gsa cottage
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 06 augustus 2012 03:53 PM

Beste medeforummers;

Ik ben op vakantie in zuid frankrijk en kwam hier in de schuur bij een eendenverzamelaar een gsa cottage tegen.

Omdat hij zich vooral op eenden richt is de gsa in principe te koop;
ik heb er onder gelegen en de auto is helemaal hard.

techniek nog niet beoordeeld, de gsa staat al een tijdje stil (paar jaar).

-wat is een dergelijke gsa waard?

welke punten moet ik extra op letten?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 augustus 2012 05:24 PM
  [ # 1 ]

Technisch zal je hem klaar moeten maken, reken maar incl. blok droog maken( olie keerringen/pakkingen v.v.)
dat je zo tussen de 500 en 1000 euro onderdelen kwijt bent. Banden nog niet meegerekend.

Zo’n GSA die dus nog klaar gemaakt moet worden kost zo rond de 1250/1500 euro.

Gevoelige delen zijn de binnenschermen achter, subframe achter, vloerplaten voor, keienvanger.
Verder de normale delen zoals onderkant deuren enz.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 06 augustus 2012 11:06 PM
  [ # 2 ]

Ik heb de gsa nog eens goed bekeken; qua roest bijna niets, felsrand van de kofferbakklep…

Technisxh wel wat werk; inderdaad de gebruikelijke olielekkage en, als ik het goed heb begrepen, iets met de silent blocks; de verkoper heeft hem stil gezet omdat er iets is met rubbers tussen subframe en carrosserie waardoor de auto niet spoort, zou een vrij kostbare reparatie zijn…

Ik heb nog geen bod gedaan

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 augustus 2012 12:38 AM
  [ # 3 ]

Als je de motor er volledig uit haalt kun je wel bij een hoop dingen. Alleen het achtersubframe is dan een reparatie apart.
Wel leuk als je een roestvrije zo vind! Very Happy

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 10 augustus 2012 02:10 PM
  [ # 4 ]

Het zal hem waarschijnlijk toch niet gaan worden…

Gisteren wel een X3 opgehaald met een kennis;
behoorlijk strak ding voor weinig.
Mooie auto met een mooi verhaal, de boer waar hij van was is nu achter in de 80 en heeft de auto de afgelopen 12 jaar alleen af en toe gestart en er een stukje mee gereden om hem in orde te houden.

Hij zat nu aan de zuurstof aan de keukentafel en kon het echt niet meer…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 augustus 2012 10:28 PM
  [ # 5 ]

De silentblocs zijn de onderste draagarm rubbers. Een vrij bekend euvel.
Kosten vallen wel mee.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 augustus 2012 02:57 AM
  [ # 6 ]

Om ze te vervangen moet er een deuk in het binnenscherm worden geslagen omdat anders de bout er niet uit kan… Lekker ergonomisch. sword

Eentje van mij is aan de beurt. Geesk begint wat te zwalken bij gas loslaten… hmz

Al met al zou ik er een leuke cottage niet om laten staan. Maar een X3 is natuurlijk ook erg leuk. Benieuwd naar de foto’s!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 12 augustus 2012 06:42 PM
  [ # 7 ]

Een lokale gs(a) specialist vraagt 500 euro voor de reparatie inclusief, is dat reeël?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 augustus 2012 08:37 PM
  [ # 8 ]

Voor alle 4 de draagarmrubbers incl. montage is het vrij netjes.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook