Inmiddels de eerste 1500 kilometer op de nieuwe Dunlops afgelegd en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er tot nu toe absoluut geen spijt van heb !
Ze voelden voor montage iets zwaarder in gewicht aan dan de Michelins maar eenmaal eronder blijken het heerlijke banden, zacht in de wegligging en soepel in stuurgedrag maar ook weer niet te soepel en op nat wegdek als een blok in de bochten !
Slijtage kan ik natuurlijk nog niets over zeggen maar voor een prijs van 91 Euries inclusief verzending (6 dagen vanuit Duitsland) heb ik tot nu toe mijzelf en de DS niet te kort gedaan.
Deze Dots 2009 classics zijn speciaal voor het Tubeless mobiele erfgoed en het loopvlak is modern uitgevoerd.
Leuke bijkomstigheid vind ik dat ze helemaal niet slecht onder de wagen ogen ! Ze hebben door de bollen wangen een leuke classic look.
OKeee het is en blijft natuurlijk niet origineel, maar goed dat is de brandstofpomp ook niet
Zal wel even foto van de look gaan plaatsen.
C’est une voiture du ministre !
Leuk om te horen. Ik ga ook een setje bestellen.
Nog steeds tevreden, echt een fijne band en naar mijn mening totaal niet te vergelijken met de Vredestein Sprint die echt geen fijne eigenschappen heeft zoals soepelheid en weggedrag bij hogere snelheden !
Zie beeld van de Dunloppies onder de voortrein van mijn dame >
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ziet er inderdaad niet slecht uit, en als ze nog goed rijden ook… voor de prijs kan je niet sukkelen.
Precies ! Gelijk in de zink epoxy staande velgen gespoten en gemonteerd, zijn we ook op alle vier de schoentjes de roestproblemen voor de binnenband voorlopig kwijt !
Ik moet zeggen inmiddels nu dik 8 en half duizend kilometer verder en ze ligt als een blok in de bocht. Afgelopen weekeinde een flink eindje door Duitsland getuft en die afritten daar waren een prima toevallige test voor de wegligging voor !
Piepen doen ze wel een beetje, maar veel minder snel als bij de Michelins. Die begonnen bij weliswaar zomerse temperaturen al bij een gangetje van 20 km/h te piepen alsof je met 80 de hoek om kwam zeilen. Zag je de mensen altijd zo kijken van, goh die wordt door jongelui mishandelt ; ) en soms zelfs met langzaam rijden-gebaren en al !!
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ah dat de banden onder de DS snel piepen is dus normaal
Dat is geen teken dat je grip aan het verliezen ben? Zit je dan al op de grens?
Wat is eigenlijk het verschil tussen XAS en XVS?
De XVS was de opvolger van de XAS.
Van de michelin site:
Sizes LoadindexSpeed Sectionwidth(mm) Overalldiam(mm) Rollingcirc. Tubes
180 HR 15 XAS 89 H 175 680 2067 15 E 13
185 HR 15 XVS 93 H 188 674 2049 15 F 13
Gek genoeg is de diameter wat de 180XAS iets groter dan die van de 185XVS. Ik zou het andersom verwachten, als ze allebij ‘80%’ hoog zijn.
Sommige zeggen dat de XAS sneller slijten? (ander rubber?)
En het patroon is XVS ipv XAS… (geen idee wat het verschil is: het zit er allebei zigzag uit…)
Goddess’71 schreef:Precies ! Gelijk in de zink epoxy staande velgen gespoten en gemonteerd, zijn we ook op alle vier de schoentjes de roestproblemen voor de binnenband voorlopig kwijt !
Ik moet zeggen inmiddels nu dik 8 en half duizend kilometer verder en ze ligt als een blok in de bocht. Afgelopen weekeinde een flink eindje door Duitsland getuft en die afritten daar waren een prima toevallige test voor de wegligging voor !
Piepen doen ze wel een beetje, maar veel minder snel als bij de Michelins. Die begonnen bij weliswaar zomerse temperaturen al bij een gangetje van 20 km/h te piepen alsof je met 80 de hoek om kwam zeilen. Zag je de mensen altijd zo kijken van, goh die wordt door jongelui mishandelt ; ) en soms zelfs met langzaam rijden-gebaren en al !!
Kan je mij laten weten waar je deze beteld hebt? en wat het preciese type nummer is?
Eventueel via pm?
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Dunlop dot2009 Sp Sport D8 185 R15 91V Oldtimer. Ik kom hem alleen inmiddels niet meer tegen op autobandenmarkt.nl Zekers een te grote concurrent geworden !?
Wordt even zoeken ben ik bang maar wellicht dien je eventjes met http://www.schmiedmann.nl te bellen daar heeft een ander DS rijder zijn Dunlops besteld.
Succes !
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je deze man mag geloven zijn er eigenlijk geen alternatieven
Ze roepen maar wat ze willen, ik weet inmiddels wel beter. Balen dat ze op dit moment zo moeilijk leverbaar zijn. Had voor dat geld zo een nieuwe reserve set willen kopen.
C’est une voiture du ministre !
Mooi filmpje over de Michelins die op de DS moeten.
De klebers 205/65R15, van twee jaar geleden, zijn overleden, het profiel zat vanmiddag in de garage op 2mm op veel plaatsen minder. Bij een gebrek aan de juiste maat en de michelins heb ik er goodyears wranglers 195/80R15 op laten zetten en op de wagen gebalanceerd. Dat laatste was een kunstje dat ik nog nooit had gezien en voor de monteur was het al weer 7 jaar geleden dat hij het had gedaan. Hij vond het in elk geval leuk om het weer eens te doen.
De rit naar huis was erg aangenaam. De banden klonken stiller dan de klebers over tramrails. Ik heb het idee dat de dame nu rustiger rechtuit rijdt, maar dat ga ik morgen op de snelweg beter ervaren.
Ik zal binnenkort ook een foto plaatsen van de banden. Ik vind ze er beter onder de auto staan dan de Klebers. Al waren dat erg fijne banden, maar ze slijten wel hard en de maat was wel erg afwijkend ten opzichte van het origineel.
Goed ik ga eens kijken hoe deze band het de komende tijd houdt. Dat kan maar op een manier, veel kilometers maken
Ik heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen
Maar wilde even voor de compleetheid de originele bandenmaten voor een Citroën DS
Dit zijn trouwens de bandenmaten voor een DS die ik gevonden heb:
1955-1965: 165x400 Voor en 155x400 Achter
1965-1975: 180x380 Voor en 155x380 Achter
In de laatste periode werden de volgende uitzonderingen gemaakt:
Injectie modellen: 185 rondom
Breaks: 180 rondom
DS21(vanaf’69), DS23 en DSuper5: 165 achter
Trouwens is er door Citroën NOOIT een ander band dan de MICHELIN XA2 en XAs goedgekeurd voor gebruik op een DS.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
ook niet de XVs?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Was die er toen al?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.