een verassing voor je, vernevel maar eens wat diesel met een plantenspuit ofzo en houd er een aansteker bij…........

Ik ben zelf dieselmonteur en dan voornamelijk in de scheepvaart (beroeps en pleziervaart) en kom zeker zoveel gevaarlijke dieselsituatie’s tegen als benzine.  Wink

Ja duh, natuurlijk is het brandbaar. Daarom heet het ook brandstof Very Happy
Maar het is wel zo dat benzine een stuk makkelijker ontbrandt dan diesel. Ik werk trouwens bij pompstation dus moet dat soort dingen weten Wink

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 28 december 2005 01:15 AM
  [ # 24 ]

Jaja, bladiebla: Harm heeft geluk gehad.
Naja, er was laatst hier in de omgeving (vlakbij Drachten) ook nog een BX-je opgefikt.
Las het in de krant en heb et uitgeknipt en aan Harm gegeven.
Wat ie ermee heeft gedaan, zou et mijn God niet weten.
Ik weet trouwens niet wat voor een BX dat was.

O en dan nog iets: mijn pa kon et ook met zijn DS.
Die is in rook opgegaan door een beetje tectyl.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 28 december 2005 04:21 AM
  [ # 25 ]

Geluk gehad Harm Exclamation

Ik weet precies wat je voelde hoor. Toen ik eind mei 2005 de Digit uit de stalling haalde, en de motor na 2 maanden stilstand lekker stationair stond te draaien, rook het ineens erg naar benzine. Motorkap open—> aanvoerslang van de benzine lag half los, en lekte stralen benzine over het gelukkig nog koude motorblok.
Als dit met warme motor was gebeurd, was het…  :burninhell

Profiel  
 
donderkont
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 28 december 2005 10:55 AM
  [ # 26 ]

heb ik ook wel eens gehad met mijn @#$%escort@#$% :shoot
maar dat ruik je meteen hoor.
en dat was gewoon onder het rijden.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 28 december 2005 11:26 AM
  [ # 27 ]
Harm schreef:

Dus je bx heeft niet alleen karakter maar ook nog eens een beetje intelligentie

Da’s gevaarlijk…. een BX met intelligentie….

Een BX digit AI

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 december 2005 12:25 PM
  [ # 28 ]

Jeetje, idd weer een vorm van karakter. Dit is echt een van de hoofoorzaken waarom BX-en affikken.

Gelukkig maar dat het zo is gegaan. Ik moet zeggen dat deze manier van karakter tonen mij wel bekend voorkomt van mijn BX.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 28 december 2005 12:51 PM
  [ # 29 ]
karel schreef:
Thijsvandebles schreef:

Onder andere daarom zweer ik bij diesel. Veel minder gevaarlijk. Maaree, blij dat het goed is afgelopen. Jouw GTi is veel te mooi om in vlammen op te gaan. (Zoals alle BXen)

Diesel kan best fikken, als je bijv. een lekke verstuiverretour hebt en het over je pompsnaar heen drupt. Ik heb zo “seconds from disaster” gezeten met mijn diesel toen me dat overkwam. Gelukkig was het érg koud buiten dus was de boel zo afgekoeld, en stopte ik nog net op tijd voor de pompsnaar echt vlam vatte.

Lekkende verstuiverleidingen zijn brandoorzaak nummer 1 in de scheepvaart!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 28 december 2005 06:49 PM
  [ # 30 ]

Iedereen heeft nu dus ook een brandblusser in de BX?  Idea

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook