Een (licht beschamende na zoveel tijd) ontdekking gedaan: Bij een van mijn achterdeuren Sedan CX ontbreekt het rubber wat bij de overige deuren onder de deur geschroefd en gekit zit. Een breed rubber over de volle onderzijde en aan beide uiteinden met een plastic bevestigingskapje in de deur geschroefd. Bij de laatste opknapbeurt (vorige eigenaar ) zijn ze met waarschijnlijk inferieure kit gelijmd, ze laten nu los en hangen steeds meer zichtbaar onder de portieren door…Tot mijn verrassing ontbrak dit rubber dus bij een van mijn passagiersdeuren, het heeft er ook nooit gezeten ,gezien t ontbreken van schroefgaatjes! Mijn vraag nu is 2 ledig; Hoe noodzakelijk zijn die rubbers eigenlijk? Er blijft immers vocht en vuil haken en kleven. Naar mijn idee is t zonder ook wel lucht en vocht dicht? En als ze wel noodzakelijk zijn wat is dan de juiste kit om toe te passen? Ervaringen graag! Groet uit Den Bosch; Robert





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Robert,
zelf heb ik die dingen eruit gehaald aangezien ze zoals je al schreef half los hangen en er alleen maar vuil en vocht tusen blijft zitten en roest dus op den duur.
Nu rijdt ik er alleen ‘s zomers mee en naar mijn beleving maakt het weinign uiut alleen wanneer ik perongeluk een keer door de regen rijdt hoor je meer geruis van de regen op het afvalt en moet ik mijn doprpels ff poetsen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Ze zien er lelijk uit en sinds ze zijn verwijderd heb ik nauwelijks meer last van geruis.
Maar hoe zit dat met binnendringen van vocht,? Die dingen moeten toch af-fabriek een functie hebben, hetzij vochtwerend, hetzij geluid dempend, hetzij beide. Merken jullie verschil tijdens t rijden. Nooit last gehad van plasjes binnenin of zo? Het lijkt me wel, dat je zonder die dingen de afwatering van eventueel regenwater in het binnenste van de deur veel beter in de gaten kunt houden. Immers de gaatjes/kanaaltjes zijn nu goed zichtbaar.
Volgens mij voornamelijk tegen windruis en opspattend vuil. Dat laatste komt op je dorpels en niet ín je auto.
Ze zorgen vooral voor meer roest aan je deuren dus weg ermee.
Dat beetje extra geluid (zoals gezegd, het valt mij reuze mee) en wat extra dorpels poetsen neem ik op de koop toe.
Zonder ziet het er ook veel beter uit.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik had ze ook zitten op mijn vorige prestige, en heb ze er ook afgehaald, omwille van het roest…





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik heb een tijdje zonder gereden, maar de onderkant van je deuren en dorpels is dan wel vatbaar voor steenslag en dus roest op die manier. Daarna weer gemonteerd met veel vet, en nu zitten ze echt netjes en het scheelt ook in geluid, zeker als het regent.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zijn dit de zelfde rubbers als bij een DS?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste