2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Het Rode Gevaar wenst niet meer te starten na inbouw nieuwe verdamper
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 augustus 2012 06:42 PM
  [ # 16 ]

Dat zal dan van de staat van de interne batterij van de ECU afhangen .

Ik heb dit voorgehad na twee dagen batterij los , gelukkig wist ik de code nog terug te vinden .....

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 augustus 2012 02:22 AM
  [ # 17 ]

Ik denk echt dat dat er niet mee te maken heeft. Het resetten zou kunnen worden gedaan door de boel spanningsloos te maken. ALs er een batterij in de ecu zou zitten gaat die vlieger niet op.

Als de code actief zou zijn geworden denk ik eerder aan de manier waarop de code destijds is uitgeschakeld. Door echt via het paneel aan te geven dat er geen code meer gevraagd moet worden of door met draaiende motor het paneel te ontkoppelen.

Persoonlijk denk ik niet dat het in de code zit maar zoals al aangegeven, stop er een ecu met bekende code in en je weet het.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 07 augustus 2012 10:17 AM
  [ # 18 ]
gompy58 schreef:

Als de code actief zou zijn geworden denk ik eerder aan de manier waarop de code destijds is uitgeschakeld. Door echt via het paneel aan te geven dat er geen code meer gevraagd moet worden of door met draaiende motor het paneel te ontkoppelen.

Ik heb destijds de code uitgeschakeld door de stekker er af te trekken met draaiende motor…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 07 augustus 2012 02:44 PM
  [ # 19 ]

Het Roode Gevaar loopt weer!

En zoals zo dikwijls was het erg duidelijk toen ik eindelijk rustig de tijd nam om stapje voor stapje door de schema’s te gaan.
Terugredenerend vanuit het Bitron relais, waar geen spanning kwam, via kabelboom PB, die langs de kachelventilator naar de zekeringenkast loopt kwam ik uit op een zwarte stekker met 11 pootjes, in het schema jargon een 11N, die aansluit op zekering F31.
Die stekker zit midden op de middelste rijd van 12 stekkers, en die zat (net) niet vastgeklikt.
Nu wel, starten, lopen!

Dus geen alarmgedoe, geen toetsenbordjes, gewoon slordig. Ook de voorste ramen weer.

Nu nog honderd schroefjes en gaan naar de aircoboer, waar het allemaal mee begon.

Dank voor alle goede raad.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 07 augustus 2012 03:22 PM
  [ # 20 ]

Super Jan!  very good

En hopelijk nog genoeg warm weer om er plezier van te hebben.

Ook goed trouwens dat je nu meteen van die alarmzooi af bent.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 07 augustus 2012 06:08 PM
  [ # 21 ]

En dus meteen naar de aircospecialist http://www.bendex.nl geracet om de boel te laten vullen. De koelfans bleken niet te starten zodra de airco aanging. Na enig zoeken bleek het één van die twee megazekeringen te zijn naast het zekeringenkastje bij de linker koplamp.
Altijd weer raadselachtig, dat zo’n zekering er juist nu mee kapte. Niet helder waarom.

Hoe dan ook, bloedkoud en veel frisse lucht uit de roosters, geen wonder na die sterk vervuilde verdamper.
En als ik stop blazen de fans nog een tijdje na.

Terugkijkend, het is veel werk, maar zeker de moeite waard.
Nu ik de weg weet denk ik dat het in één lange dag kan.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook