14 van de 45
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2414
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 11 juli 2012 10:39 PM
  [ # 196 ]

universele brandstofslang (gates oid) doet het prima met LHM.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 11 juli 2012 10:41 PM
  [ # 197 ]

2e bol =  remaccu = zelfde als op je cx

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 juli 2012 10:54 PM
  [ # 198 ]

‘t Systeem wordt steeds beter te begrijpen. Hm. huh Ik ga nog eens wat C35 remtopics doorlezen tot ik snap waarom er twee bollen zijn. [of topic] Ik heb gemerkt met m’n DS dat ‘t goed gebruik is dat garages nooit die remaccu controleren tenzij je daar heel specifiek om vraagt. Ding remt toch wel. [back on topic]

@Evan: Citroen deed vroeger zo spastisch over LHM-bestendig, dat ik het nu ook ben smile

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 12 juli 2012 12:52 AM
  [ # 199 ]

remaccu controleren = druk meten , betekent dus e.a. demonteren met als gevolg de remmen ontluchten

dus bewerkelijk en kost baar

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 juli 2012 02:18 AM
  [ # 200 ]

@algra,  Of ontlastbout open en kijken of je nog een keer of 20 kunt remmen.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 juli 2012 02:18 AM
  [ # 201 ]
Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 12 juli 2012 12:16 PM
  [ # 202 ]

20 keer = hoeveel druk in je remaccu ??

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 juli 2012 12:27 PM
  [ # 203 ]

Genoeg voor een snelle indicatie dat de bol niet plat is.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 juli 2012 10:55 PM
  [ # 204 ]

Gelukt! Nog ontdekt dat de verdikking op de pomp zo dik is dat de klem met beschermrubber er niet meer op wil als de slang er op geschoven is. Dus éérst de klem op het pijpje hangen en dan de slang er op duwen - direct de klem in. LHM er in, ontluchten - klaar. Simple comme bonjour. Oftewel: ervaring is dat wat je hebt als je het niet meer nodig hebt. En toen de bollentest van MaartenH gedaan: ik kan precies één keer remmen. De bollen worden dus de volgende klus, maar voorlopig rij ik weer. Toch raar dat het systeem ‘t zonder druk in de bollen ook prima lijkt te functioneren.
Buren ook blij: ik mocht meteen het busje inzetten om een kast te vervoeren.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 juli 2012 12:01 AM
  [ # 205 ]

Bij het klooien met slangen en ontlastschroeven nog plekken ontdekt waar ook best nog wat geluidwerend materiaal in kan. Met name rond het luikje van de versnellingsbak en dat luikje zelf. Eens kijken of ik dat gewoon ergens kan kopen i.p.v. weer een postorder vanuit Engeland (NoiseKiller).

Naar aanleiding van een tip bij een andere C35 rijder dit weekend ook maar eens geprobeerd om via de ruitenwisserasjes smeermiddel toe te dienen in de hoop dat dit iets scheelt in het moeizame geluid van de ruitenwissermoter. Dat helpt dus niet - en smeren van het stangenstelsel gaat toch echt beter vanuit de ventilatieschacht midden op het dashboard en via het gat van het instrumentenpaneel. Maar goed, alles is weer gesmeerd en gevoelsmatig loopt de ruitenwissermotor nu toch iets sneller. Maar ik hoor nog steeds de motor (of de overbrenging) heel veel lawaai maken. En die krijg is dus niet gesmeerd. Die motor moet er dus ooit nog een keertje uit.

Toch al met WD40 en contactspray bezig, meteens eens naar de stuurkolom gekeken. De stuurbediening van de claxon werkt nog steeds niet, maar ik kan wel weer een lichtsignaal geven Smile. Meteen ontdekt dat één van de koplampen geen grootlicht meer geeft. Ja, iets oplossen is meteen iets anders ontdekken.

(Tussen haakjes: ik ontdek binnen een paar honderd km na de APK dus dat een slang in het remsysteem het begeeft en dat ik geen groot licht heb. Waar testen ze eigenlijk op?)

