Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb ook twee linkse handen met de computer
Gewoon in het laadje en plaatjes kijken.
Ik heb toch snel effe gekeken.
Maar kon elektrische schema’s niet vinden.
Kan ze wel als PDF bestand posten of mailen.
Weet alleen niet hoe je ze hier kunt posten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Citdoks.de of citdocs.de kun je hem in het engels en in het duits downloaden.
Ik zou hem daarna uit laten printen en inbinden, want je blijft zoeken in die pdfs.
Die gescheurde koppen kun je meestal ook wel herkennen aan een scheurtje tussen de in en uitlaat klep.
En als de lekkage behoorlijk is kun je aan de roet ook wel zijn welke cylinder het geweest is
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Een kleine update aangaande mijn turbodiesel:
Afgelopen dagen is Civer bezig geweest de cilinderkop te vervangen.
Vanavond kon ik mijn dame gelukkig weer ophalen, de komende weken even kijken hoe e.e.a. zich houdt.
De auto is bij Claus gekocht (met garantie) en hij heeft het uitbesteed aan Richard.
Iedereen tevreden en ik kan weer km’s gaan maken
Vanavond het dimlichtlampje vervangen en uiteraard het gele lampglaasje overgezet (was wel even bang dat het glaasje zou breken)
Komende tijd ga ik de auto kleien, polijsten, en in de sealant zetten vervolgens gaat hij weg voor een Dinitrol behandeling in Leeuwarden.
Foto’s volgen binnenkort, eerst maar weer eens lekker zweven…

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Zou je dan niet liever eerst de Dinitrol laten aanbrengen en daarna kleien enzovoorts?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mooi dat alles weer in orde is en je komt hem toch wel ff laten zien komend weekend he : heb je gelijk een goede testrit.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Het detailen van auto’s is voor mij een hobby en een prima manier om mijn hoofd leeg te maken, dat kleien e.d. zal dus nog wel wat vaker gaan gebeuren…;-)
Na de Dinitrol zal ik zeker extra werk aan de auto hebben om hem weer
“strak” te krijgen, maar da’s wel een leuke uitdaging…
@Mark: Helaas moet ik verstek laten gaan, weekend is al volgepland.
De dagelijkse rit Leiden - Oirschot v.v. (270 km) zal zeker bijdragen aan het tijdig onderkennen van hick-ups in de techniek .
Inmiddels zijn we bijna 2 maanden en nog een cilinderkop verder.
De kop die geplaatst was bleek toch niet helemaal jofel te zijn, dus is deze vervangen.
Inmiddels alweer ruim 1000km gereden en geen koelvloeistofproblemen meer.
De enorme witte rookgordijnen die ik achterliet hebben niet bijgedragen aan draagvlak in de samenleving om zo’n diesel wegenbelastingvrij te houden…sorry.
Ik merk wel dat bij het zakken van de buitentemp de CX wat moeite heeft om direct mooi op 4 cilinders te lopen.
Nieuwe gloeibougies monteren lijkt me geen slechte investering.
Ik heb deze http://www.mister-auto.nl/fl/gloeibougie/bolk-bol-366phd_g243_a999BOL-366PHD.html op internet zien staan.
Goede koop of laten liggen?
Cu on the road,
André
AndreRD schreef:
Komende tijd ga ik de auto kleien, polijsten, en in de sealant zetten vervolgens gaat hij weg voor een Dinitrol behandeling in Leeuwarden.
In Alphen ad Rijn zit toch ook een Dinitrolstation?
Klopt h@ns, maar die is aanzienlijk duurder, vandaar….

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
AndreRD schreef:De enorme witte rookgordijnen die ik achterliet hebben niet bijgedragen aan draagvlak in de samenleving om zo’n diesel wegenbelastingvrij te houden…sorry.
Jammer dat de goegemeente niet doorhad dat het gewoon water was. Heel schoon dus!
Wel fijn dat het nu toch goed gekomen is.
Zo blijkt maar weer: altijd eerst laten testen, die koppen. Nu moest men 2x garantie geven, zonde!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Zo blijkt maar weer: altijd eerst laten testen, die koppen. Nu moest men 2x garantie geven, zonde!
Volledig mee eens La Leo!

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
grappig. ik zag je fotootjes een paar post hier boven (en je avatar), je hebt geen rechter buitenspiegel.
komt deze dame uit Frankrijk ?
en het is een RD Turbo.
zal dus een `basis` uitvoering zijn, dus geen rechter spiegel. staat wel apart, zeker op een serie 2.
verder goed om te horen dat ze weer goed dieselt over de wegen !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Ze komt inderdaad uit Frankrijk.
Het is een turbo 1, november 1986.
Serie 2is wel een stuk krachtiger had ik begrepen.
Een gti2 ,benzine dus, staat ook op mijn lijstje, misschien ooit nog eens…..c