Da’s mooi! Dan hoef ik ook niet onorthodox die plip-ontvanger ergens weg te werken.
Totaal aantal Berichten: 6167
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Degene die past. En dat is afhankelijk van de verdelerkap die je hebt. Ik neem altijd een oude kabel mee naar binnen als ik ga bestellen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik kan de plaatjes niet goed zien, maar als je op mijnautoonderdelen.nl kijkt zie je 4 verschillende sets van Bosch staan. Je hebt 2 verschillende pluggen aan de bougiekant, en 2 aan de verdelerkap kant. Dus je zal even moeten kijken welke je daarvan nodig hebt.
Ik zie het al, bedankt. M’n verdelerkap, bougies én bobine hebben een ‘mannetjes’-aansluiting (SAE), dus ik moet kabels hebben met aan beide kanten een vrouwtjes-aansluiting (DIN volgens mij).
Een trillende naald van de snelheidsmeter, is dat een gevolg van het te vaak loskoppelen van de kabel? Heb hem in totaal 2 x losgehaald voor het inbouwen van toerenteller en kvs-meter. Waardoor wordt dit trillen veroorzaakt?
Totaal aantal Berichten: 6167
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Speling op de koppelingetjes. Leer er maar mee leven, echt oplossen kun je dit niet.
Och die van mij is anders wel een mooi jaartje redelijk trillingsvrij gebleven. Ik heb met BX’en gereden waar je helemaal gek werd van het getril. Die van mij moet je heel goed kijken wil je het zien trillen. Op te lossen is het dus wel.
Hmm, lekker fragiel spul dus
Nog een vraagje voor de zondagavond: hoe krijg ik het cassetteklepje eruit? Kan ie überhaupt los?
Totaal aantal Berichten: 6167
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die kan eruit. Als je hem open maakt wordt hij opgevangen door twee lipjes. Deze kun je iets naar binnen duwen. Daarna trek je de onderkant eruit.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Is toch een bekend BX-probleem? De mijne had het ook, totdat hij er helemaal mee ophield.. Nu doettie het weer, trilt hij weer.. Je moet er inderdaad mee leren leven. Karakter heet zoiets toch?
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Bij zulke dingen heb ik dan zoiets van: was ik er maar met m’n poten vanaf gebleven, dan had ie het nog goed gedaan. Maar ik wilde zo graag een toerenteller en temperatuurmeters Waar ik overigens heel blij mee ben.
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-2007
- BX 1.6 TGI progress
Dat getril heb ik alleen bij bepaalde snelheden, zoals bijvoorbeeld rond de 50 km\h maar bijvoorbeeld vanaf 80km\h heb ik er totaal geen last meer van…Of heb jij het constant bij elke snelheid? Zo ja lijkt me inderdaad behoorlijk irritant, misschien dat nog een keer snelheidskabel los en vast maken kan helpen, en eventueel inspuiten met contactspray of zo?
Ook deze gek een gebrek!
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Rond de 120 is de mijne ook wel rustiger dan bij de 50..
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Bedankt Hilko.
Het ergst trilt ie net als bij jou, tussen 50 en 80, maar dat zijn wel snelheden die je vaak rijdt. Zal hem een keer loskoppelen en weer vastmaken.