Pretpakketje toegekomen,
Prachtig gebouwd , en ziet er van hoogstaande kwaliteit uit. Mooi werk Musketier;
Nu enkel de tijd vinden om dit onder de DS te monteren.
Stay tuned & go fast.
Barry 001 schreef:Zonet nog even contact gehad met Forge in Engeland. De door mij bestelde onderdelen zijn in productie en kan nog een dag of 9 duren. Maar ik heb geduld eh. Hij rijdt immers nu ook fijn.
\
Heey Barry leuke wagen jou ds3 vooral de thp motor!
wat heb jij zoal besteld bij forte? ik wacht ook al 2,5 week op mijn bestelling.
gr
Dennis
DS3 THP
xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)
Wat ik besteld heb:
-Induction kit.
-Hard pipe set.
-Oil catch tank.
Alles was in productie hebben ze me verteld.
Stay tuned & go fast.
Gisterenavond aan de uitlaat begonnen. Gaat helaas voorlopig niet door , daar de originel volledig uit 1 stuk gemaakt is. Of de achterbrug moet eraf , of de originele ergens mooi doorzagen. Dat vind ik jammer van Citroën. Als er dus ooit een defect optreed , moet de ganse uitlaatlijn vervangen worden & dat kost een hele smak geld.
Dus moet ik helaas wachten tot ik iemand vind met een brug om de nodige werken uit te voeren.
Stay tuned & go fast.
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Barry 001 schreef:Als er dus ooit een defect optreed , moet de ganse uitlaatlijn vervangen worden & dat kost een hele smak geld.
Nee hoor, dan halen ze ‘m vlak voor de laatste demper door en gebruiken ze een originele verbindingshuls 1736 32.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Is het een keer uit 1 stuk gemaakt, zodat ze niet op die lasnaden doorrotten ìs hèt weer niet goed…..
Het ganse systeem is in 1 stuk gemaakt. En wat als er ergens anders een gaatje komt?? verdomme toch , met me’n Toyota vroeger konje nog echt bouwen en sleutelen , met de ZX kon je ook nog lekker met alles weg.
De Xsara werd al iets moeilijker , maar in Engeland hadden ze voor alles een oplossing & nu 11 jaar verder is het echt allemaal serieus gecompliceerd geworden.
Bij me’n Aprillia RS250 kan ik echt alles zelf doen , Vergeet het maar bij me’n Buell XB12R , die moet voor de minste anpassing de garage in om aan de computer te hangen.
Waar is de tijd naartoe van de dikke dubbele Weber carburatoren en een doos vol met verschillende sproeiers??
Winter deze & zomer andere sproeiers , geen filters , maar lekker open venturi’s….Vroeger een 2.0i 16v met 176Pk….
Het word tijd om nog eens een mooie “oldtimer” te bouwen met een 2 liter blok waar je nog wat mee kan & de DS3 voor erbij. Ik ben echt geen negatief persoon en zit op me’n 40 jaar nog vol leven. Maar ik denk echt dat ik een dikke miskoop begaan heb!!! Maarja , heb de auto dan ook op het wilde weg gekocht & heb al zéér veel spijt dat me’n Xsara weg is.
Maar ik blijf positief , want de DS3 rijdt echt zalig , al kan ik er niet mee doen wat ik in gedachten had.Zelfs me’n audio systeem gaat niet lukken.
Stay tuned & go fast.
Goed nieuws , volgende week waarschijnlijk een brug ter beschikking.
Stay tuned & go fast.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Barry 001 schreef:
Waar is de tijd naartoe van de dikke dubbele Weber carburatoren en een doos vol met verschillende sproeiers??
Winter deze & zomer andere sproeiers , geen filters , maar lekker open venturi’s….
Omdat we met z’n allen nog wat langer met deze planeet willen doen is ‘t beter dat we van die stinkende webers af zijn gekomen…. Milieu dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar heb je groot gelijk in Waterman. Maar ik vond het een leuke en spannende periode.
En sebiet ga ik de remklauwen een kleurtje geven.
Stay tuned & go fast.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Maar ze klinken wel mooi die Webers…
Zozo , remklauwtjes zijn gedaan. Mooi gelukt zou ik zeggen. Het geeft meteen een andere look aan de wagen.
Foto doe ik “nog” maar niet , want hij is zo vuil…...Zandwind en zandregen. Morgen eens oppoetsen en dan zal ik er ééntje knippen.
En ja , die Webers klinken enorm. Maakten meer herrie dan de uitlaat hahahaha
Stay tuned & go fast.
Zozo , de uitlaat hangt eronder , zonder problemen. Maar nu heb ik een GROOT probleem.
Er is enorme vibratie in de auto. Je voelt het ook in de pedalen. Alles is mooi gemonteerd en raakt nergens.
Alsook bij het optrekken hoor je iets gieren. Dit was allemaal voor de montage van de uitlaat niet zo.
Iemand een idéé waar ik eens naar kan kijken??? als de auto in vrij staat en je geeft gas , is er niets aan de hand. Ik vind het maar raar. Voor de rest is het geluid wel sportiever geworden maar zeer beschaafd.
groetjes
Barry
Stay tuned & go fast.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Als je na de montage vibratie in je auto hebt dan kun je er voor 99,9 procent vanuit gaan dat die uitlaat toch ergens tegenaan zit.
Hitteschild? Uitlaat die iets raakt bij het kantelen van de motor?