Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
La Léo schreef:Neen… je moet alvorens je met gif gaat sproeien namelijk eerst alles eruit trekken met wortel en al. Anders heeft het vrij weinig zin.
Clear-up® 360 N werkt alleen op aanwezige onkruiden
Hé wat vervelend…..
Dat was dus ca. 120 m2 op handen en knieën,
En het was nog lang onrustig op het forum…...
Viva forum?
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hey beunen, ON-topic anders trek ik de round-up even door dit topic!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Zij begon….
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hoi Leo laatste weken nog wat aan je SM gedaan?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee want deze muts is zo onhandig geweest zich vergeten al in het voorjaar te melden bij de Franse SM Club die zo’n mooi onderdelenmagazijn heeft, waar je voor beduidend minder dan hier bij de specialisten onderdelen kunt kopen.
En het schijnt zo’n zes weken te duren eer je eindelijk werkelijk lid bent en kunt bestellen en ik heb die enveloppe (ja, per post gaat dat!!) een week of 4 geleden verstuurd dus tja…
Dus: eerst wachten tot lidmaatschap een feit is en ik in de clubshop mag loeren. Dan selectie maken van wat ik daar ga kopen, en dan de rest hier bij elkaar scharrelen bij de diverse toko’s.
Dan wachten tot het eindelijk binnen is en dan verder knutselen.
En voordat iemand erover begint: Ik heb géén onbeperkt budget, ben maar een simpele garagehoudster dus alle tientjes voordeel helpen!!!!
(Ja, toch?)
Overigens heb ik wél heel wat denk- en onderzoekswerk gedaan en op een geweldig idee gebracht!
In de tussentijd ben ik namelijk in contact gekomen met een specialist die racewagens op Bio-ethanol laat rijden! Hij heeft al ruim 5 jaar een E30 BMW van 1986 succesvol op dat goedje lopen (dat was het probeersel) en de auto houdt zich prima, nergens slijtage of beschadigingen aan de techniek.
Verder heeft hij zelf een speciale racecup in het leven geroepen waar alleen bio-ethanol auto’s in uitkomen, gewoon om een punt te maken. heel inspirerend dus.
Rijden op bio-ethanol geeft een duidelijke een vermogenswinst (ook een reden om erop te gaan racen), kost 80 cent minder aan de pomp per liter dan 98, alleen het verbruik gaat er wel van omhoog.
Maar wel miljeu bewust!
Daarnaast ga ik een gasinjectiesysteem laten inbouwen, zodat ik een bi-fuel SM krijg. Dan laat ik ondertussen Jaco of een andere creatieveling een opvallend design maken voor een all-over wrap met bedrijfsnaam erop en rondom kreten dat deze vieze ouwe SM op bio-ethanol loopt, gewonnen uit stro, bieten en plantenresten enzo. Onkruid uit de tuin bijvoorbeeld!!!
Ik heb connecties in de folie-wereld, dus dat wrappen kan dan hopelijk tegen schappelijke tarieven. Hoef ik niet te spuiten, alleen te lassen. En als het nieuwtje eraf is kan de folie er ook weer af en dan alsnog spuiten.
Overigens wilde ik er eigenlijk tri-fuel van maken, maar die vlieger gaat feitelijk alleen op als ik - voordat ik er dan een keer 98 in gooi (mocht ik daar nog zin in hebben) de sproeiers van de carburateurs verwissel. Want bio-ethanol heeft ca. 30% minder calorische waarde dan 98 dus moeten er sproeiers in met grotere gaatjes.
Ga je daarmee op 98 rijden dan loopt hij ook wel, maar gaat het vreselijk zuipûh.
Maar goed, LPG is volop te krijgen hier en bio-ethanol…tja nog niet zo wijd verbreid maar hopelijk slaat het aan. Voorlopig uitsluitend nog bij Tamoil, maar die zit hier vlakbij.
Ik ben zeer opgetogen over dit ultragave idee. Dusss… hopelijk snel de onderdeeltjes bestellen en dan de boel weer in elkaar zetten!!
O vuk, die curved limiter kan ik natuurlijk wel alvast bestellen want die komt van Brodie rechtstreeks toch?
Walter, hoe was het nou ook alweer?
Tot zover weer de update, en Maarten: dank voor je vraag!
Groetjes,
Bio-Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Spannend! Maar moet je dan niet zo’n beetje de complete motor en het brandstofsysteem ver/ompakken?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Leuk plan!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Heb er nog wel een voor je klaarliggen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
er zijn 2 problemen:
een sm heeft meestal een kunststof brandstoftank. Die kan misschien niet tegen biomeuk. Maar, Leo haar wagen is van origine een stalen tank omdat het een injectie was. Dat probleem kunnen we wegstrepen.
probleem 2 is dat je heel goed uit moet zoeken of de carburateurs zelf wel tegen die biomeuk kunnen en niet oplossen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Denk ook aan alle rubbertjes en slangetjes onderweg tussen (en in) de tank en de carburateurs.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, inderdaad. ALLES moet er onder vandaan. OOK die rislan leidingen. Dat moet allemaal staal worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Staal is niet nodig, als het “rubber” maar tegen bioethanol kan.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er zitten niet alleen rubber slangen onder een SM. De lange leiding is van plastic. Rislan om precies te zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die zou ik dan inderdaad door staal vervangen.