![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
welke eerste symptomen bedoel je iwan?
hydr klepstoters worden altijd spelingsvrij opgesteld, ik kan mij zo voorstellen dat er een systeem is om er voor te zorgen dat de olie druk leidingen naar het klepsysteem niet helemaal leeglopen,dit om er voor te zorgen dat er eerder olie druk beschikbaar is.
dit word normaal in elk hydraulisch systeem toe gepast.
wat ook nog wel eens voor problemen zorgt is een te dicht of vervuild aanzuig filter.
Inhouden en stotteren…
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
en is dat bij normaal rijden? of heb je dat bij pittig doortrekken
misschien zeg ik wel iets stoms ,maar staat je stoel niet te ver naar achter???
Beide.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
ja dat is idd heel vreemd.
ik ben nu helemaal benieuwd of deze racing nog op de weg komt.
even in de gaten houden.
succes met de BMW en hoop voor je dat je op het BMW forum alleen maar positief aanwezig bent
GR Rik
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_23966.png)
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Iwan, gefeliciteerd met de aanschaf van je BMW. Ik wens je een hoop plezierige kilometers toe en ik hoop dat je met je beamer de narigheid van de racing gauw vergeten bent. Ik had in jouw positie waarschijnlijk iets soortgelijks gedaan. Gezeik met een auto maakt het vertrouwen in die auto kapot, terwijl je juist met vertrouwen in die auto wil en moet zitten om er plezier mee te hebben.
Eerste donuts al gedraaid?
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Breng me nou niet op ideeën!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_23966.png)
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Nouja.. Ik weet dat je die leuke houder voor op het raam hebt..
Dus ik stel voor dat je donuts gaat draaien met een camera op je auto en met een camera aan de kant van het terrein waar je de donuts draait en dat je d’r een mooi filmpje van post hier
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8686.jpg)
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
bakkiebakmeel schreef:ik kan mij zo voorstellen dat er een systeem is om er voor te zorgen dat de olie druk leidingen naar het klepsysteem niet helemaal leeglopen,dit om er voor te zorgen dat er eerder olie druk beschikbaar is.
Die voorziening zit in de hydraulische klepstoter zelf in de vorm van een kogeltje wat door veerdruk in een zitting wordt gedrukt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Veel geluk met de BMW!!! Ondanks alles weet ik zeker dat je nog regelmatig aan je DS3 zult terugdenken. Omdat het een verrekte leuk ding is, een BMW is een andere, zakelijkere auto. Ik heb er niet zoveel mee, niet wat de auto aangaat, maar wel wat de prijsstelling betreft. Dat verpest een boel. Dan doel ik op belachelijk dure opties. Maar dat doen de kopers zelf. Net zoals lang geleden bij Opel, toen die dealers ook zo’n arrogante houding hadden. Die sfeer proef ik nu ook bij merken als BMW en Mercedes. Waarom is die Ford deal niet doorgegaan??
Nou ja, succes met de Bimmer dan maar (een beamer is echt een ander apparaat ). Ben benieuwd of je die wel heel houdt…
Vandaag mentaal afscheid genomen van de Racing, maandag het fysieke & definitieve afscheid. Damn, wat is het eeuwig jammer van zo’n bijzondere auto!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Kreeg je nu alweer problemen met de DS3R trouwens of bleven ze toch weg? Was me nog niet helemaal duidelijk
Schokbrekerproblemen waren er nog altijd en de motor begon na 3000 kilometer de eerste hikjes en inhouden te vertonen…dus daarom gaat ie weg!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Gecondoleerd met het verlies Iwan, en geniet hopelijk nu nog meer van de volgende wagen.