Hallo wie kan mijn uitleggen hoe ik het beste de schakelhevel onder de auto kan demonteren hij is nl afgebroken.
bvd harm
Bedoel je de hevel onder de traverse bij het reserve wiel??
ik bedoel de hevel onder de auto waar de koppelingskabel aanzit.
gr harm














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is dus de koppelingshevel, niet de schakelhevel
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
maakt niet uit maar we hebben iedergeval over hetzelfde





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ding zit bij mij gewoon met een veerring vast, veerring eraf en het ding is zo los. FF aan elkaar lassen en klaar.
Mark
CX 2000 pallas ‘78


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Citroharm schreef:maakt niet uit maar we hebben iedergeval over hetzelfde
Nu ja, als je gerichte antwoorden wil is het vaak wel handig dat de titel ook op het juiste onderdeel slaat. (eenvoudig te wijzigen door onder het openingsbericht op ‘wijzig’ te klikken)
Inderdaad wat Mark zegt,ring los hefboom eraf eventjes lassen of laten lassen en hup weer terug.Koppeling weer even afstellen en gaan met die hefboom.
Heb de ring al gedemonteerd maar hij komt niet los, kan ik er wat tussen zetten om iets te wrikken.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Vast wel en anders een pulley trekker erop dan moet ie toch echt wel los gaan, bij mij valt ie bijna vanzelf eraf zonder ring.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
hij is al een keer gelast geweest maar zo te zien pruts werk ik vermoed dat die gelast is zonder er afgehaald te zijn zou die vast gezet zijn door de hitte?? Ik probeer morgen wel even een pulley trekker.
bedankt voor de tips.
gr harm














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Meestal scheuren ze omdat de drukgroep door slijtage te zwaar gaat. Dan helpt lassen maar eventjes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het is gelukt, er zat veel aanslag binnenin na wrikken kwam ie los, bedankt ook voor de laatste tip
gr harm