Ben sinds afgelopen zaterdag een trotse eigenaar geworden van een citroen saxo 1.1i
Bouwjaar 1998 met maar 147.000 km’s
Auto rijdt geweldig maar alleen 1 ding vind ik minder.
Dat de portiers deur niet dicht kan als die open is, is dit normaal?
Ben ook al rond aan het kijken om centrale vergrendeling in te bouwen.
Heb rond gegoogled maar ben niet echt een goede handleiding tegen gekomen, ik heb wel gelezen dat de universele setjes van Spy wel makkelijk zijn in te bouwen in een saxo, klopt dit? zo’n eentje dus KLIK
Welkom op het forum
Bij een Franse auto is het normaal, dat je het knopje van de vergrendeling niet kan indrukken als de deur open is. Dit in tegenstelling tot een Japanse en mogelijk ook Duitse auto, waar dat wel mogelijk is, met het gevaar dat je de sleutel in de auto vergeet.
Totaal aantal Berichten: 2999
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Is het een Saxo zonder centrale vergrendeling of bedoel je afstandbediende centrale vergrendeling ?
Onze basis 1,1 saxo heeft nl. gewoon centrale vergrendeling.
@ZX1.4i:
Mijn vorige auto was een peugeot 106 en bij die kon het wel hahaha
@JaapJ:
De saxo heeft geen centrale vergendeling en ik zou graag met afstandbediende centrale vergrendeling in willen bouwen
Klopt het dat deze 9 polige stekker voor de cv is?
Nee, dat is niet de stekker van de cv. Cv zit een stuk hoger, achter/boven de zekeringskast. Grijs rechthoekig kastje.
Die ben ik niet tegengekomen, kan het zijn dat ik die dan helemaal niet heb?
Dat kan zijn. Het is een langwerpig kastje als op de foto.
aah oke dan zal ik daar naar eens zoeken na het werk.
Is er toevallig een handleiding ergens online te vinden hoe je dan een cv zou moeten monteren/aansluiten?
Als er in het hemeltje een ontvanger zit, dan zit er ook een kiekert(dat kastje) in je zekeringenkast. Als er geen ontvanger is, dan ook geen kiekert, maar misschien wel bekabeling.
Hoe je zo’n aftermarket set moet aansluiten zal ongetwijfeld ergens uitgelegd staan. Maar ik houd niet van knippen in kabels, dus dat weet ik verder niet.
edit: Als er geen CV in die Saxo zit, dan zal je dus ook motoren etc in de deuren moeten monteren.
Zo’n kiekertje heb ik helaas niet.
Als ik een duidelijke handleiding heb dan vind ik knippen in kabels niet erg
Nogmaals, er zijn Saxo’s met CV en zonder AB. De mijne is van 1996 en heeft dat. Ik kan me niet voorstellen dat een exemplaar van 98 dan opeens zonder CV geleverd wordt.
Ja mijn heeft echt geen cv of de motor in de passagiersdeur is kapot,
dat kan ook nog eens, dat heb ik niet gecontroleerd.
En de zekeringen ?
de zekering voor cv zit er wel en die is goed.
Misschien zijn is de relais kapot, weet toevallig iemand welke dat zijn en waar die ergens zijn.
Heb net mijn bestuurdersdeur opengemaakt en het ziet er naar uit dat ik echt geen cv heb.