Ik heb ooit de ruitenwisserarmen bijgevijld om normale ruitenwissers te kunnen monteren. Dat gaat dus ontzettend roesten. Omdat de boel toch los lag vandaag maar eens het spuitbusje matte Hammerite getest, dat ik heb gekocht voor de voorbumper. Ik vind het mooi genoeg geworden. Eerst een paar dagen uitharden en dan weer monteren.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 juli 2012 12:09 AM
  [ # 206 ]

Vandaag de ruitenwissers er op. En een nagezocht wat er nou mis is met de koplamp. Blijkt natuurlijk gewoon een zekering te zijn die even schoongemaakt moest worden Rolling Eyes Nou ja, nu heb ik in elk geval een reservepitje bij me.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 juli 2012 11:56 PM
  [ # 207 ]

Ik moet allerlei plekjes bijwerken en de voorbumper moet er toch af. Mooi moment om een begin te maken met schilderwerk van de buitenzijde. Er lijken drie soorten lichtgrijs op te zitten. En ik zie geen kleurcode onder de motorkap. Optie 1 is nu gris rosé (AC 136, citroen velgenkleur, en de kleur van het dak van de ID Break). Of toch iets vrolijkers, waarbij ik eigenlijk iets zoek wat lijkt op mooi verbleekt La Poste geel. Of ‘t fletse geel van zo’n Ricard-waterkannetje. De DS kleur beige agate (AC091) lijkt daar wel in de buurt te komen. En alhoewel die kleur natuurlijk nooit op een C35 geleverd is, is het dan tenminste wel een Citroenkleur.

Maar nu de vraag of er ergens een overzicht is van hoe die AC-kleuren ‘omrekeken’ in fabrikantenkleuren? Want ik geloof nooit dat mijn Wijzonol-boer met AC091 uit de voeten kan.

Enne PS Ik kan nergens een overzichte vinden van de kleuren waarin de latere C35 (toen de Fiat 242 al verdwenen was en de productie over was naar Frankrijk bij Chausson) is geleverd. De folder rept alleen van ‘lichte kleuren’. En dat terwijl de C25 toen in knal rood en hard blauw werd gespoten.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 augustus 2012 11:14 PM
  [ # 208 ]

C35 kleuren gevonden. Maar er zit niks tussen wat ik wil hebben. En aan deze kleuren herken ik niet eens de kleur van mijn eigen wagen. Voor wie het zien wil: twee plaatjes met het overzicht.

Jammer: AD091 is vandaag niet gelukt bij de verfhandel. Eerst zou er nog een receptuur komen van de fabrikant (we hebben een staal liggen die we kunnen doormeten), maar uiteindelijk hadden ze die staal dus niet. Tja. Maar ze weten een autolakhandel die het wel zou kunnen. Ook in ‘lakverf’, dus met de kwast of roller te verwerken. Zaterdag maar eens kijken. Of een ander kleurtje bedenken.

Afbeelding Bijlagen
c35kleur1.jpgc35kleur2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 augustus 2012 10:02 PM
  [ # 209 ]

En uiteindelijk op de 2CV/Dyane/GSA-kleur Vert Jade uitgekomen. AC539, ook wel RGA. Sikkenslak, geen Wijzonol. Volgens de verfhandel zou de Sikkenslak beter vloeien dan de Wijzonol. Ik ga het merken. De aanleiding om nou echt aan de gang te gaan was de voorbumper, dus die er maar eens afgehaald. Iets meer polyester en plamuur dan ik verwachtte. Hetzelfde geldt voor het linker voorspatbord. Merkwaardig: nergens een spoortje van roestwerende middelen aan de binnenkant van het spatbord of de bumper. Dan heeft het toch weinig zin om gaatjes dicht te werken en de boel over te spuiten, niet? Dat is dan weer grappig: ik kan nu zien dat de auto twee keer is overgespoten in min of meer de originele tint. En de bumper telt wel drie lagen zwart. Ertussen telkens een rode of groene menie. En dan dus geen tectyl aan de binnenkant. Tja. Ik ben alvast begonnen met Fertan om de boel te stabiliseren - vandaar die gore bruine strepen.

Afbeelding Bijlagen
DSC03080.jpgDSC03081.jpgDSC03084.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 09 augustus 2012 08:06 PM
  [ # 210 ]

lekker hoor!

ik mis in je tabelletjes echter de aller kleurste kleur der kleuren voor onze bussen:

AC323: Jaune Service

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
14 van de 45
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook