30 van de 33
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
CX 2400 GTi van fluidphreak: te koop
Gepost: 23 juli 2012 12:02 PM
  [ # 436 ]
fluidphreak schreef:

Klopt… maar ik heb dit nog nooit gedaan en voel me niet zo zeker om voor de deur in een “nette” straat een beetje met bokjes en potjes LHM te gaan klooien. Wink


Als je het goed doet, hoef je echt geen druppel te knoeien hoor!

Eventjes krik eronder, wiel eraf, doekje bij de nippel paraat houden en sleuteltje 8 erop. Slaafje de motor laten starten, hoogste stand, en op de rem laten trappen, sleuteltje kwartslag los en je vangt de LHM met het doekje op.

Ja oké, je kunt ook met slangetjes en potjes pielen, maar ook dat hoeft geen geknoei te geven.

En anders een stuk karton of een zeiltje eronder, of een vuilniszak plat op de grond.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 juli 2012 12:06 PM
  [ # 437 ]

Kan zelfs in een soloactie, motor laten lopen, bezemsteel of iets dergelijks van geschikte lengte tussen stoelleuning of -zitting en rempedaal, dusdanig dat deze voldoende ingedrukt wordt en ontluchten maar!

Geen “slaafje” nodig, dit kan de master zelf Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 23 juli 2012 12:20 PM
  [ # 438 ]

Jamaar het is leuker om tegen iemand orders te kunnen schreeuwen.  shout

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 juli 2012 02:27 PM
  [ # 439 ]

Nou, dank voor de tips! Misschien ga ik toch het vanavond eens proberen. Je doet dit dus op alle vier wielen? Is er nog een volgorde? En de ontluchtingsnippels vind ik eenvoudig op de remklauwen?

Profiel  
 
Gepost: 23 juli 2012 04:54 PM
  [ # 440 ]

De ontluchtingsnippels zitten op de remklauwen ja. Deze wel eerst met kruipolie inspuiten, als ze breken ben je ‘t haasje. Als er in ‘t verleden goed aan je auto gesleuteld is, moeten ze gangbaar zijn en zou je ze liefst met kopervet ingesmeerd moeten aantreffen.

Check ook even de laatste ‘La CX en Route’, daar heb ik een complete beschrijving gemaakt van hoe dat allemaal werkt met de remmen. Wink

Als volgorde geldt, dat het wiel dat het verst van de hoofdremcilinder weg zit, het eerst ontlucht moet worden. Dat ding zit links op het schutbord, dus dan krijg je: RA, LA, RV, LV.

Succes!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juli 2012 05:50 PM
  [ # 441 ]

En met een 6kant dopje lossen zodat je em niet rond maakt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 juli 2012 09:52 PM
  [ # 442 ]

Het is gelukt vanavond, was eigenlijk inderdaad een klusje van niks. Rechtsachter kwam duidelijk lucht uit, rechtsvoor twijfelachtig, en de rest was goed. Proefritje gemaakt en madame remt weer naar behoren. Hopelijk keert het probleem niet terug, dan is er iets anders aan de hand…

Bedankt allemaal!  very good

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juli 2012 09:55 PM
  [ # 443 ]

Goed werk voor garage ” de stoeprand” ...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 juli 2012 09:56 PM
  [ # 444 ]

Yeah! Cool

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 augustus 2012 03:32 PM
  [ # 445 ]

Helaas… het lijkt er nu toch op dat er weer wat lucht in het systeem gekomen is. Ik ga nog wel een keer extra ontluchten voor de zekerheid, maar ik vermoed dat er toch iets anders aan de hand is.

Bij de laatste onderhoudsbeurt zijn de leidingen onder de auto vernieuwd, LHM ververst en de bollen gevuld. Ik vermoed nu dat het membraan van een van de bollen lekt. Welke bollen zouden hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn? De achterbollen staan natuurlijk in directe verbinding met het remsysteem, maar dan zou je voor nog wel remwerking moeten hebben en dus weinig merken. De voorbollen zitten toch in het systeem dat automatisch ontlucht wordt?

Verder is de remaccu een paar jaar geleden vervangen en naar mijn weten nu niet gevuld, dus dat lijkt me niet de eerste verdachte. Tips?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2012 03:47 PM
  [ # 446 ]

Een bol met een geklapt membraan staat vol LHM dus moet je peil gedaald zijn. Verder kan je er op kloppen met een hamertje. Een met LHM volle bol klinkt doffer dan een met gas.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 augustus 2012 06:24 PM
  [ # 447 ]

Ik heb niet het idee dat het membraan geklapt is, de auto veert nog normaal. Peil is OK. Ik denk eerder aan een heel langzaam lekkend membraan, of is dat onmogelijk?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 09 augustus 2012 07:50 PM
  [ # 448 ]

Toen mijn bol geklapt was veerde hij nog wel maar zakt de auto met remmen bij stilstand aan de achterkant. Toen ik ontluchtte kwam al dat gas eruit en liep de bol pas vol. Daarna veerde ie niet meer Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2012 10:41 PM
  [ # 449 ]

Een bol kan ook lekken/diffunderen en dan komt de stikstof heel langzaam in je lhm

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 augustus 2012 10:45 PM
  [ # 450 ]

Precies, dat laatste klopt met de symptomen. Maar welke bollen staan in verbinding met het remsysteem?

Profiel  
 
 
30 van de 33
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook