![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
Iwanb schreef:Het gaat goed met de Racing rijders…de volgende (naast die van mij) wordt ingeruild verneem ik zojuist! Eeuwig zonde van een goed idee dat matig is uitgewerkt…zonde zonde zonde…
hoezo??
ik ben hardstikke tevreden.
Hoeveel kilometer heb je er al mee gereden? Twee zakelijke rijders die veel kilometers rijden hebben toch veel problemen of problemen gehad….
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
27000 staat er nu op,en het is geen zakelijke auto ,zou dat wat uit maken? denk het niet he.
maar ik denk dat mijn racing het in die kilometers moeilijker heeft gehad dan jou racing
maar misschien zit er al een nieuwe motor in ,ik weet het niet..
Blijkbaar niet…Ik ben blij dat jij er vooralsnog blij mee bent, de tijd zal het leren. Die van mij gaat in elk geval weg!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
ow maar ik begrijp het wel hoor.. ik had waarschijnlijk veel eerder de handdoek in de ring gegooid.
als ik hem zou inruilen en voor een andere gaan dan zou het de toyota worden,maar die is helaas nog even een stukje duurder.
voorlopig ben ik nog super tevreden .
het zal wel een stuk rustiger worden op dit deel van het forum hahaha
Toyota GT86? Mooie auto, goed concept maar jammer van de achterkant. Grotere wielen zou wellicht iets beter smoelen.
Wat ik bedoelde te zeggen met het ‘zakelijk rijden’ is dat het lijkt dat de Racings niet gemaakt zijn om vele kilometers te maken wanneer er normaal gereden wordt. In jouw auto zijn die 27k kilometers vast en zeker lekker doorgereden, wat een groot probleem van de THP’s wellicht heeft voorkomen: vervuiling…
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_22828.jpg)
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
NAtuurlijk te gek voor woorden dat je een auto van 35K eu niet normaal kan berijden zonder dat ie “vervuild” Wellicht dat de auto met de nieuwe motor beter tot zn recht komt, maar kan me voorstellen dat je na al dat gezeik dat niet meer wil afwachten.
jammer jammer
Inderdaad. Ook bij Peugeot houden ze hun hart vast als de RCZ’s hogere kilometerstanden behalen begreep ik vanmiddag. In elk geval is mijn auto verkocht. Morgen vertel ik daar meer over.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
De kogel is definitief door de kerk, zoals gezegd is de Racing verkocht. Ik heb gisteren een zeer mooi ‘inkoop’ aanbod van Citroën ontvangen die ik uiteraard heb geaccepteerd. Ik ben hier bijzonder blij mee, ondanks dat ik met pijn in mijn hart afscheid zal nemen van een bijzonder mooie, maar soms lastige auto. Maar goed, dit hoofdstuk kan ik afsluiten en dat is voor mij toch wel een grote opluchting.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Iwan,
Kun jij iets meer vertellen over de achtergrond van het terugkopen van de auto door Citroën? Komt namelijk als een verrassing uit de lucht vallen, zeker gelet op het gegeven dat je ‘m te koop had staan, bijna rond was met Ford én het gegeven dat Citroën kennelijk voor reparatie is gegaan in plaats van de auto al eerder terug te nemen.
Staat het je vrij om je verhaal te doen of heb je een overeenkomst moeten tekenen om niet langer je verhalen over je auto wereldkundig te maken
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_24864.png)
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012
- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Nog even over die PCV delete die (blijkbaar vaak?) wordt toegepast op de THP motoren. De THP 200 die in de DS5 en de RCZ zit, heeft een totaal ander kleppendeksel dan den THP die in de DS3 en de DS3R zit. Ik ben net eens gaan kijken op de schemas van service.citroen.com maar beide motoren zijn tamelijk verschillend. Er is volgens mij meer aangepast dan enkel de PCV buis die gesupprimeerd geweest is. Ik vraag mij dus af of je niet andere problemen creeert door de kapjes te installeren. Het motorblok op de THP uit de DS5 is waarschijnlijk ongewijzigd aangezien daar de aansluiting voor de PCV buis nog opzit. Maar op het deksel van het kleppendeksel is deze aansluiting niet meer zichtbaar. Bijgevolg wordt er dus ook maar op 1 plaats zo een dopje aangesloten, en niet op 2 plaatsen zoals ops de aangepaste DS3. Bij de dealers krijg ik overal een zeer terughoudend antwoord, ook bij peugeot… Ik slaag er niet in van hier een sluitend en onderbouwd antwoord op te krijgen :/
NeufegliseThierry schreef:Iwan,
Kun jij iets meer vertellen over de achtergrond van het terugkopen van de auto door Citroën? Komt namelijk als een verrassing uit de lucht vallen, zeker gelet op het gegeven dat je ‘m te koop had staan, bijna rond was met Ford én het gegeven dat Citroën kennelijk voor reparatie is gegaan in plaats van de auto al eerder terug te nemen.
Staat het je vrij om je verhaal te doen of heb je een overeenkomst moeten tekenen om niet langer je verhalen over je auto wereldkundig te maken
Enige tijd terug heb ik hier al aangegeven dat Citroën NL mij drie opties bood, waaronder de optie tot motorvervanging. Een van de andere opties was terugkopen door de dealer. En over deze laatste optie was afgesproken dat dit alsnog mogelijk was als de motorvervanging niet tot een door mij gewenst resultaat leidde. Hierover hebben we niets op papier gezet, maar ik beschouwde degene die Citroën NL vertegenwoordigde als dusdanig betrouwbaar dat mij dat niet nodig leek. Een man, een man, een woord, een woord. En zo geschiedde…
Mijn compagnon wees mij gisteren op deze optie, hij was namelijk ook bij dit gesprek geweest. Zaterdag was ik redelijk ver met Ford, maar deze optie tot terugkoop vond ik meer passend. Overigens; pas later deze middag heb ik de offerte van Ford gekregen, dus dat speelde geen rol hierin. Ik kan verder alleen maar zeggen dat ik de inspanningen nu en de afgelopen maanden vanuit Citroën NL meer dan waardeer en ook de uiteindelijke afhandeling vandaag vind ik zeer netjes geregeld. Laten ik vooral stellen dat dit verhaal voor mij toch een happy end heeft gekregen.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Vind het jammer dat je die mooie wagen weggedaan hebt Iwan..Maar ik zou het niet weten wat ik zou doen ‘moest’ ik ook 6 maanden misérie hebben.
En ik ga een oil catch tank installeren van Forge motorsport. Ga zeker niet zomaar wat slangen afsluiten , of zie ik dat verkeerd??
Stay tuned & go fast.
Prettig om te lezen dat het verhaal dan toch tot een onder omstandigheden bevredigend einde geleid heeft.
Alhoewel ik je natuurlijk liever fel ronkend de zonsondergang tegemoet had zien rijden in je DS3!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ik ook. Nu moet ik een burgerauto gaan rijden
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0