rubber slangetje c32 D
-arjen-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 07-07-2011

Gepost: 09 augustus 2012 03:04 AM

Hallo allemaal,

er hangt een slangetje los aan de HD-pomp (hoge druk pomp)
nu zitten er 2 slangen aan de HD-pomp een aan de bovenkant, deze komt van het LHM vloeistof reservoir
en een aan de onderkant, en helaas kan ik in het werkplaatshandboek nergens vinden waar het onderste slangetje naartoe zou moeten lopen…  wie heeft er een idee over waar deze slang bevestigd moet worden ?

Profiel  
 
scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 09 augustus 2012 05:22 PM
  [ # 1 ]

Beste Arjen,

Kijk even drie items lager, remdrukpomp van Ener. Daar staat de tekening van de pomp en het schema.

Groetjes, Tonie

C35 FOREVER

Profiel  
 
-arjen-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 07-07-2011

Gepost: 10 augustus 2012 01:42 AM
  [ # 2 ]

Ah, dankje!

ik had al wel een stuk van het desbetreffende item gelezen maar was niet op pagina 2 geweest…
ik zie dat het slangetje richting luchtfilter moet, dat vind ik dan wel weer vreemd aangezien er olie uitkomt, en waarom zou je (meer dan gebruikelijk) olie in je luchtfilter willen.. ?!?

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 10 augustus 2012 12:53 PM
  [ # 3 ]

Er zou geen olie door het slangetje moeten lopen, enkel lucht. De lucht zou via het eerder genoemde filtertje vanonder het dashbord over de LHM voorraadtank lopen om dan via de hogedrukpomp naar het lucht filter te gaan. Deze luchtstroom/beetje onderdruk helpt waarschijnlijk het terugstromen van LHM naar het vat via de retour leidingetjes.
Als er olie uit komt kan het zijn dat je veel te veel LHM in de tank hebt of dat je hogedrukpomp inwendig (heel iets) lekt.

Een paar druppeltjes LHM kan af en toe geen kwaad, heel veel wel! Dit betekend namelijk gewoon dat je hogedruk pomp inwendig versleten is.

De diesel motoren hebben allemaal een olie bad filter en als je dat niveau regelmatig in de gaten houdt doet een beetje LHM daarin geen kwaad.
Voor de benzine motoren geldt dat niet dus daar moet je extra opletten!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook